اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همدردی زیبای کشیش غزه با مسلمانان


كشیش سابق مسیحیان غزه از مسلمانان غزه خواست حالا كه اسرائیل مساجد آنها را نابود كرده در كلیساها اذان بگویند.

خبرآنلاین: كشیش سابق مسیحیان غزه از مسلمانان غزه خواست حالا كه اسرائیل مساجد آنها را نابود كرده در كلیساها اذان بگویند.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: "پدر مانویل مسلم" كه مدیریت كلیسای مسیحیان غزه را برعهده داشت، با این سخن، همدردی خود با مسلمانان را ابراز داشت.

بعد از آنكه رژیم صهیونیستی با حمله به منطقه شجاعیه، این منطقه را ویران كرد، جمع زیادی از اهالی این منطقه از غزه كه خانه‌های خود را ترك كرده بودند در كلیسای "قدیس پرویروس" در مركز غزه پناه گرفته‌اند.


ویدیو مرتبط :
همدردی با غزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش جالب مسلمانان شهر کینزویل در مقابل قرآن سوزی کشیش افراطی



 

واکنش جالب مسلمانان شهر کینزویل در مقابل قرآن سوزی کشیش افراطی

واکنش جالب مسلمانان شهر کینزویل

برنامه خیریه در مقابل قرآن سوزی کشیش افراطی

" گریگ لو" شهردار شهر کینزویل نیز با محکوم کردن اقدام این گروه افراطی، از مردم این شهر کوچک خواسته است تا در روز شنبه بین ساعات 6 تا 9 بعد از ظهر به کلیسای مزبور نزدیک نشوند. شهردار، این گروه 50 نفره را اقلیت محض شهر کینزویل خواند که مایه خجالت و شرمندگی جامعه هستند .

کشیش افراطی کلیسایی در ایالت فلوریدای آمریکا اعلام کرد که علی رغم برخی مخالفت ها با طرح او و هوادارانش برای سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان ، وی مصمم است تا مراسم قرآن سوزی را در روز 11 سپتامبر به مورد اجرا بگذارد .

به گزارش عصر ایران " تری جونز " سرپرست کلیسایی در شهر کینزویل ایالت فلوریدا روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه وی از موضع خود عقب نشینی نخواهد کرد ، افزود : " تا حالا ما متقاعد نشده ایم که عقب نشینی از طرح مان اقدام درستی است ".

این کشیش افراطی که کلیسای تحت رهبری او جمعا 50 هوادار دارد ، اعلام کرده است که می خواهد روز شنبه در نهمین سالگرد حادثه تروریستی 11 سپتامبر نسخه یا نسخه هایی از قرآن را به آتش بکشد .

طرح این کشیش با مخالفت ها و ابراز نگرانی های زیادی در آمریکا مواجه شده و وزیر امور خارجه آمریکا با محکوم کردن این اقدام ، آن را  ننگین خوانده است .  

همچنین " دیوید پترائوس " فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز با خطر ناک خواندن این اقدام کلیسای آمریکایی ، اعلام کرد که این اقدام ممکن است امنیت نیروهای آمریکایی را در افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی به خطر اندازد .

طرح این کلیسا با مخالفت های زیادی در جهان اسلام مواجه شده و بسیاری از علمای اسلامی و نیز دولتمردان این اقدام را به شدت محکوم کرده اند .

روز گذشته واتیکان نیز اهانت به کتاب مقدس مسلمانان را محکوم کرده است .

به گزارش روزنامه " وال استریت ژورنال " آمریکا  ، " گریگ لو" شهردار شهر کینزویل نیز با محکوم کردن اقدام این گروه افراطی، از مردم این شهر کوچک خواسته است تا در روز شنبه بین ساعات 6 تا 9 بعد از ظهر به کلیسای مزبور نزدیک نشوند . شهردار لو این گروه 50 نفره را اقلیت محض شهر کینزویل خواند که مایه خجالت و شرمندگی جامعه هستند .

اکثریت جامعه آمریکا و مقامات این کشور و نیز دو حزب جمهوریخواه و دموکرات این اقدام کلیسای کینزویل را محکوم کرده اند . حتی ساراپیلن فرماندار سابق آلاسکا و نامزد معاونت جان مک کین نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 آمریکا نیز این اقدام را محکوم کرده است .

جامعه مسلمانان شهر کینزویل نیز در اقدامی جالب در همان ساعت برنامه قرآن سوزی ( روز شنبه 6 تا 9 بعد از ظهر) تدارک برنامه ای خیریه را دیده است تا توجهات به  برنامه آتش افروزی کلیسا را تحت الشعاع قرار دهد .

اختلافات بین کلیسا و شهردار کینزویل  به آوریل امسال برمی گردد . در ماه آوریل کلیسای مزبور با انتشار مدارکی از همجنسگرا بودن گریگ لو شهر دار کینزویل از مردم این شهر خواسته بود که به همین خاطر به او رای ندهند..../تحلیل:عصرایران