اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همدردی‌ ایرانیان با بازماندگان‌حادثه مرگبار ترکیه


شماری از ایرانیان مقیم ترکیه ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان انفجار در معدن ذغال سنگ ˈ سوما ˈ در استان ˈ مانیسا ˈ در غرب این کشور ، آمادگی خود را برای هرگونه کمک اعلام کردند.

خبرگزاری ایرنا: شماری از ایرانیان مقیم ترکیه ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان انفجار در معدن ذغال سنگ ˈ سوما ˈ در استان ˈ مانیسا ˈ در غرب این کشور ، آمادگی خود را برای هرگونه کمک اعلام کردند.

ایرانیان مقیم ترکیه در تماس هایی با بخش های مختلف سفارت کشورمان در آنکارا با ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه بر آمادگی خود برای هرگونه کمک و همیاری تاکید کردند.

براساس این گزارش ، در پی وقوع این حادثه و کشته شدن صدها معدنچی ، پرچم جمهوری اسلامی ایران در سفارت کشورمان در ترکیه به احترام قربانیان در این کشور به حالت نیمه برافراشته درآمد.

سفارت ایران در ترکیه در پی اعلام سه روز اعزای عمومی در این کشور پرچم کشورمان را به حالت نیمه برافراشته در آورد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا امروز همچنین با انتشار بیانیه ای، نسبت به بروز حادثه انفجار معدن ذغال سنگ در ترکیه ابراز تاسف و با بازماندگان این حادثه اعلام همدردی کرد.

در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت برای قربانیان انفجار معدن در ˈسوماˈ در غرب ترکیه، از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان آمرزش و برای بازماندگان این حادثه صبر استدعا دارد.

افزون بر آن شماری از مقامات بلندپایه کشورمان نیز باارسال پیام هایی با دولت و مردم ترکیه ابراز همدردی کردند.

ˈمرضیه افخمˈ سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با ابراز تاسف از وقوع انفجار در معدن زغال سنگ سوما در استان مانیسا، این سانحه دلخراش را به دولت و مردم ترکیه و خانواده های آسیب دیده، تسلیت گفت.

در انفجار دیروز معدن ذغال سنگ در منطقه سوما در استان ˈمانیساˈ در غرب ترکیه تاکنون 245 نفر کشته و 88 نفر زخمی شده اند.

تلاش برای نجات صدها نفر دیگر از کارگران که در این معدن گرفتار شده اند ، همچنان ادامه دارد.


ویدیو مرتبط :
دلجویی از بازماندگان حادثه منا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایرانیان مالزی با بازماندگان پرواز ام.اچ 370 ابراز همدردی کردند



اخبار,اخبار سیاست خارجی , هواپیمای مالزی

 

 اخبار سیاست خارجی - ایرانیان مالزی با بازماندگان پرواز ام.اچ 370 ابراز همدردی کردند

ایرانیان مقیم مالزی چهارشنبه شب با شرکت در آیینی در کوالالامپور با خانواده مسافران پرواز ام.اچ 370 ابراز همدردی کردند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، شرکت کنندگان برای ادای احترام به مسافران این هواپیما و ابراز همدردی با خانواده 239 سرنشین هواپیما یک دقیقه به صورت ایستاده سکوت کردند.

در این آیین ˈعلی اکبر ضیاییˈ رایزن فرهنگی ایران در مالزی خواستار سکوت شرکت کنندگان در این آیین برای همدردی با خانواده مسافران این هواپیما شد.

در این آیین ˈمحمدجلال فیروزنیاˈ سفیر ایران در مالزی به همراه سفرای کشورهای عراق، کویت، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، هند و چند کشور دیگر حضور داشتند.

هواپیمای بویینگ 777 مالزی 19 روز قبل حدود یکساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه کوالالامپور و در مسیر پکن از رادارها محو و ناپدید شد.

153 مسافر از 225 سرنشین پرواز ام.اچ 370 چینی، 38 نفر مالزیایی، هفت نفر اندونزیایی، شش نفر استرالیایی، پنج نفر هندی، چهار نفر فرانسوی و سه نفر آمریکایی بودند.

ایران، اوکراین و کانادا نیز هر کدام دو مسافر در این هواپیما داشتند و از کشورهای هلند، روسیه و جزیره تایوان نیز یک نفر با این پرواز از کوالالامپور به پکن سفر می کرد.

نخست وزیر مالزی روز دوشنبه اعلام کرد که پرواز هواپیمای بویینگ 777 مالزی با 239 مسافر و خدمه در اقیانوس هند سقوط کرده و تمام مسافران آن جان باخته اند.

نجیب تون رزاق گفت که شواهد و محاسبات دقیق نشان می دهد پرواز ام.اچ 370 به سمت جنوب و به سوی اقیانوس هند پرواز کرده و این پرواز در این مکان به پایان رسیده است.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا