اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«همای» در حال تمرین برای کنسرت است


شاید هنوز صد درصد نمی‌داند که مجوز اجرا می‌گیرد یا نه؛ با این حال این روزها سخت مشغول تمرین است و با صدایی رسا در کنار ارکستر می‌خواند.

خبرگزاری ایسنا: شاید هنوز صد درصد نمی‌داند که مجوز اجرا می‌گیرد یا نه؛ با این حال این روزها سخت مشغول تمرین است و با صدایی رسا در کنار ارکستر می‌خواند.

صبح‌های خلوت و تاریک این روزهای تالار وحدت با تمرین یک ارکستر موسیقی همراه شده است و از پشت درهای بسته‌ی تالار، کم و بیش صدای خواننده‌ی آن به گوش می‌رسد.

پرواز همای این روزها در تالار وحدت آواز می‌خواند و خیلی جدی خودش را با ارکستر هماهنگ می‌کند. کنسرت تابستانی‌اش با وجود فروش بلیت برای پنج شب، به دستور مقام قضایی لغو شد و رویای «همای» برای اجرای صحنه‌ای در کشورش پس از سال‌ها ناکام ماند.

«همای» در حال تمرین برای کنسرت است

البته او بی‌کار ننشست و آلبوم جدیدش، یعنی «در شب گیسوان تو» را پس از داستان‌های کش‌دار لغو کنسرتش منتشر کرد تا به قول خودش، فضایی که علیه‌اش ایجاد شده است، تلطیف شود. حالا هم عزمش را جزم کرده تا یک اجرای پاییزی در تهران داشته باشد.

یک ارکستر بزرگ، همای را همراهی می‌کند، البته تعدادی از نوازندگان نام‌آشنای ارکستر سمفونیک تهران نیز در این ترکیب حضور دارند. رهبر ایتالیایی هم هدایت ارکستر را برعهده گرفته و با دقت با کلام «همای» همراه می‌شود. البته روند کاری ایرانی‌ها هم تا حدی این رهبر غربی را شگفت‌زده کرده است؛ از گم شدن نت بعضی سازها بگیر تا ...

«همای» برای این کنسرت یک قطعه‌ی وطنی هم آماده کرده است و گروه کُر او را در این قطعه همراهی می‌کند.

او می‌خواهد خیلی چیزها را در این کنسرت ثابت کند. او در نشست رونمایی آلبومش گفت که اگر قطعاتش در قالب یک کنسرت اجرا شود، همه می‌فهمند که او «بی‌خطر و بی‌آزار» است. همای می‌خواهد نگاه، صدا و به قول خودش، قلب روستایی‌اش را در این اجرا با مخاطبانش به اشتراک بگذارد.

ارکستر بزرگ «پرواز همای» احتمالا شش شب در تهران روی صحنه خواهد رفت.


ویدیو مرتبط :
شهاب رمضان در حال تمرین برای کنسرت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش تصویری از تمرین علی قمصری و گروهش برای کنسرت گفت و گو



کنسرت گفت و گو,کنسرت گفت و گو علی قمصری,اخبار موسیقی

 

نشست خبری کنسرت «گفت‌وگو» به سرپرستی «علی قمصری» صبح دیروزدر خانه هنرمندان تهران برگزار شد. علی قمصری با یاد و گرامیداشت زنده‌یاد کسایی و ذوالفنون در سخنانی اظهار داشت: کنسرت گفت‌وگو با تلفیقی از موسیقی ایرانی و غربی هشتم و نهم تیرماه جاری ساعت ۱۹ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این کنسرت در دو بخش با عناوین اپراتور ایرانی به خوانندگی «حسین علی‌شاپور» و بخش دیگر آن با عنوان موسیقی بی‌کلام است که سازهای ایرانی و غربی در آن به گفت‌وگو می‌پردازند.

 

این آهنگساز جوان کشورمان تصریح کرد: در این اجرا تلاش کرده‌ایم تا هر سازی با هر نوازنده‌ای نماینده مخصوص متد و فرهنگ موسیقایی آن کشور کنسرت را همراهی کند.

 

وی با اشاره به ترکیب این کنسرت گفت: ‌ در این اجرا تعدد ساز‌ها به گونه‌ای دیده می‌شوند که صدایی هماهنگ و یک‌صدا را به اجرا در می‌آورند.

 

نویسنده کتاب «هارمونی موسیقی ایرانی» یادآور شد: ماندگاری آثار در گذر زمان به وجود آمده است و در گذشته به لحاظ تعدد شاهد تنوع در موسیقی نبوده‌ایم ولی در حال حاضر تنوع زیاد شده است و این به دلیل آن است که خوانندگان و آهنگسازان زیادی در این زمینه فعال شده‌اند؛ به خصوص در موسیقی پاپ این امر دیده می‌شود. معتقدم اگر آهنگساز کار و جامعه خود را بشناسد آثارش ماندگار می‌شود.

 

بلیت‌های این کنسرت از مراکز سامانه سی‌گذر به قیمت‌های ۱۵ تا ۲۵ هزار به فروش می‌رسد که برای دانشجویان دارای تخفیف ۵۰ درصد است.

 

 

کنسرت گفت و گو,کنسرت گفت و گو علی قمصری,اخبار موسیقی

 

 

کنسرت گفت و گو,کنسرت گفت و گو علی قمصری,اخبار موسیقی

 

 

کنسرت گفت و گو,کنسرت گفت و گو علی قمصری,اخبار موسیقی

 

 

کنسرت گفت و گو,کنسرت گفت و گو علی قمصری,اخبار موسیقی

 

 

کنسرت گفت و گو,کنسرت گفت و گو علی قمصری,اخبار موسیقی

 

 

کنسرت گفت و گو,کنسرت گفت و گو علی قمصری,اخبار موسیقی


 

منبع : اختصاصی سایت موسیقی ما