اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هلاکت80 داعشی در درگیری با کُردهای عراق


در درگیری نیروهای پیشمرگه کُرد با عناصر داعش در جنوب کرکوک، 80 تروریست داعشی و شش نیروی پیشمرگه کشته شدند.

خبرگزاری فارس: یک مقام مسئول در نیروهای پیشمرگ کردستان عراق اعلام کرد که به دنبال حمله عناصر گروهک تروریستی داعش به موضع پیشمرگ ها در جنوب کرکوک، هشتاد تروریست داعشی و شش نیروی پیشمرگ کشته شدند.

این مقام مسئول در نیروهای یگان «استاد رسول» نیروهای پیشمرگه گفت: عناصر داعش از شش محور به برخی از مواضع نیروهای پیشمرگ در خطوط مقدم درگیری ها حمله کردند. اما نیروهای پیشمرگ با حمایت هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی با آن مقابله کردند و بیش از 80 عنصر داعشی را به هلاکت گذاشتند.

این مقام کرد که نخواست نامش فاش شود، افزود: عناصر داعش شامگاه یکشنبه به شش یگان از نیروهای پیشمرگ در اطراف جنوب کرکوک حمله کردند. اما به جز روستای موره نتوانستند در هیچ محوری به پیشروی دست یابند که این روستا نیز امروز توسط نیروهای پیشمرگ بازپس گرفته شد.

وی افزود: شمار کشته های داعش به 80 عنصر رسیده است که 14 جسد آنها توسط خودروهای نیروهای پیشمرگ از محل درگیری ها منتقل گردید.

به گفته وی، در این درگیری ها شش نیروی پیشمرگه نیز کشته و 32 نیروی دیگر زخمی شدند که بیشتر آنها بیمارستان را ترک کرده اند.


ویدیو مرتبط :
درگیری ارتش عراق با خائنان به اسلام (داعشی ها)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سقوط اسد یعنی "تجزیه سوریه" و سرایت درگیری ها به اسرائیل، ترکیه، عراق و لبنان



سرپرست هیات ناظران صلح سازمان ملل در سوریه:

سقوط اسد یعنی "تجزیه سوریه" و سرایت درگیری ها به اسرائیل، ترکیه، عراق و لبنان

سرپرست هیات ناظران صلح سازمان ملل در سوریه این کشور را با امپراتوری عثمانی مقایسه کرد و گفت، مشکلات تاریخی اقوام در سوریه می‌تواند برای اسرائیل، ترکیه، عراق و لبنان مشکل‌ساز شود. به گفته‌ی مود سقوط اسد حتمی است.

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سرپرست هیات ناظران صلح سازمان ملل در سوریه، اذعا کرد: سقوط نظام بشار اسد باعث تجزیه سوریه می شود.

ژنرال رابرت مود که به مدت سه ماه سرپرستی هیات ناظران صلح سازمان ملل در سوریه را به عهده داشت در مصاحبه با مجله‌ی آلمانی فوکوس تاکید کرد که به نظر او دیر یا زود، رژیم بعث سوریه سقوط خواهد کرد.

ژنرال دانمارکی که بارها در کشورهای خاورمیانه ماموریت داشته در این مصاحبه هشدار می‌دهد که تضادها و مشکلات قومی در سوریه می‌توانند بحران بزرگ‌تری در این کشور به‌وجود بیاورند.

او سوریه را با امپراتوری عثمانی مقایسه می‌کند و می‌گوید، در ۴۰ سال گذشته خاندان اسد توانسته است بر تضادها و مشکلات اقوام گوناگون سرپوش بگذارد، به همین دلیل سقوط رژیم بعث می‌تواند زمینه‌ی بروز این مشکلات را فراهم کند و باعث شعله‌ورشدن آتش کینه میان اقوام و اقلیت‌های مذهبی شود.

ژنرال ۵۴ ساله می‌گوید، در این صورت درگیری‌های قومی و مذهبی به اسرائیل و ترکیه و عراق و لبنان نیز سرایت خواهند کرد.

به اعتقاد رابرت مود حمله‌ی نظامی به سوریه یک اشتباه بزرگ خواهد بود، زیرا چنین اقدامی وضعیت این کشور را بحرانی‌تر خواهد کرد.

او می‌گوید، هر گونه تغییر و تحولی در سوریه باید توسط مردم این کشور و بدون دخالت خارجی‌ صورت گیرد./انتخاب