اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هلاکت سرکرده سعودی داعش در دیالی


منابع عراقی از تسلط نیروهای پیشمرگه بر سه روستا از توابع مناطق برطله و بعشیقه به نام های اسقوف، حسار و قسروک در شرق موصل شدند.

تسنیم: منابع عراقی از تسلط نیروهای پیشمرگه بر سه روستا از توابع مناطق برطله و بعشیقه به نام های اسقوف، حسار و قسروک در شرق موصل شدند.

از سوی دیگر عبد الحکیم الجغیفی فرماندار حدیثه در استان الانبار از بازپس گیری مناطقی در شمال شهر پروانه از لوث داعش خبر داد و افزود: نیروهای امنیتی با کمک عشایر الجغایفه موفق به تسلط بر منطقه شمال پروانه از توابع حدیثه در 180 کیلومتری غرب الرمادی پس از درگیری های شدید با داعشی ها شدند.

وی افزود: نیروهای امنیتی پیشروی‌های خوبی به دست آورده اند و نیروی هوایی از نیروهای امنیتی حمایت و پشتیبانی می‌کند.

منابع عراقی اعلام کردند: تروریست های داعش به پادگان داوطلبان در غرب سامراء حمله کردند که بر اثر آن 6 داوطلب زخمی شدند.

در همین حال بالگردهایی عراقی اعلامیه هایی در منطقه جلولاء ریختنند و از ساکنان خواستند که این منطقه را ترک کنند زیرا حملات هوایی به آنها انجام خواهد شد اما تروریست های داعش مانع از خروج مردم از این منطقه شدند.

یک منبع امنیتی در دیالی بیان کرد: ابو البشیر از تروریست های سعودی که سمت والی شمال را برعهده داشت به دست نیروهای امنیتی در شمال منطقه العظیم به هلاکت رسید.به گفته این منبع نیروهای امنیتی عراقی آماده اقدام نظامی گسترده برای آزاد سازی منطقه نجانه و مناطق مرزی میان دیالی با کرکوک و صلاح الدین می شوند.

منابع عراقی از کشته شدن شش عضو پیشمرگه و زخمی شدن سه نفر بر اثر اصابت خمپاره به مرکز آنها در جلولاء خبر دادند.از سوی دیگر بر اثر انفجار بمب در منطقه الراشدیه در شمال بغداد دو نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

در صلاح الدین منابع امنیتی از تسلط داعش بر منازل پزشکان در بیجی در چهل کیلومتری شمال تکریت و اخراج خانواده ها از آن به بهانه عدم پرداخت جزیه به داعش خبر دادند.

در همین حال عدنان نعمه یکی از کارشناسان امور نظامی عراقی گفت: اخیرا نیروهای امنیتی عراقی دستاورد خاصی به دست نیاورده اند در حالی که تروریست های داعش همچنان به توسعه طلبی های خود ادامه می دهند علاوه بر ضعف امکانات نظامی ارتش و نیروهای امنیتی عراق در مقایسه با داعش عدم مهارت فرماندهان میدانی نیز موثر است.


ویدیو مرتبط :
هلاکت سرکرده داعش در استان صلاح الدین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هلاکت سرکرده داعش و معاونش در دیالی



اخبار,اخباربین الملل, بحران عراق

 

 اخبار بین الملل - هلاکت سرکرده داعش و معاونش در دیالی

 فرمانده پلیس استان دیالی از هلاکت فرمانده نظامی تروریستهای داعش در منطقه "حمرین" خبر داد.

سرتیپ ستاد "جمیل الشمری" تأکید کرد: نیروهای ویژه پلیس در عملیاتی منحصر به فرد در منطقه حمرین (۵۰ کیلومتری شمال شرقی بعقوبه) "مصعب السنجری" فرمانده نظامی تروریست‌های داعش در این منطقه را به هلاکت رساندند.

وی به شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت: در این عملیات "خالد الدلیمی" معاون السنجری نیز به هلاکت رسید.

الشمری خاطرنشان کرد: این عملیات پس از دریافت اطلاعات دقیق انجام شد.

الشمری اظهار داشت: این۲ تروریست در چندین عملیات خشونت آمیز مشارکت داشتند.

حمرین در استان دیالی، از ناامن ترین مناطق این استان به شمار می‌آید که هر از گاهی شاهد حملات خشونتباری است که قربانیان آن شهروندان بی دفاع هستند.

 اخباربین الملل - باشگاه خبرنگاران جوان