اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هفدهم رسید، یارانه‌ها نرسید



  ،  اخبار

 

هفدهم رسید، یارانه‌ها نرسید

یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی اردیبهشت ماه جاری هنوز به حساب سرپرستان خانوار واریز نشده ، این در حالی است که یارانه نقدی فروردین ماه در تاریخ هفدهم به حساب سرپرستان خانوار واریز شده بود.

به گزارش مهر، یارانه نقدی 54 هزار و 500 تومانی به ازای هر نفر که در نهایت تا تاریخ هفدهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شد، امروز یکشنبه واریز نشد.

دولت در ابتدای اجرای پرداخت یارانه های نقدی به حساب خانوارها، در ابتدای هر ماه یارانه ها را به حساب سرپرستان خانوار واریز می کرد که به دلیل مشکلاتی که در رابطه با برداشت از حسابها و تشکیل صفهای طولانی مقابل خودپردازها به دلیل همزمانی با پردات حقوق و مزایای پایان ماه، زمان آن را به اواسط ماه موکول کرد.

پس از آن، مسئولان سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کردند که یارانه های نقدی تا پایان هفته دوم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود، اما امروز با گذشت هفده روز از ماه اردیبهشت هنوز یارانه نقدی ماه جاری به حسابها واریز نشده است.

بهروز مرادی مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها در مورد مابه‌التفاوت مبلغ یارانه نقدی مرحله اول و دوم گفته است: مردم و سرپرستان خانوار بدانند، افرادی که پیامک سازمان را دریافت نکرده اند، مابه التفاوت (28 هزار تومان) یارانه نقدی مرحله اول و دوم به حساب آنها واریز شده است، منتهی سیستم برخی از بانکها این مبلغ را نشان نمی دهد، اما این افراد مطمئن باشند که پول در حساب آنها است.

مرادی با تاکید بر اینکه تا اطلاع ثانوی افراد مجاز به برداشت مبلغ یارانه نقدی 28 هزار تومان یعنی مابه التفاوت یارانه نقدی مرحله اول و دوم نیستند، افزوده است: زمانی که سازمان هدفمندی اعلام کند، برداشت این مبلغ از حساب بلامانع است./مهر


ویدیو مرتبط :
به عقل همه رسید به عقل پیامبر نرسید ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پوكی استخوان به 35 ساله‌ها رسید/ حذف یارانه شیر خطرناك است



 

 

پوكی استخوان به 35 ساله‌ها رسید/ حذف یارانه شیر خطرناك است

 

وی گفت: اگر بحث شیر یارانه‌ حل نشود شاهد مشكلات بیشتری خواهیم بود و اختصاص یارانه به شیر یكی از ضروریات است.

 

فارس: یك متخصص تغذیه گفت: بیش از 90 درصد مردم به علت كم مصرف كردن شیر كلسیم كافی مصرف نمی‌كنند و امروزه شاهد بروز پوكی استخوان در زنان زیر 35 سال هستیم.

 

مرتضی صفوی افزود: به دلیل اینكه از حضور كارشناسان در برخی از مباحث اختصاصی مربوط به یارانه‌ها استفاده می‌شود دچار مشكلاتی می‌شویم.

 

وی گفت: بیش از 90 درصد مردم كشور شیر یارانه‌ای دریافت نمی‌كنند و بالای 90 درصد مردم جامعه كلسیم كم دریافت می‌كنند و امروزه مشكلات پوكی استخوان در سنین پایین پیدا می‌كند.

 

این متخصص تغذیه ادامه داد: امروزه پوكی استخوان را در سنین 35 سالگی نیز شاهد هستیم و در كودكان نیز كمبود كلسیم وجود دارد كودكانی كه كلسیم به میزان كافی دریافت نمی كنند، كوتاه قد می شوند.

 

وی گفت: اگر بحث شیر یارانه‌ حل نشود شاهد مشكلات بیشتری خواهیم بود و اختصاص یارانه به شیر یكی از ضروریات است.

 

وی گفت: متاسفانه در كشور هر نفر سالانه حدود 30 كیلوگرم قند و شكر مصرف می‌كنند كه از معدل جهانی بالاتر است و حدود 17 كیلوگرم روغن مصرف می‌كند كه آن بیشتر از معدل جهانی آن است ولی ایرانیان لبنیات را به میزان بسیار كم مصرف می‌كنیم كه نگران كننده است بنابراین بهتر است به جای حذف یارانه شیر یارانه روغن و قند و شكر را به شیر اختصاص دهیم تا مردم سالمتری داشته باشیم..../ تحلیل : عصر ایران