اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هفته امیدوارکننده لژیونرها


درخشش لژیونرهای ایرانی در فوتبال اروپا، كارلوس كروش و فوتبال ایران را خوشحال می‌كند. كروش می‌داند كه اگر لژیونرها آماده باشند، تیم ملی می‌تواند امیدوار به درخشش در جام جهانی باشد.

سایت گل: در سال منتهی به جام جهانی، همه بازیكنان باانگیزه شده‌اند، چه آنهایی كه شانس بالایی برای حضور در جام جهانی را دارند و چه آنهایی كه شانس‌شان كمتر است. همه می‌خواهند به برزیل بروند. در این میان، لژیونرهای تیم ملی هم سنگ تمام گذاشته‌اند تا ابتدا به برزیل بروند و سپس جای خود را در تركیب اصلی تیم ملی تثبیت كنند. این روزها، لژیونرهای فوتبال ایران همه را یاد نسل 98 می‌اندازند. بازیكنانی كه بعد از جام ملت‌های آسیا در سال 1996، یكی یكی به فوتبال اروپا كوچ كردند و روزهای موفقی را در تیم‌های مطرح رقم زدند. محمد خاكپور به وان اسپور تركیه رفت، علی دایی و كریم باقری با آرمینیا بیلفلد آلمان قرارداد بستند و خداداد عزیزی پیراهن كلن آلمان را پوشید تا زوج پولستر اتریشی در خط حمله این تیم قدیمی بوندس‌لیگا شود. بعدها مهدی مهدوی‌كیا، رسول خطیبی، وحید هاشمیان، داریوش یزدانی، علی منصوریان و علی موسوی هم به این جمع اضافه شدند تا روزهای موفقی برای فوتبال ایران در عرصه بین‌المللی رقم بخورد.

آن سال‌ها گذشت، علی دایی به بایرن مونیخ رفت، وحید هاشمیان در بوخوم و بایرن مونیخ بازی كرد، علی كریمی پیراهن بایرن را پوشید و مهدوی‌كیا هم به یكی از موثرترین بازیكنان هامبورگ بدل شد. تیم ملی با آن نسل و با آن لژیونرهای موفق در جام جهانی 1998، روزگار خوشی را سپری كرد. برد مقابل آمریكا و شكست نزدیك از یوگسلاوی و آلمان، ماحصل كار ایران در جام جهانی 1998 بود؛ نتایجی كه لژیونرهای ایران از جمله علی دایی، باقری و مهدوی‌كیا نقشی غیرقابل انكار در رقم خوردنشان داشتند.

جام جهانی 2014 در راه است. تیم ملی در گروهی قرار گرفته كه آرژانتین، نیجریه و بوسنی هم حضور دارند. بدون شك حضور لژیونرهای تیم ملی و ‌آمادگی‌شان می‌تواند نقشی تعیین‌كننده در نتایج ایران ایفا كند. درست مثل جام جهانی 1998 كه تیم ملی تا اندازه‌ای متكی به لژیونرهای آماده‌ای بود كه در فوتبال اروپا بازی می‌كردند و برای خود اسم و رسمی داشتند.

فوتبال ایران این روزها، لژیونرهای مطرحی در اختیار دارد. بازیكنان جوان و باتجربه‌ای كه هر هفته خبر درخششان در فوتبال اروپا منتشر می‌شود و البته كارلوس كروش را خوشحال می‌كند. بجز رضا قوچان‌نژاد كه چسبیده به نیمكت استاندارد لیژ و مربی این تیم اعتقادی به بازی‌اش ندارد، باید به سایر لژیونرها ببالیم و تحسین‌شان كنیم.

دنیل داوری در بوندس‌لیگا و دروازه برانشوایگ یك بازیكن فیكس است. هر چند برانشوایگ نتایج ضعیفی كسب كرده و در قعر جدول بوندس‌لیگا حضور دارد اما داوری با حضورش در تركیب اصلی و كسب نمره متوسط به بالا در هر هفته نشان داده یكی از بهترین و موثرترین بازیكنان تیمش محسوب می‌شود. داوری با این روند می‌تواند یكی از معتبرترین بازیكنان تیم ملی در جام جهانی 2014 باشد.

كمی دورتر از داوری، علیرضا جهانبخش در لیگ هلند می‌درخشد. او به بازیكن موثر نایمخن بدل شده. در 20 سالگی برای نایمخن گل می‌زند و تحسین رسانه‌های هلندی را برمی‌انگیزد.

در اسپانیا و لیگ دو این كشور، مسعود شجاعی دوباره تبدیل شده به همان بازیكن آماده چند سال پیش. بازیكنی تكنیكی كه در جام جهانی 2006 و همراه با آندو تیموریان، پدیده‌های تیم ملی بودند و برای هر تیمی دردسر می‌آفریدند. شجاعی برای لاس پالماس بازیكنی است كه عبور از نامش برای سرمربی این تیم یك مشكل بزرگ محسوب می‌شود.

در روسیه و سرمای طاقت‌فرسای كازان، سردار آزمون به تركیب اصلی روبین‌كازان راه پیدا كرده. او مخامتچین روسی و روندون ونزوئلایی را نیمكت‌نشین كرده و فیكس بازی می‌كند، آن‌هم در 18 سالگی و روزهایی كه تازه اول راه فوتبالش قرار گرفته. گزارشگران روسی، بازی سردار را تمجید می‌كنند و در وصفش می‌گویند: «نگین ایرانی روبین‌كازان».

اشكان دژاگه در فولام راه افتاده. بعد از یك مصدومیت طاقت‌فرسا، دژاگه دوباره بدل شده به بال راست جادویی مردان كریون كاتج. همین هفته قبل به تاتنهام گل زد و مقابل استون‌ویلا هم پاس گل داد تا موثرترین بازیكن دو هفته اخیر فولام لقب بگیرد.

درخشش لژیونرهای ایرانی در فوتبال اروپا، كارلوس كروش و فوتبال ایران را خوشحال می‌كند. كروش می‌داند كه اگر لژیونرها آماده باشند، تیم ملی می‌تواند امیدوار به درخشش در جام جهانی باشد.

این لژیونرها ما را یاد جام جهانی 1998 می‌اندازند. روزهایی كه آنها آماده بودند و تیم ملی هم آماده. آنها می‌درخشیدند و تیم ملی هم درخشید. برای جام جهانی برزیل هم تیم ملی چنین سرنوشتی را پیش رو دارد. اتكا به لژیونرهایی كه هم باتجربه‌اند، هم مصاف‌های بین‌المللی دیده‌اند و هم آماده‌اند. اینگونه می‌توان به كسب شگفتی از سوی تیم ملی امیدوار بود.


ویدیو مرتبط :
عملکرد لژیونرها در هفته گذشته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکست سپاهان در دبی/ هفته دوم برای دو نماینده ایران امیدوارکننده نبود



اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,مسابقات فوتبال

تیم فوتبال سپاهان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در خانه النصر امارات متحمل شکست شد.

تیم فوتبال النصر امارات از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا و از گروه A در دبی میزبان سپاهان ایران بود که این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود حریف اماراتی به پایان رسید.

گل‌های این بازی را نیلمار در دقیقه 57 و جاناتان پیتروپیا در دقیقه 2+47 به ثمر رساندند.

دو تیم در نیمه اول به تساوی بدون گل رسیدند و شاگردان استیماچ فرصت‌های خوبی برای بازکردن دروازه تیم اماراتی داشتند اما در نهایت نتوانستند از آن استفاده کنند.

شاگردان استیماچ که در دیدار رفت با دو گل این حریف را مغلوب کرده بودند با وجود این باخت همچنان در صدر باقی ماندند و باید در انتظار بازی الاتحاد عربستان و لوکوموتیو ازبکستان باقی بمانند.

در پایان روز اول هفته دوم لیگ قهرمانان، ذوب آهن در اصفهان متوقف شد و سپاهان باخت تا نمایندگان کشورمان در این هفته شروعی ناامیدکننده داشته باشند.

سپاهان ایران:
شهاب گردان، لئوناردو پادوانی، عبدالله کرمی ، علی کریمی، سعید قائدی فر، وریا غفوری، ایبریچیچ( امین جهان عالیان 63)، فوزیل موسی اف، حسین فاضلی (منوچهری 83)، محمدرضا خلعتبری(محرم نویدکیا 69) و لوسیانو پریرا

سرمربی: ایگور استیکماچ

 

اخبار ورزشی - فارس