اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هفته آخر مهرماه ازدواج بیشتر می شود!


این روزها وزارت ورزش و جوانان به صورت تمام قد به بحث شیرین اما پر حاشیه ازدواج جوانان ورود پیدا كرده است.


تابناک: این روزها وزارت ورزش و جوانان به صورت تمام قد به بحث شیرین اما پر حاشیه ازدواج جوانان ورود پیدا كرده است. به نوشته روزنامه ابتکار راه اندازی مراكز مشاوره ازدواج، صدور مجوز برای سایت‌های همسریابی، تدوین سازو كارهایی پیشنهادی برای آموزش‌های قبل از ازدواج، برگزاری هفته ملی ازدواج از جمله اقداماتی است كه در یك سال اخیر از سوی وزارت ورزش و جوانان در این خصوص كلید خورده است. بر اساس اعلام مدیران ارشد این وزارتخانه، دولت هفته اول ذی الحجه كه از26 مهر ماه امسال آغاز می‌شود را هفته ملی ازدواج نام نهاده است.

به فاصله دو هفته پیش از آغاز هفته ازدواج، صبح روز گذشته همایش سراسری مراکز مشاوره ازدواج با حضورعباسی وزیر ورزش و جوانان در هتل المپیک برگزار شد تا پس از سال‌ها موازی كاری و ابهام، به طور رسمی متولی ازدواج جوانان مشخص گردد. آنگونه كه محمد باقر پیشنمازی معاون فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان گفته است وزارت جوانان برای هفته ملی ازدواج تداركات مفصلی دیده است. در این راستا «ازدواج آگاهانه، آسان،پایدار و به هنگام» به عنوان شعار روز ملی ازدواج از سوی وزارت ورزش و جوانان انتخاب شده است و قرار بر این است كه همایش ملی هفته ازدواج در مصلی تهران برگزار شود. این همایش از خادمان و خیرین ازدواج تجلیل خواهد كرد.

برپایی کارگاههای تخصصی ازدواج و معرفی اقدامات تحقیقاتی و تالیفی شیوه‌های تسهیل و حمایت از ازدواج از دیگر برنامه‌های جانبی و نمایشگاهی وزارت جوانان در هفته اردواج خواهد بود.از سوی دیگر در حالی كه وزارت ورزش به صورت تمام عیار به مساله ازدواج جوانان ورود پیدا كرده است روز گذشته و درهمایش سراسری مراکز مشاوره ازدواج وزیر ورزش و جوانان به خبرنگاران گفت: وزارت ورزش متولی همسرگزینی جوانان نیست و دولت و حاكمیت تنها نظم را در این زمینه ایجاد می‌كند و اقدامات تخصصی در این زمینه توسط متخصصان روانشناس انجام می‌شود.

وزارت ورزش در انتظار آئین نامه مشاوره و همسریابی


محمد عباسی در اولین نشست سراسری «مراكز مشاوره‌ ازدواج و تحكیم خانواده با رویكرد بومی و اسلامی» گفت: باید در هر موضوعی به سراغ متخصص آن رفت و ضروری است كه نگاه مكتبی، مذهبی، تخصصی و دینی در امر انتخاب و ساماندهی مراكز مشاوره مورد توجه قرار گیرد. وی با بیان اینكه تمامی تلاش‌ها برای تهیه پیش‌نویس آیین‌‌نامه ساماندهی مراكز مشاوره و تحكیم خانواده در حوزه معاونت فرهنگی - تربیتی وزارت ورزش وجوانان انجام شده است، اظهار كرد: این آیین‌نامه بعد از 18 جلسه كارشناسی تدوین شده و در انتظار تصویب است.عباسی با بیان اینكه یك سوم جمعیت كشور را جوانان تشكیل می‌دهند، اظهاركرد: همه دستگاه‌ها باید به موضوع ازدواج جوانان بپردازند تا با بكارگیری همه فرصت‌ها نیاز این بخش از جمعیت كشور برطرف شود. وزیر ورزش و جوانان در ادامه با تاكید بر اینكه تحكیم و تشكیل خانواده در هر عصری مهم است، افزود: باید همواره جلساتی برای برطرف كردن مشكلات جوانان برگزار شود.عباسی در ادامه با بیان اینكه آیین‌نامه ساماندهی مراكز مشاوره‌ی ازدواج جوانان هنوز به تصویب نرسیده است، گفت: اما یكسری اقدامات در وزارت ورزش و جوانان آغاز شده است تا آیین‌نامه پس از تصویب به شكل اصولی و حرفه‌ای پیگیری شود.

همسرگزینی در كلان‌شهرها دشوار است


وی در ادامه ساماندهی مراكز همسرگزینی را توقعات اجتماع از متولیان امور جوانان دانست و در ادامه با تاكید بر اینكه در كلان‌شهرها شرایط برای همسرگزینی دشوار است و انسان‌ها با یكدیگر ارتباط رو در رو ندارند، عنوان كرد: مراكز مشاوره‌ می‌توانند در انتخاب همسر به جوانان كمك كنند.عباسی اضافه كرد: برای حل مسائل مربوط به همسرگزینی باید مشاوره‌های جدی صورت پذیرد. در گذشته نگاه خانواده به این مسئله نگاه افراط و تفریط بود، اما در حال حاضر خانواده‌ها تمامی مسائل را به دست جوانان سپرده و آنها را راهنمایی نمی‌كنند.وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش با اشاره به روند اخذ مجوز مراكز مشاوره‌ی ازدواج در گذشته، عنوان كرد: در گذشته برخی از مراكز از سازمان ملی جوانان و برخی دیگر از وزارت كشور مجوز می‌گرفتند و وجود مراكز مشاوره‌ای نشان از ضرورت ارائه مشاوره به جوانان دارد.

مسئول حل مشكل ازدواج جوانان كیست؟


وی گفت: تصور همه این است كه وزارت ورزش و جوانان مسئول حل مشكل ازدواج جوانان است، اما تمام دستگاه‌ها مسئول این امر هستند. مشاوره‌های قبل از ازدواج از بروز خطاهای جبران ناپذیر جلوگیری می‌كندعباسی در ادامه با اشاره به نتایج تحقیقاتی پیرامون علل طلاق، گفت: طلاق تنها به دلیل بی‌پولی و بی‌مسكنی انجام نمی‌شود، بلكه ریشه در مشكلات دیگری دارد و بسیاری از مشكلات ریشه در اصول رفتاری خانواده‌ها دارد. وزیر ورزش و جوانان در ادامه تاكید كرد: شكل‌گیری مشاوره‌های قبل از ازدواج از بروز خطاهای جبران ناپذیر در زندگی مشترك جلوگیری می‌كند.

در كار وزارت ارشاد دخالت نمی‌كنیم


محمد عباسی در حاشیه نشست سراسری مراکز ازدواج و تحکیم خانواده در پاسخ به مهر درباره دلایل طرح استیضاحش توسط نمایندگان مجلس و این که اعضای فراکسیون جوانان در مورد عملکرد شما در حوزه جوانان انتقاد دارند، توضیح داد: انتقادات نمایندگان بیشتر ورزشی است و مجلس انتقادی از عملکرد حوزه جوانان ندارد. عباسی درباره زمان تصویب آئین نامه ساماندهی مراکز مشاوره از سوی دولت هم توضیح داد: تصویب آئین نامه چندان طول نخواهد کشید و به زودی آئین نامه تصویب و ابلاغ می‌شود که پس از ابلاغ ما از مراکز مشاوره می‌خواهیم تا اطلاعات خود را برای دریافت مجوز در اختیار ما قرار دهد. وی درباره تسهیلات دولت برای ازدواج جوانان گفت: وام قرض الحسنه یکی از تسهیلات دولت بوده که هم اکنون نیز از سوی بانک مرکزی داده می‌شود. همچنین پیش از این قرار بود صندوق حمایت از جوانان تشکیل شده که پس از راه اندازی صندوق مهر امام رضا این موضوع منتفی شد. وزیر ورزش و جوانان درباره برگزاری جلسات هماهنگی میان این وزارتخانه و وزارت ارشاد توضیح داد: کار صدور مجوز سایت‌ها برعهده وزارت ارشاد است و ما در این امور به هیچ عنوان دخالت نمی‌کنیم


ویدیو مرتبط :
اخبار دانشگاه در هفته سوم مهرماه 93

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز ثبت‌نام كنكور از هفته آخر بهمن



 

 

آغاز ثبت‌نام كنكور از هفته آخر بهمن

 

 

ثبت‌نام كنكور دانشگاه آزاد اسلامی در حالی از هفته آخر بهمن آغاز می‌شود كه از امسال در پذیرش این دانشگاه نیز همچون كنكور سراسری دانشگاه‌های دولتی، معدل تا ۱۵ درصد اعمال می‌شود.

 


دكتر عبدالله سجادی جاغرق رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با اشاره به زمان ثبت‌نام و برگزاری كنكور دانشگاه آزاد، گفت: ثبت‌نام آزمون كارشناسی از هفته آخر بهمن ماه آغاز می‌شود و آزمون آن اواسط تیرماه ۸۹ خواهد شد.

 


وی همچنین در خصوص نحوه تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان كنكور در نحوه پذیرش، گفت: با تصویب كارگروه كنكور برای اولین بار سوابق تحصیلی داوطلبان تا ۱۵ درصد در كنكور۸۹ دانشگاه آزاد نیز اعمال خواهد شد.

 


سجادی با بیان اینكه در سال گذشته معدل و سوابق تحصیلی در آزمون‌های دانشگاه آزاد تاثیر نداشت، تصریح كرد: چرا كه ممكن بود معدل‌های خوداظهاری حق داوطلبان را تضییع كند.

 


رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به افزایش ظرفیت آزمون سراسری دانشگاه آزاد، خاطر نشان كرد: متناسب با ایجاد رشته‌های جدید افزایش ظرفیت نیز خواهیم داشت.

 

 


رقابت میلیونی كنكوری‌ها در تیر ماه

 


دكتر حسین توكلی معاون سازمان سنجش، با اشاره به ثبت‌نام یك میلیون و ۲۸۷ هزار و ۳۹۰ نفر در آزمون سراسری سال۸۹ دانشگاهها، گفت: تعداد ثبت‌نام كنندگان كنكور امسال بیش ۳۵ هزار نفر نسبت به كنكور۸۸ افزایش داشته‌ است.

 


وی با اشاره به برگزاری به برگزاری كنكور۸۹ از۱۰ تا ۱۲ تیر ماه، اظهار كرد: اطلاعات سوابق تحصیلی داوطلبان اواخر فروردین ۸۹ بر روی سایت سازمان منتشر می‌شود.

 


وی با اشاره به زمان توزیع كارت ورود به جلسه كنكور، تصریح كرد: كارت آزمون از ۵ تا ۹ تیر ماه به صورت اینترنتی توزیع می‌شود.

 


وی با اشاره به زمان اعلام نتایج كنكور، خاطرنشان كرد: نتایج اولیه به صورت كارنامه و مهلت انتخاب رشته اینترنتی داوطلبان مرداد ۸۹ تعیین شده است و نتایج نهایی كنكور نیمه دوم شهریور اعلام می‌شود. همچنین كارنامه نهایی كنكور مهر ماه ۸۹ منتشر می‌شود.

 


معاون سازمان سنجش در خاتمه با اشاره به جزییات تاثیر سوابق تحصیلی در كنكور، به ایسنا گفت: بر اساس مصوبات پنجاه و چهارمین جلسه كمیته مطالعه و برنامه ریزی كنكور و نهمین جلسه كارگروه ماده چهار قانون پذیرش دانشجو و در راستای اجرای طرح جدید نحوه پذیرش و گزینش دانشجو مصوب مجلس، سوابق تحصیلی تا ۱۵ درصد برای دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه سالهای ۱۳۸۴تا ۱۳۸۸ که امتحانات آنها به صورت نهایی و كشوری برگزار شده است، اعمال خواهد شد.