اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هفتمین قاره زمین کشف شد!


در شمال شرق اقیانوس آرام قاره ای پلاستیکی کشف شده که مساحت آن 6 برابر مساحت فرانسه است، جنس این قاره نه صخره و سنگ و صحرا بلکه زباله های انسانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان: در شمال شرق اقیانوس آرام قاره ای پلاستیکی کشف شده که مساحت آن 6 برابر مساحت فرانسه است، جنس این قاره نه صخره و سنگ و صحرا بلکه زباله های انسانی است.

 قاره کشف شده از پس مانده زباله های انسانی و به ویژه از پلاستیک که 90% مساحت آن را در بر گرفته تشکیل شده است.

قاره پلاستیکی که به شکلی کاملا تصادفی برای اولین بار در سال 1997 توسط «چارلز مور» مورد توجه قرار گرفت، در شمال شرق اقیانوس آرام قرار دارد و مساحت آن معادل 6 برابر مساحت فرانسه است.

کارشناسان محیط زیست معتقدند اگر جامعه بین الملل به این مسئله به عنوان یک معضل نگاه کند و چاره ای برای پس مانده های انسانی نیندیشد در دهه های آینده مساحت قاره پلاستیکی به اندازه تمام قاره اروپا خواهد رسید.


از جمله خطراتی که این زباله های انسانی برای خود انسان خواهد داشت این است که برخی حیوانات زباله ها را به عنوان غذا مصرف می کنند گوشت همین حیوانات نیز به چرخه غذایی انسان وارد می شود.

گفتنی است پیش از اینکه مواد پلاستیکی به یک قاره تبدیل شود مسأله زباله های انسانی مورد توجه قرار گرفته بود به طوری در سال 1983 کشور فرانسه یک کشتی بادبانی را به ماموریتی یک ماهه فرستاد تا حجم قاره مذکور را اندازه گیری کرده و از آن نقشه ای تهیه کند.


ویدیو مرتبط :
کشف قاره امریکا و حضور ایرانیان در این قاره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخستین دوقلوی زمین سال 2013 کشف می‌شود



نخستین دوقلوی زمین سال 2013 کشف می‌شود
ستاره شناسان در پیش بینی‌های خود برای سال 2013 می گویند نخستین سیاره که واقعا شبه زمین باشد در سال آینده – 2013- شناسایی خواهد شد.
یافتن سیاره های شبه زمین، کشف حماسی خواهد بود که می تواند موجب شود بشر جایگاه خود را در کائنات دوباره ارزیابی کند.
در حالی که ستاره شناسان طی چند سال اخیر تعدادی سیاره شبه زمین را در منظومه شمسی یافته اند که در یک یا دو ویژگی با زمین مشترک هستند. مانند اندازه یا دمای سطحی- اما هنوز این یافته ها تا کشف یک سیاره که از جهات بسیاری مشابه زمین ما باشد فاصله دارد.
آبل مندز مدیر آزمایشگاه سیاره قابل سکونت در دانشگاه پورتو ریکو معتقد است این امر در سال 2013 تغییر خواهد کرد.
وی با تاکید بر پیشرفت های علمی صورت گرفته و ساخت تلسکوپ های فضایی تیزبین، به یافتن نخستین دوقلوی زمین در سال 2013 بسیار خوش بین است.../mehrnews.com