اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار پیونگ‌ یانگ به کره‌ جنوبی و آمریکا


کره شمالی بار دیگر هشدار داد که اگر آمریکا و کره جنوبی به اقدامات خصمانه خود علیه پیونگ یانگ ادامه دهند، این کشور دست به اقدامات متقابل مرگبار بیشتری خواهد زد.

خبرگزاری ایسنا: کره شمالی بار دیگر هشدار داد که اگر آمریکا و کره جنوبی به اقدامات خصمانه خود علیه پیونگ یانگ ادامه دهند، این کشور دست به اقدامات متقابل مرگبار بیشتری خواهد زد.

این هشدار از سوی کره شمالی در حالی مطرح شده است که نیروی دریایی امریکا و کره جنوبی قرار است امروز(دوشنبه) و فردا(سه شنبه) یک رزمایش مشترک با ژاپن برگزار کنند.

در همین حال کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد: اگر اقدامات خصمانه آمریکا و کره جنوبی ادامه داشته باشد، تمای قوای دفاع از خود پیونگ یانگ آماده تنبیه کردن عوامل دشمن خواهند بود.

کره شمالی اخیرا چندین موشک کوتاه برد را آزمایش کرد که انتقادهای بین المللی را نیز به دنبال داشت.


ویدیو مرتبط :
هشدار کره شمالی به سفارتخانه های مستقر در پیونگ یانگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مانور آمریکا و کره‌ جنوبی علیه پیونگ‌ یانگ


کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک سه روزه ای را برای مقابله با حمله زیر دریایی در منطقه جیجو کره شروع کردند.

خبرگزاری مهر: کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک سه روزه ای را برای مقابله با حمله زیر دریایی در منطقه جیجو کره شروع کردند.

طبق اعلام وزارت دفاع کره جنوبی هدف از برگزاری این مانور مقابله با اقدامات تحریک آمیز زیردریایی های کره شمالی است. این در حالی است که اخیرا موشک بالستیک از یک زیر دریایی این کشور شلیک کرده است.

طبق این گزارش در این مانور سه روزه بیش از 10 کشتی جنگی، دو زیر دریایی و هواپیمای شناسایی "P-8"  مجهز به موشک های هوا به دریا شرکت دارند.

طبق اطلاعات وزارت دفاع کره جنوبی، پیونگ یانگ حدود 70 زیر دریایی در اختیار دارد و برای تولید زیر دریایی های جدید که توانایی شلیک موشک های بالستیک را داشته باشد برنامه ریزی می کند.

برگزاری این مانورها در شرایطی است که نگرانی های زیادی نسبت به گسترش برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی مطرح شده است.