اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار پوتین نسبت به تلاش تروریست‌ها برای گسترش خشونت در دیگر کشورها



اخبار,اخبار بین الملل,ولادیمیر پوتین

رئیس‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) هشدار داد، تروریست‌ها در تدارک برای گسترش دادن خشونتهایشان در دیگر کشورها هستند.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «تروریست‌ها در حال بهره‌برداری از خاورمیانه و شمال آفریقا به عنوان سکوی پرتابی برای آغاز بی‌ثبات کردن دیگر کشورها هستند.»

پوتین در یک نشست امنیتی با سرویس‌های ویژه اعضای سازمان کشورهای مستقل همسود اظهار کرد: «امروزه افزایش فعالیت‌های تروریستی و روی آوردن گروه‌های افراطگر به جرایم سازمان یافته فراملیتی خطر ویژه‌ای را ایجاد می‌کند.»

وی افزود: «وضعیت در خاورمیانه و شمال آفریقا نگرانی فراوانی را به وجود می‌آورد. تروریست‌ها در تلاش برای استفاده از این منطقه به عنوان سکوی پرتاب هستند و در حال آموزش و جذب شبه‌نظامیان جدیدی هستند که می‌توانند برای از بین بردن ثبات دیگر کشورها مورد استفاده قرار بگیرند.»

اخبار بین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
هشدار پوتین درمورد عواقب کار ترکیه (زبان انگلیسی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار وزارت بهداشت نسبت به گسترش مصرف الکل در جوانان



 گسترش مصرف الکل در جوانان

هشدار وزارت بهداشت نسبت به گسترش مصرف الکل در جوانان

اگر شدت مسمومیت با "متانول" کم باشد به کوری منجر می‌شود و درصورت شدت داشتن مسمومیت، مصرف این ماده به مرگ فرد می‌انجامد. بنابراین لازم است در این زمینه اطلاع رسانی کرده تا مردم آگاه شوند.

مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت نسبت به گسترش مصرف الکل بویژه در میان جوانان هشدار داد و گسترش خدمات پیشگیری از مصرف الکل را از اولویت های وزارت بهداشت در سال جاری خواند.

دکتر عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با ایسنا، گسترش خدمات پیشگیری از مصرف الکل را از اولویت‌های امسال دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت خواند و گفت: متاسفانه گزارش‌ها حاکی از آن است که مصرف الکل به ویژه در میان جوانان در حال گسترش است. بر این اساس پرداختن به مقوله پیشگیری و آگاه کردن مردم در این زمینه، نیازمند اقدامات جدی است.

وی ضمن برشمردن عوارض مصرف الکل، نسبت به مسمومیت با "متانول" به عنوان الکل هایی که در منازل تولید می شوند، هشدار داد و گفت: بخشی از الکل‌های مصرفی در منازل تولید می‌شوند و از آنجا که این موارد به صورت غیربهداشتی تهیه می‌شوند، به جای "اتانول"، "متانول" تولید می‌شود که می‌تواند کشنده باشد.

ناصحی در این باره ادامه داد: هر چند وقت یکبار از استان های مختلف گزارشاتی درباره مسمومیت با "متانول" به دست مان می رسد. این درحالیست که مصرف "متانول" عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد. اگر شدت مسمومیت با "متانول" کم باشد به کوری منجر می‌شود و درصورت شدت داشتن مسمومیت، مصرف این ماده به مرگ فرد می‌انجامد. بنابراین لازم است در این زمینه اطلاع رسانی کرده تا مردم آگاه شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت برای گسترش خدمات پیشگیری از مصرف الکل، خاطرنشان کرد: در این زمینه با وزارت کشور نیز همکاری خوبی داریم و مقررشده با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط، در این زمینه کار شود. برنامه‌ها در این زمینه از قبل شروع شده و قرار است امسال گسترش یابد./ایسنا