اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار پلیس به دارندگان سیمكارت‌های اعتباری



سیمكارت‌های اعتباری,شارژ سیم كارت‌های اعتباری,ترفندهای افزایش شارژ

 

 

پلیس فتا نسبت به كلاهبرداری افراد سودجو از دارندگان سیمكارت‌های اعتباری به بهانه افزایش مقدار شارژ هشدار داد.

 

به گزارش خبرگزاری‌ها، با توجه به ساز و كارهایی كه در سیستم‌های نرم‌افزاری اپراتورهای تلفن‌ همراه وجود دارد و گاهی به عنوان باگ‌های این سیستم‌ها شناخته می‌شود، این امكان وجود دارد كه افراد سودجو با پی‌بردن به این‌گونه مطالب، اقدام به كلاهبرداری و سرقت كنند.

 

در برخی سایت‌ها مطلبی با تیترهایی نظیر «ترفندهای افزایش شارژ» درج شده كه به عنوان نمونه در یكی از این ترفند‌ها از كاربران خواسته شده با استفاده از كد *141* شماره رمز شارژ # +++++++539* (شماره تلفن فرد كلاهبردار به شكل رمزی) و وارد كردن آن در گوشی، افزایش شارژ 3 برابری را تجربه كنند. غافل از این كه در این روش اگر كاربران شماره شارژ خود را وارد كنند تمام مبلغ شارژ برای شماره +++++++539 ارسال خواهد شد و هیچ‌گونه افزایش شارژی برای افراد به همراه نخواهد داشت.

 

با توجه به فضاهای خالی در برخی اپراتورهای تلفن همراه، گاهی افراد وسوسه می‌شوند تا با پرداخت هزینه كمتر از مكالمات و امكانات بیشتری استفاده كنند، اما بسیاری از این موارد به متضرر شدن كاربر منجر می‌شود، از این رو پلیس فتا به تمامی شهروندان هشدار داده كه به دنبال دور زدن سیستم‌های مخابراتی به منظور به دست آوردن فرصت مكالمه بیشتر نباشند تا افراد سودجو نتوانند از این میل و اشتیاق به نفع خود بهره‌برداری كنند.

 

منبع:جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
هشدار برای دارندگان سیمکارت های اعتباری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار پلیس به دارندگان سیم‌ كارت‌ اعتباری


پلیس فتا نسبت به كلاهبرداری افراد سودجو از دارندگان سیم‌كارت‌های اعتباری به بهانه افزایش مقدار شارژ هشدار داد.

خبرگزاری ایسنا: پلیس فتا نسبت به كلاهبرداری افراد سودجو از دارندگان سیم‌كارت‌های اعتباری به بهانه افزایش مقدار شارژ هشدار داد.

 با توجه به مکانیزم‌هایی که در سیستم‌های نرم‌افزاری اپراتورهای تلفن‌همراه وجود دارد و گاهی به عنوان باگ‌های این سیستم‌ها شناخته می‌شود، این امکان وجود دارد که افراد سودجو با پی‌بردن به اینگونه مطالب اقدام به کلاهبرداری و سرقت كنند.

در برخی از سایت‌ها مطلبی با تیترهایی نظیر «ترفندهای افزایش شارژ» درج شده كه به عنوان نمونه در یکی از این ترفند‌ها از كاربران خواسته شده با استفاده از کد *141* شماره رمز شارژ # +++++++539* (شماره تلفن فرد کلاهبردار به شكل رمزی) و وارد كردن آن در گوشی، افزایش شارژ سه برابری را تجربه کنند.

 غافل از این كه در این روش اگر كاربران شماره شارژ خود را وارد کنند تمام مبلغ شارژ برای شماره +++++++539 ارسال خواهد شد و هیچ‌گونه افزایش شارژی برای افراد به همراه نخواهد داشت.


با توجه به فضاهای خالی و باگ‌های موجود در برخی اپراتورهای تلفن همراه گاهی افراد وسوسه می شوند تا با پرداخت هزینه کمتر از مکالمات و امکانات بیشتری استفاده كنند اما بسیاری از این موارد منجر به متضررشدن کاربر می‌شود، از این رو پلیس فتا به کلیه شهروندان هشدار داده که به دنبال دورزدن سیستم‌های مخابراتی به منظور بدست آوردن فرصت مکالمه بیشتر نباشند تا افراد سودجو نتوانند از این میل و اشتیاق به نفع خود بهره‌برداری کنند.