اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار وزیر اطلاعات به دو چهره سیاسی


کسی که خود را پیشگوی حوادث 88 عنوان می کند و می گوید "من گفتم، من بیانیه دادم" در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.

خبرگزاری مهر: وزیر اطلاعات بدون نام بردن از آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی ، با بیان اینکه کسی که جزو سران فتنه بوده و نظام مانند دوتن دیگر او را محصور نکرده امروز امر بر او اشتباه نشود، گفت : کسی که خود را پیشگوی حوادث 88 عنوان می کند و می گوید "من گفتم، من بیانیه دادم" در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات صبح امروز پنجشنبه در اختتامیه نهمین همایش سراسری مسئولان هیات رزمندگان کشور با بیان اینکه عده ای به دنبال تطهیر فتنه هستند، گفت: کسی که جزو سران فتنه بوده و انقلاب و نظام به دلیل یک سری ملاحظات او را مانند آن دو تن دیگر چندان محصور نکرده و به او آزادی عمل داده است امروز امر بر او اشتباه نشود که انقلاب یادش رفته این آقا در فتنه چه نقشی ایفا کرده است.

وی همچنین با انتقاد از آنچه منجی سازی کاذب خواند انتقاد کرد و گفت: کسی که خود را پیشگوی حوادث 88 عنوان می کند و می گوید "من گفتم، من بیانیه دادم" در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.

وزیر اطلاعات افزود: زمانی که رهبری در نماز جمعه آن خطبه ها را بیان فرمودند چه کسی بود که نامه بدون سلام علیکم داد.

مصلحی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: سرویس های اطلاعاتی غربی می خواهند با بحران سازی و فشار و مشغول سازی تعادل جامعه را بر هم زنند و از تحریم، تورم، حاشیه سازی های مستمر و تقسیم سازی کشوری این هدف را دنبال می کنند.

وی تاکید کرد: طبق نظر مقام معظم رهبری همه جریان ها در انتخابات می توانند حاضر شوند اما باید زاویه خود را با مسیر امامت و ولایت روشن کنند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: دشمن به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات است و عدد و رقم های بی حسابی که داده می شود نشان از این امر دارد.

وی گفت: دشمن به جای اسلام هراسی امروز اختلافات شیعه و سنی را در منطقه دنبال می کند.

مصلحی همچنین در این همایش تاکید کرد که حماسه دارای ویژگی های خاصی است و در حرکت های حماسی همیشه گروه قلیلی با توکل به خداوند جامعه را تحت تاثیر قرار داده اند.


ویدیو مرتبط :
وزیر اطلاعات کابینه دوازدهم زلال ترین وزیر پیشنهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار وزیر اطلاعات نسبت به سوء استفاده‌های اقتصادی احتمالی در انتخابات سال آینده



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

هشدار وزیر اطلاعات نسبت به سوء استفاده‌های اقتصادی احتمالی در انتخابات سال آینده

وزیر اطلاعات نسبت به سوء استفاده‌های اقتصادی احتمالی در رابطه با برگزاری انتخابات‌های ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال 92 هشدار داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی طی سخنانی در همایش سراسری اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی مرکز و استان‌ها، اظهار کرد: در مباحث نظارتی برای این‌که بتوانیم به طور موفقیت آمیز کار را جلو ببریم و مدیران دستگاه‌ها همراهی لازم را با ما داشته باشند، توجه به مسائل مختلف کشور و تهدیدات دشمن لازم است.

وی افزود: به عنوان مثال در حال حاضر بحث تحریم قابل توجه است، در تحریم طراحی دشمن بسیار گسترده است و این تحریم‌ و تحریم‌های گذشته تفاوت‌های جدی دارد.

عضو شورای دستگاه‌های نظارتی یاد آور شد: در گذشته تحریم‌ها به این شکل بود که مصوبه‌ای از شورای امنیت به تصویب می‌رسید، اما امروز سرویس‌های اطلاعاتی وارد شده‌اند و به سراغ افراد می‌روند. مثلا بانکی که ما در یک کشور با آن ارتباط داریم ، وقتی عزیزان ما در جمهوری اسلامی برای تبادل به آنجا می‌روند، به این نتیجه می‌رسند که آدم‌های سرویس سی‌آی ای به آن بانک می‌روند و آنها را تهدید می‌کنند، برای این‌که بتوانند تحریم‌ها را به نتیجه برسانند.

مصلحی گفت: یکی از نکات قابل توجه این است که با توجه به حجم اقدامات در زمینه‌ی توسعه‌ی کشور سیاست‌های لازم در مورد تحریم و اقدامات لازم برای دور زدن تحریم‌ها را مورد توجه قرار دهیم تا مسئولین اجرایی با چالش مواجه نشوند.

وزیر اطلاعات گفت: البته با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای راهنمایی‌های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود:‌تحریم‌های امروز علی‌رغم همه‌ی سختی‌هایی که دارند، هنوز با تحریم‌های دوران دفاع مقدس تفاوت جدی دارند. در آن دوران کشتی‌های ما را می‌زدند، ولی هنوز به آنجا نرسیده‌ایم.

وی با تاکید بر ضرورت تقدم رویکرد پیشگیرانه بر رویکرد اقدامی، گفت: ما در این مقوله هنوز آن طور که انتظار است، نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم، ضمن این که باید توجه داشته باشیم که در نظارت ممکن است با چالش‌های جدی روبرو نشویم که اعلام و رسانه‌ای کردن آن ضربه‌های بزرگی به نظام بزند.

مصلحی ادامه داد:‌نکته قابل توجه در پرونده 3 هزار میلیاردی این است که چقدر جامعه و کشور ما پذیرش این را دارد که مقولاتی از این قبیل اتفاق بیافتد. یکی از مباحث جدی شورای دستگاه‌های نظارتی همین بحث است که بتواند این موارد را کنترل کند و هزینه‌ها را کم کند.

وی با اشاره به اهمیت بررسی و ارزیابی وضعیت عملکرد شورای دستگاه‌های نظارتی، گفت: مجموعه‌ی دستگاه‌های نظارتی مجموعه صدیق نظام هستند، این مجموعه نیاز است که هر از چند گاهی ارزیابی نسبت به عملکرد خود داشته باشد.

مصلحی با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در ‌آذربایجان مبنی بر مبارزه با فساد اقتصادی گفت: هر دستگاه چقدر برای اجرایی کردن فرمان 8 ماده‌ای رهبر انقلاب برنامه‌ریزی کرده‌است؟در همین وضعیتی که اخیرا پیش آمد وقتی برای مبارزه با اخلال‌گران ارزی اقدام کردیم با عزیزان دستگاه قضایی صحبت کردیم و پرسیدیم با افرادی که ما دستگیر می‌کنیم چکار می‌کنید؟ آنها گفتند که این افراد را جریمه می‌کنیم و بعد از آن آزاد می‌شوند.

وی افزود: حتی جالب این است که بدانید برخی از کسانی که در مسائل ارزی دوران سازندگی سوء استفاده‌هایی کرده بودند، امروز راه افتاده‌اند؛ خسارت بگیرند و این به دلیل گیرقانونی است که وجود دارد.

این عضو شورای دستگاه‌های نظارتی گفت: به نظر من یکی از وظایف جدی ما در این شورا این است که برای فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری راهکارهای قانونی پیش بینی کنیم و جلوی سوء استفاده کنندگان را بگیریم.

وی افزود: با توجه به بحران‌های ارزی و سوء استفاده‌های ناشی از تفاوت نرخ ارز وزارت اطلاعات اقداماتی را در جهت ایجاد سامانه‌ی کنترل و پیشگیری از تخلف انجام داد. این سامانه که تا آخر امسال نهایی می‌شود پورتال ارزی کشور است.

مصلحی ادامه داد: یکی از تخلفاتی که در گذشته وجود داشته، جعل ثبت سفارش است. که با این سامانه از آن به خوبی جلوگیری شد.متاسفانه در بسیاری از موارد افرادی با جعل توانسته بودند، ارز بگیرند، ولی امروز شاهدیم که دیگر چنین تخلفی صورت نمی‌گیرد.

وزیر اطلاعات گفت: تخلف دیگر دریافت ارز و وارد نکردن کالا به کشور است که خسارت‌های زیادی را به کشور وارد می‌کرد، ولی بحمد الله در مرحله سوم این پورتال که از 15 اسفند آغاز می‌شود، این مشکل حل خواهد شد و کنترل های لازم صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی ما این است که صادر کنندگان ، ارز ناشی از صادرات را وارد کشور نمی‌کنند در حالی که این ارزها می‌بایست جایگزین نفت بشوند که در این زمینه باید کنترل‌های لازم صورت گیرد.

مصلحی با اشاره به سوء استفاده‌های احتمالی در رابطه با برگزاری انتخابات در سال آینده گفت: ما در مقوله‌ی انتخابات چیزی که باید محور حرکتمان قرار بگیرد، گفتمان امام و رهبری است و این گفتمان باید به خصوص شعار ما دستگاه های نظارتی باشد.

وی افزود:‌این گفتمان در دولت نهم و دهم موفقیت‌های زیادی داشته است. البته افرادی تا چند قدم آن با آن همراه بودند، ولی همه نتوانستند تاآخر بیایند، اما نکته قابل توجه این است که این گفتمان توانسته موفقیت‌های زیادی را به دست آورد و ما نباید اجازه دهیم که این گفتمان به خاطر بی‌تدبیری‌ها، بداخلاقی‌ها و سوء تدبیر برخی افراد زیر سوال برود.

وزیر اطلاعات، گفت: امروز جریان فتنه با پشتیبانی‌های مالی که از بیرون و داخل می‌شود، تلاش دارد با این گفتمان مقابله کند، لذا تاکید من این است که ما دستگاه‌های نظارتی با توجه به این که سال 92 دو انتخابات بزرگ ریاست جمهوری و شوراهای شهر برگزار می‌شود، برای جلوگیری از سوء استفاده‌های اقتصادی که ممکن است انجام شود، اقداماتی را انجام دهیم./ایسنا