اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار هلند به اتباع خود : اگر از اردوغان انتقاد کنید در ترکیه امنیت ندارید



وزیر امور خارجه هلند به مقامات ترکیه هشدار داد اگر می خواهند عضوی از اتحادیه اروپا باشند نمی توانند با رسانه ها و اصحاب رسانه چنین رفتار کنند.

در پی دستگیری و آزادی یک خبرنگار هلندی در ترکیه به اتهام توهین به رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، وزیر امور خارجه هلند از عدم تضمین امنیت شهروندان هلندی ساکن یا توریست در ترکیه در صورت انتقاد از اردوغان خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه " برت کوئنداس " وزیر امور خارجه هلند در جلسه پارلمان این کشور در پاسخ به پرسشی در این باره گفت که دولت آمستردام نمی تواند به شهروندان هلندی یا هلندی – ترک تبار خود تضمین دهد که در صورت انتقاد از اردوغان از پیگرد قضایی در ترکیه مصون باشند.

وزیر امور خارجه هلند با یادآوری وضعیت " ابرو عمر" خبرنگار هلندی ترک تبار که در هفته جاری در شهر کوش آداسی ترکیه  دستگیر و سپس آزاد شد، گفت : " هیچ تضمینی نیست. ما تلاش خود را می کنیم اما نمی توانم به شهروندان هلندی تضمین دهم که به اتهام انتقاد از اردوغان در ترکیه مصون از پیگرد و دستگیری باشند."

او در عین حال با انتقاد از رویه دولتمردان ترکیه ، خطاب به آنها گفت :" باید رفتار  درستی در پیش بگیرید. اگر خواهان عضویت در اتحادیه اروپا هستید نمی توانید با رسانه ها و فعالان رسانه ای چنین معامله ای کنید."

گفتنی است دستگیری 20 ساعته " ابرو عمر " ستون نویس روزنامه " مترو " هلند در شهر کوش آداسی ترکیه بازتاب گسترده ای در رسانه های هلندی داشته است.

"ابرو عمر" خبرنگار ترک تبار نشریه "مترو " هلند

 اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,وزیر امور خارجه


این روزنامه نگار هلندی ترک تبار پس از اینکه در صفحه توییتر خود مطالبی را در انتقاد از اردوغان نوشت، به اتهام توهین به اردوغان بازداشت و سپس آزاد شد.

وزیر دادگستری ترکیه دو ماه پیش اقرار کرد بیش از 1400 پرونده مفتوح به اتهام توهین به اردوغان در محاکم قضایی این کشور تحت بررسی قرار دارد.

 

 اخبار بین الملل -  عصر ایران 


ویدیو مرتبط :
انتقاد تند نخست‌وزیر سابق ترکیه از مراودات تجاری اردوغان با اسرائیل: بررسی رابطه ناهمگون بین دو کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ اردوغان به انتقاد اروپا از دستگیری خبرنگاران در ترکیه: به شما ربطی ندارد



اخبار,اخبار بین الملل ,رجب طیب اردوغان

 

اخبار بین الملل - پاسخ اردوغان به انتقاد اروپا از دستگیری خبرنگاران در ترکیه: به شما ربطی ندارد

وقتی فردی احضار می شود و به او گفته می شود خود را تسلیم کند با عناد و سرکشی خود را تسلیم نمی کند و حتی به خانه نیز نمی رود و به گمان اینکه نمی توانند او را در دفتر رسانه دستگیر کنند، به رسانه می رود و در آنجا اتراق می کند، چنین فردی را پلیس باید در رسانه اش دستگیر کند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه روز گذشته در واکنش به انتقادهای اتحادیه اروپا از دستگیری روزنامه نگاران در ترکیه، این موضوع را مساله ای داخلی دانست و به کشورهای اروپایی توصیه کرد در امور ترکیه دخالت نکنند.پاسخ اردوغان به انتقاد اروپا از دستگیری خبرنگاران در ترکیه: به شما ربطی ندارد

به گزارش عصر ایران رییس جمهور ترکیه با اشاره به انتقادهای اتحادیه اروپا گفت: شما به کار خود برسید. ما می دانیم چطور مسایل و مشکلات خودمان را حل کنیم. مسایل داخلی ما به شما ارتباطی ندارد.

رییس جمهور ترکیه در ادامه با انتقاد از سیاست اروپایی ها در قبال ترکیه گفت: بیش از 50 سال است که به بهانه های مختلف ما را پشت در عضویت در اتحادیه تان نگه داشته اید و حالا وقتی چنین مساله ای پیش می آید ابراز نگرانی می کنید!

رییس جمهور ترکیه گفت برخورد با به گفته او "عوامل دولت موازی" و "کسانی که سودای بازگرداندن ترکیه به گذشته را دارند" ادامه خواهد یافت و دولت ترکیه هیچ توجهی به انتقادهای خارجی ندارد.

اردوغان دستگیر شدگان را فتنه گران و خائنانی دانست که با تشکیل گروه غیر قانونی دهها نفر را سال گذشته با پرونده سازی دستگیر و اعتبار آنها را خدشه دار کرده اند.

اشاره رییس جمهور ترکیه به پرونده افشای فساد مالی بزرگ در ترکیه در 17 دسامبر سال گذشته میلادی است که در قالب آن بیش از 100 نفر از منسوبان کابینه و مدیران دولتی به اتهام فساد اقتصادی دستگیر شدند.

اردوغان حامیان فتح الله گولن و جنبش خدمت را به دست داشتن در افشای پرونده فساد مالی متهم کرده است و گفته است هدف این پروژه خدشه دار کردن اعتبار او و حزب حاکم عدالت و توسعه است.

رییس جمهور ترکیه همچنین درباره دستگیری دو چهره مشهور رسانه ای در دفتر رسانه و گسیل پلیس ترکیه به رسانه ها برای دستگیری روزنامه نگاران گفت: وقتی قردی احضار می شود و به او گفته می شود خود را تسلیم کند با عناد و سرکشی خود را تسلیم نمی کند و حتی به خانه نیز نمی رود و به گمان اینکه نمی توانند او را در دفتر رسانه دستگیر کنند، به رسانه می رود و در آنجا اتراق می کند، چنین فردی را پلیس باید در رسانه اش دستگیر کند.

اردوغان همچنین گفت: دستگیر شدگان نه به خاطر فعالیت رسانه ای بلکه به خاطر انجام اعمال کثیف و پرونده سازی علیه دیگران و تشکیل گروه غیر قانونی برای انجام فعالیت های جاسوسی غیر قانونی و شنود مکالمات مقامات دولتی که به گفته او امنیت ملی ترکیه را خدشه دار کرده است، دستگیر شده اند و عملیات پاکسازی دولت موازی تا رسیدن به اهداف خود با قوت ادامه خواهد یافت.

دستگیری روز یکشنبه دهها فعال رسانه ای و برخی مدیران امنیتی در ترکیه بازتاب گسترده ای داشته است و اتحادیه اروپا نگرانی خود را از این دستگیری ها ابراز داشته و وزارت امور خارجه امریکا نیز اعلام کرد اوضاع ترکیه را از نزدیک دنبال می کند.
اخبار بین الملل - عصر ایران