اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار نسبت به ورود گرد و خاک به 24 استان کشور



هشدار نسبت به ورود گرد و خاک به 24 استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به ورود گرد و خاک به 24 استان کشور از جمله تهران هشدار داد.

به گزارش مهر، مهندس عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: بر این اساس گرد و خاک طی روزهای شنبه تا دوشنبه استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و با غلظت کمتر زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، مرکزی، قم، اصفهان، قزوین، البرز، تهران و جنوب استان‌های آذربایجان شرقی و غربی را فرا گرفته و سبب کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا می‌شود.

وی تصریح کرد: از عصر یکشنبه و طی روز دوشنبه در جنوب خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال سیستان و بلوچستان و برخی نقاط یزد و کرمان، باد و گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا شده و اکیدا توصیه می‌شود که افراد آسیب‌پذیر از جمله کودکان و سالمندان و بیماران قلبی و ریوی از ترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

امیدوار شهری ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز سه‌شنبه در برخی مناطق شمال غرب کشور و سواحل مرکزی و شرقی خزر در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد، رگبارهای پراکنده یا رعد و برق پیش بینی می‌شود. در همین مدت در جنوب غرب، غرب و جنوب و در برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور گرد و خاک موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

وی افزود: همچنین به سبب وزش باد شدید خلیج‌فارس طوفانی و مواج خواهد بود و در روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور نیز وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد. در این مدت در جنوب شرق کشور افزایش ابر و رگبار و رعد و برق در ساعات بعدازظهر دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه تا روز یکشنبه کاهش نسبی دما در سواحل شمالی کشور انتظار می‌رود، به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس آسمان پایتخت طی روزهای یکشنبه و دوشنبه صاف در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی در بعدازظهر با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در روز یکشنبه به 19 و 33 و در روز دوشنبه به 21 و 33 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
باد شدید همراه با گرد و خاک برای تهران و چند استان کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار نسبت به کاهش 15 درجه‌ای دما در کشور/ باد و گرد و خاک در راه تهران است



سازمان هواشناسی ,کاهش دما در تهران

هشدار نسبت به کاهش 15 درجه‌ای دما در کشور/ باد و گرد و خاک در راه تهران است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به کاهش 15 درجه‌ای دما در کشور و وزش باد و گرد و خاک در تهران هشدار داد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز شنبه با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، افزود: در روز یکشنبه به سبب بارش مداوم باران در استان‌های اردبیل و گیلان و در روز دوشنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمالا جاری شدن سیلاب پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در روز یکشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و در روز دوشنبه در استان خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌ها با شدت کمتر رخ می‌دهد که می‌تواند در برخی نقاط سبب آب گرفتگی معابر عمومی شود. از سوی دیگر انتظار می‌رود در روز یکشنبه در مناطق سردسیر و مرتفع آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل و در روز دوشنبه در مناطق سردسیر استان‌های زنجان، اردبیل و ارتفاعات البرز بارش به صورت برف و احتمالا تگرگ باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه در روز شنبه در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و کرمانشاه وزش باد شدید و گرد و خاک رخ داده است، افزود: در عین حال در روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، تهران، قم و مرکزی در بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه در استان‌های سمنان، یزد، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی به سبب افزایش سرعت وزش باد، گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

امیدوار شهری با تاکید بر اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان و مازندران و طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های گلستان و خراسان شمالی و رضوی دمای هوا بین 7 تا 15 درجه کاهش می‌یابد، افزود: در مابقی نقاط کشور طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا حداقل بین چهار تا هشت درجه کاهش خواهد داشت.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: در روز یکشنبه آسمان پایتخت کمی ابری در شهرهای شمالی استان نیمه ابری، باد و گرد و خاک، در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با پنج درجه کاهش، به 12 و 26 درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان تهران نیمه ابری در بعضی ساعات با بارش پراکنده، در پاره‌ای نقاط با باد و گرد و خاک، به تدریج کاهش ابر در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با 10 درجه دیگر کاهش به 9 و 16 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. /ایسنا