اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار نسبت به افزایش مجدد آلاینده‌ های هوا


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از افزایش مجدد غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت از روز سه‌شنبه خبر داد.

خبرگزاری ایسنا:  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از افزایش مجدد غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت از روز سه‌شنبه خبر داد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد از عصر یکشنبه و طی روز دوشنبه، شرایط برای تهویه آلاینده‌های جوی در کلانشهرهای صنعتی نیمه شمالی کشور فراهم است که بر این اساس طی این مدت از غلظت آلاینده‌های هوا در کلانشهرهای تهران، البرز، اصفهان و تبریز کاسته می‌شود.

وی تاکید کرد: در عین حال طی روز سه‌شنبه مجددا شرایط برای تشدید وارونگی دما در شهرهای صنعتی فراهم است که از این رو طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مجددا چگانی آلاینده‌های جوی در این مناطق افزایش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اشاره کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس در روز یکشنبه در سواحل دریای خزر و استان اردبیل، افزایش دما و از شامگاه شنبه در برخی نقاط وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود. از سوی دیگر از روز یکشنبه در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز، افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد را خواهد داشت که این وضعیت در روز دوشنبه در برخی مناطق شمال شرق نیز پیش‌بینی شده است.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس روز یکشنبه آسمان تهران نیمه ابری، در ارتفاعات با بارش پراکنده به تدریج کاهش ابر و وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 2 و 12 درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه آسمان پایتخت صاف، در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی انتظار می‌رود که حداقل و حداکثر دما در این روز به یک و 11 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه در روز یکشنبه استان‌های چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی با حداقل دمای 5 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و استان مازندران با حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد گرمترین استان‌های کشور خواهند بود، افزود: در عین حال حداقل دمای 20 استان کشور در روز یکشنبه به زیر صفر خواهد رسید.


ویدیو مرتبط :
جدیدترین تکنولوژیهای رفع آلاینده های زیست محیطی صنایع(هوا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار نسبت به افزایش آلودگی هوا


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از قطع بارش‌ها از روز یکشنبه خبر داد و گفت: از روز سه‌شنبه تا پایان هفته آلودگی هوا در شهرهای صنعتی خصوصا تهران مجددا افزایش می‌یابد.

خبرگزاری ایسنا:  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از قطع بارش‌ها از روز یکشنبه خبر داد و گفت: از روز سه‌شنبه تا پایان هفته آلودگی هوا در شهرهای صنعتی خصوصا تهران مجددا افزایش می‌یابد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به اخطاریه ویژه سازمان هواشناسی گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، از بعدازظهر یکشنبه تا پایان روز دوشنبه به سبب باراش باران با رعد و برق و وزش باد در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق فارس آب گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از روز یکشنبه از نیمه غربی باراش‌ها قطع شده و از بعدازظهر یکشنبه بارش در تهران نیز متوقف می‌شود، افزود: طی روز دوشنبه تنها در شمال شرق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

امیدوار شهری با بیان این که از صبح یکشنبه یخ‌زدگی در معابر عمومی در استان‌های مختلف و تهران انتظار می‌رود، به ایسنا گفت: با توجه به استقرار جوی پایدار و هوایی سرد در شهرهای صنعتی خصوصا در نیمه شمالی و تهران طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه افزایش قابل توجه غلظت آلاینده‌های هوا در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.