اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار موشکی پوتین به ترکیه



 

 

نخست وزیر روسیه که بار دیگر خود را آماده تصدی پست ریاست جمهوری این کشور می‌کند، در یکی از مقاله‌های خود به مردم روسیه قول داد پاسخی موثر و متقابل به سپر موشکی آمریکا و ناتو که بخشی از آن در خاک ترکیه مستقر شده، بدهد.

 

به گزارش فارس، "ولادیمیر پوتین"، نخست وزیر روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در کشورش و در چارچوب برنامه‌های انتخاباتی خود با انتقاد شدید از سپر موشکی آمریکا و ناتو که بخشی از آن در خاک ترکیه مستقر شده، تاکید کرد که طی ده سال آتی روسیه 770 میلیارد دلار صرف نیروهای مسلح این کشور و بهسازی سلاح‌ها و تجهیزات ارتش می‌کند.

پوتین با انتشار مقاله‌ای مفصل در روزنامه روسیسکایا که همزمان با بازدید وی از تاسیسات تولید هواپیماهای جنگنده در شرق روسیه منتشر شد، گفت که برای حفظ روسیه از قدرت‌های خارجی که در تلاش برای ایجاد درگیری در اطراف مرزهای روسیه هستند، باید ارتشی قوی داشته باشند.

وی در این مقاله تاکید کرد که تصمیم مدرن‌سازی نیروهای مسلح روسیه را صرفا برای مقابله با تهدیدات خارجی اتخاذ کرده و در همین راستا با اشاره به استقرار سیستم راداری سپر موشکی آمریکا و ناتو در خاک ترکیه گفت که روسیه باید در برابر این سیستم تدابیر لازم را اتخاذ کرده و سیستم‌های دفاع هوایی و فضایی خود را در کنار سلاح‌های استراتژیک هسته‌ای این کشور توسعه دهد.

پوتین در بخش دیگری از این مقاله به مردم روسیه قول داد علاوه بر این مسئله، تعداد هواپیماهای جنگی روسیه را ششصد فروند و زیردریایی‌های استراتژیک را نیز 28 عدد افزایش دهد.

کارشناسان مسائل منطقه اظهارات نخست وزیر روسیه در زمینه سپر موشکی ناتو و تصمیم مسکو برای اقدام متقابل را هشداری به ترکیه و زهرچشم گرفتن از آنکارا ارزیابی کردند..../فارس


ویدیو مرتبط :
هشدار پوتین درمورد عواقب کار ترکیه (زبان انگلیسی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار پوتین به ترکیه


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست خبری سالانه خود در مسکو به ترکیه درباره نقض حریم هوایی سوریه هشدار داد.

خبرگزاری تسنیم: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست خبری سالانه خود در مسکو اقدام ترکیه در سرنگونی یک فروند هواپیمای این کشور بر فراز سوریه را "خصمانه" خواند و گفت: ما حضور نظامی خود را در سوریه پس از سرنگونی هواپیما تقویت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه با این اقدام همه را در تنگنا قرار داده است، افزود: آنکارا بعد از سرنگونی هواپیما با ما تماس نگرفت بلکه به ناتو متوسل شد.

رئیس جمهور روسیه درباره مناسبات این کشور با ترکیه بعد از سرنگونی یک فروند هواپیمای این کشور در حریم هوایی سوریه گفت که هیچ چشم اندازی برای عادی سازی روابط با دولت ترکیه وجود ندارد.

پوتین با بیان اینکه"داعش نفت را از ترکیه به کردستان عراق قاچاق می‌کند" غرب و ترکیه را مسئول پیدایش داعش در عراق برای تسلط بر نفت دانست.

رئیس جمهور روسیه گفت که مقامات ترکیه به هیچ یک از اهداف مورد نظر خود دست نیافتند بلکه وضعیت را بحرانی کردند.

پوتین با دیگر بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد و گفت که این ملت سوریه هستند که درباره سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور این کشور تصمیم می‌گیرند.

وی افزود: به هیچ طرف خارجی اجازه نمی‌دهیم که چه کسی در سوریه باید حکومت کند، تصمیم‌گیری کند.