اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار مقام معظم رهبری درباره فرانسه


دور جدید مذاکرات ایران و ۵+۱ در ژنو در حالی به نتیجه نرسیده است که در این میان فرانسه نقش قابل توجهی در این راستا داشته است.

جهان نیوز: دور جدید مذاکرات ایران و ۵+۱ در ژنو در حالی به نتیجه نرسیده است که در این میان فرانسه نقش قابل توجهی در این راستا داشته است.

 بر پایه اخبار منتشر شده منابع خبری مختلف از مذاکرات، فابیوس وزیر خارجه فرانسه بیش از دیگر اعضای ۵+۱ خواستار عقب نشینی ایران از حقوق هسته ای خود و افزایش تحریم ها بوده است. این تقسیم کار میان فرانسه و اسراییل در حالی صورت گرفته که سیاست های ضد ایرانی دولت فرانسه از دوره سارکوزی افزایش یافت.
 
در این باره رهبر معظم انقلاب نیز جندی قبل در نخستین روز سال ۹۲ در حرم رضوی علیه السلام فرمودند:
 
«بعضی از دولتهای دیگر هم دشمنی‌هائی دارند. من اینجا مناسب میدانم كه بگویم مسئولین دولت فرانسه هم در چند سال اخیر دشمنی‌های آشكاری با ملت ایران كرده‌اند؛ این یك ناهوشمندی از سوی دولتمردان فرانسه است. انسان عاقل، بخصوص سیاستمدار عاقل، هرگز نباید انگیزه‌ی این را داشته باشد كه موجودی را كه دشمن او نیست، تبدیل به دشمن كند. ما با دولت فرانسه، با كشور فرانسه مشكلی نداشتیم؛ نه در طول تاریخ مشكلی داشتیم، نه در دوران حاضر؛ اما سیاست غلط از زمان ساركوزی ــ كه دولت امروز فرانسه هم متأسفانه همان راه را میرود ــ دشمنی با ملت ایران است. به نظر ما این كار غلطی است، كار غیرمدبرانه و غیرعاقلانه‌ای است، كار ناهوشمندانه‌ای است.»


ویدیو مرتبط :
هشدار مقام معظم رهبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ولایتی: هشدار مقام معظم رهبری نه تنها به عربستان بلکه به متحدانش نیز بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: عربستان سعودی باید به وظایف دینی و بین‌المللی خود عمل کند علاوه بر این هشدار ما نه تنها به عربستان سعودی بلکه به دولت‌های غربی و به ویژه آمریکا نیز هست که نکند بخواهند ناامنی‌ها را به سرزمین وحی نیز انتقال دهند.

سخنان علی‌اکبر ولایتی که در پی بیانات مقام معظم رهبری درخصوص فاجعه منا و مواضع دولت عربستان در قبال این وقایع انجام شده بود، در خبر 21 سیما پخش شد.

ولایتی خاطرنشان کرد: آن‌چه مقام معظم رهبری فرمودند چند جنبه دارد. نکته اول این که به دولت عربستان سعودی هشدار دادند که به وظایف خود عمل کند. آن‌ها باید هشیار می‌شدند و هشدار می‌گرفتند و با تجربیات گذشته خود مراقبت‌های خود را دوچندان می‌کردند.

او ادامه داد:‌ وقتی در یک روز مشخص و ساعات مشخص میلیون‌ها نفر به عزم انجام مناسک حرکت می‌کنند، آن‌ها باید نهایت مراقبت را بکنند ولی نه به وظایف بین‌المللی خود عمل کردند نه به وظایف دینی خود که مدعی آن‌ هستند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان این که بحث تاسف‌بار دیگر فاجعه منا این است که پس از این حادثه بسیار عظیم و دردناک هنوز معلوم نیست که تعداد دقیق کشته‌شدگان چقدر است گفت: آن‌ها در بیان دقیق آمار چنان دچار تناقض‌گویی شده‌اند که اعتماد عمومی و بین‌المللی، هم‌چنین اعتماد کشورهای دیگر را از خود سلب کرده‌اند. اگر در نگهداری زوار و حفاظت از امنیت و جان آن‌ها کوتاهی کردند چیزی است که در کمیته حقیقت‌یاب باید مشخص شود که این از ضرورت‌هاست.

ولایتی با اشاره به وظایفی که عربستان باید پس از فاجعه منا به عهده می‌گرفت تاکید کرد: این هشدار ما فقط به عربستان سعودی نیست بلکه به همه حامیان آن‌ها هم هست. انسان سوءظن دارد نکند این تخم هرج و مرجی که برخی از کشورهای غربی و مشخصا آمریکایی‌ها در منطقه ما کاشتند و یک روز در عراق،‌ سوریه و یک روز هم در یمن شاهد آن بودیم، نکند این هرج و مرج را بخواهند به سرزمین وحی نیز انتقال دهند و در آن‌جا کاری کنند که اکنون در یمن، سوریه، عراق و لیبی نیز انجام داده‌اند. نکند یک چنین ایده شیطانی پشت این قضیه باشد. بنابراین هشدار به همه آن‌ها نیز هست.

 

اخبار سیاسی - ایسنا