اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار:مراقب بوتاکس های تقلبی باشید



اخبار,اخباراجتماعی,بوتاکس های تقلبی

 

 اخبار اجتماعی  - هشدار رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی: مراقب بوتاکس های تقلبی باشید

رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی با اشاره به این که انواع بوتاکس که تحت عناوین بوتاکس چینی یا کانادایی در ایران موجودند اما اصل نیستند، هشدار داد: این بوتاکس ها از طریق قاچاق وارد شده و به هیچ عنوان مورد تایید و استاندارد نبوده و استفاده از آنها خطرناک است.

دکتر محمدعلی نیلفروش زاده اظهار داشت: بسیاری از عوارض ناشی از تزریق بوتاکس در جامعه ناشی از مصرف همین مواد تقلبی است. این بوتاکس ها هم از نظر خاصیت نیز پایین بوده و مقدار دوز لازم را ندارند و در برخی موارد حتی مصرف کننده به علت وجود ناخالصی هایی بعد از تزریق، دچار شوک می شود.

وی ادامه داد: داروهای چینی دزیمتری (محاسبه دز جذبی در مواد و بافت) ندارد و در هر آمپول ممکن است ده ها برابر دز مجاز وجود داشته باشد و پزشکان بدون اطلاع از این موضوع آن را تزریق کنند و برای افراد مشکلاتی به وجود آورند.

فوق تخصص پوست، مو و زیبایی تصریح کرد: دراین راستا قاچاقچیان از ترفندهای خاصی استفاده می کنند برای مثال می دانند که عدم درج نام کشور سازنده ونیز سایر اطلاعات لازم بر روی بسته بندی دارو می تواند شک برانگیز باشد. لذا گاهی برچسبی روی ویال های خود می چسبانند که عبارت « ساخت کانادا » به انگلیسی روی آن درج شده و کنار آن نیز برگ قرمزی شبیه به آنچه در پرچم کشور کانادا وجود دارد، به چشم می خورد اما هیچ اثری از نام و مشخصات شرکت سازنده یا وارد کننده دیده نمی شود و متأسفانه بعضی از همکاران نیز به سادگی فریب این گونه ترفندها را می خورند.

به گفته وی تزریق انواع بوتاکس های چینی ممکن است به بروز آلرژی، تنگی نفس و یا حتی شوک در افراد نیز منجر شود.

نیلفروش زاده كاربردهای بوتاكس را به 2دسته زیبایی و درمانی تقسیم و بیان کرد: بوتاکس دارویی است که برای درمان بیماری های مختلف مانند دیستونی عضلات گردن، بلفارواسپاسم،اسپاسم پلک چشم ،استرابیسم(انحراف چشم ) ، تعریق بیش از حد در نواحی مانند زیربغل ، برخی سردردها مانند میگرن، به کار می رود.

وی رفع چین و چروک های حرکتی، متوقف کردن پیشرفت چروک های ثابت برای نمونه در پیشانی، دور چشم، خط اخم، چین های دور لب و چین های چانه و گردن، بالا بردن ابروها و گوشه لب ها، کاهش نمایش لثه هنگام خندیدن و بالا بردن نوک بینی را از کاربردهای زیبایی در بوتاکس برشمرد.


 اخباراجتماعی  - شفا آنلاین


ویدیو مرتبط :
هشدار!! مراقب باشید؟!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار دادستان تهران به مسوولان كشور: مراقب جاسوس ها باشید



 

 

 

هشدار دادستان تهران به مسوولان كشور: مراقب جاسوس ها باشید

 

هشدار دادستان تهران به مسوولان كشور: مراقب جاسوس ها باشید

دادستان تهران از تلاش دشمنان برای نفوذ در اركان اجرایی و بهره‌برداری از افراد برای خروج اطلاعات از كشور خبر داد.

دكتر عباس جعفری دولت‌آبادی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 25 (سرپرستی) در ارتباط با این خبر اظهار كرد: اگر اسم آن را جاسوسی بگذاریم یا هر مورد دیگری، امروز آمریكایی‌ها تلاش زیادی را در این خصوص شروع كرده‌اند و باید به مسوولان كشور هشدار دهیم كه مراقب افرادی باشید كه ممكن است امانت را رعایت نكنند.

دادستان تهران با بیان اینكه نمی‌توانم اسمی را در این خصوص بیاورم، گفت كه بطور خلاصه به پنج پرونده در این خصوص اشاره می‌كنم كه همه آنها به زودی به دادگاه ارسال خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی با بیان اینكه مسوولان بدانند دشمنان ما آرام و بیكار ننشسته‌اند، اظهار كرد: در یك پرونده فردی متولد 1361 كه سابقه همكاری در حوزه‌های هوایی – فضایی دارد اطلاعاتی را تهیه و جمع‌آوری كرده و در اختیار دولت‌های خارجی قرار داده است. در پرونده دیگری فرد فوق لیسانسی كه بر روی مسائل تهران كار كرده اطلاعات ریزی را جمع‌آوری كرده و در اختیار دشمنان ما قرار داده است.

وی افزود: در یك پرونده دیگر فردی متولد 1356 و دارای مدرك فوق لیسانس است كه در دستگاه اجرایی بوده و با سرویس‌های خارجی ارتباط برقرار كرده و چندین بار ملاقات داشته و وجوه بسیاری را از آنها دریافت كرده و سعی كرده اطلاعات مهمی را از قوه قضاییه و مسائل رایانه‌ای را در اختیار دیگران قرار دهد.

دادستان تهران ادامه داد: در پرونده دیگری فرد متولد 1347 كه متاسفانه بسیار جوان است، اطلاعات بسیار زیادی را به دشمن داده است. همچنین در پرونده دیگری فردی كه در یكی از موسسات مالی فعالیت می‌كرده اطلاعات ریزی را در زمینه دفاعی در اختیار دشمنان قرار داده است.

جعفری دولت‌آبادی با تاكید بر اینكه نمی‌توانم اسم و مشخصاتی از این موارد را اعلام نمایم، تاكید كرد: امروز دشمنان فقط در حوزه‌های نظامی و قضایی به دنبال جاسوسی نیستند بلكه به دنبال مسائل بسیار ریزی از كشور هستند. بنابراین نظارت ما باید بر روی افراد زیاد باشد. ما مكلف هستیم كه وقتی فردی را بر سر كاری می‌گماریم بر او نظارت داشته باشیم...../تحلیل:عصرایران