اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار قالیباف درباره تغییر پذیری


از مهمترین چالش‌های کشور ما امروز چالش فاصله تصمیم گیری میان تغییر و تدبیر است.عده ای می‌خواهند امروز تغییر را نپذیرند، در حالی که جامعه در حال پیشرفت و تغییر است و هرکس که با آن مخالفت کند محکوم به شکست است.

مردم سالاری: شهردار تهران با تاکید براینکه نظام ما و استواری نظام بر بنیان رضایت مردم است، گفت: یقین کنید، پیشرفت کشور ما در گرو ایفای نقش و مشارکت معنی دار مردم در تصمیم گیری‌ها است و عقبه استراتژیک نظام مردم هستند.

دکتر محمدباقر قالیباف دیروز در همایش شوراها و مدیریت محلی در افق چشم انداز ضمن ابراز امیدواری از اینکه برگزاری این نشست نقش موثری در تحقق اهداف شوراهای کشور داشته باشد گفت: یکی از موضوعاتی که امروز دغدغه همه حکومت‌های دنیا است و همه اندیشمندان در عرصه‌های تخصصی به آن توجه دارند فلسفه وجودی دولت‌ها است و اینکه گونه‌های حکومتی مختلف برای چیست؛ سیستم‌های متمرکز، غیر متمرکز، فدرال، ناحیه ای ، جمهوری، پادشاهی و غیره بنا دارند با چه گونه ای مجموعه مدیریت و شاختار سیاسی ، اداری کشورشان را تنظیم کنند.


وی افزود: امروز وقتی در سابقه دولت‌های ملی نگاه می‌کنیم ، می‌بینیم که فلسفه وجودشان برقراری امنیت بوده است که البته در فلسفه اسلامی‌این موضوع فلسفه وجودی نیست.

 وی با بیان اینکه واقعیت آن است که کلام حضرت امام (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری چندان مورد عمل قرار نگرفته است، گفت: به گفته حضرت امام (ره) هر کاری که مردم می‌توانند انجام دهند را دولت حق ندارد انجام دهد.

 باید بدانیم مردم عقل دارند و با خود می‌گویند چه طور در دفاع مقدس مردم را دخیل می‌کنید و بسیج می‌رود و مبارزه می‌کند اما در بخش اقتصادی در تقسیم قدرت و فضای قدرت، مردم ممکن است خطا کرده و گمان کنند تنها در زمان خون دادن مردم باید مشارکت کنند؟قالیباف ادامه داد: در موضوعات محله ای و ناحیه ای من به عنوان شهردار حقی برای تصمیم گیری ندارم ، در مقیاس محله حتما شورایاری‌ها و شهردار ناحیه بهترین افراد برای تصمیم گیری هستند.

وی خاطر نشان کرد: این که می‌گوییم دولت اختیارات را به شوراها بدهد منظور این نیست که اختیارات همه در دست ما متمرکز باشد ما نیز در حد وظایف خود باید اختیارات را در دست داشته باشیم. شهردار تهران با اشاره به اهمیت شورای محله و حکومت‌های محلی در قانون اساسی برای شهرها گفت: با این وجود پس جای شوراها کجاست؟


قالیباف تصریح کرد: نظام ما و استواری نظام بر بنیان رضایت مردم است. یقین کنید پیشرفت کشور ما در گرو ایفای نقش و مشارکت معنی دار مردم در تصمیم گیری‌ها است و عقبه استراتژیک نظام مردم هستند.وی در ادامه با بیان اینکه چرا ما همیشه می‌گوییم بهتر از دیگران می‌فهمیم و چرا چنین حقی را به خود می‌دهیم گفت: از مهمترین چالش‌های کشور ما امروز چالش فاصله تصمیم گیری میان تغییر و تدبیر است.

عده ای می‌خواهند امروز تغییر را نپذیرند، در حالی که جامعه در حال پیشرفت و تغییر است و هرکس که با آن مخالفت کند محکوم به شکست است، همان طور که زمانی اروپا در مقابل تغییر ایستاد و شکست خورد.وی با بیان اینکه تغییر ، تدبیر می‌خواهد که باید به موقع و به وقت باشد ، در غیر این صورت فقط خسارت به بار می‌آورد ، شهردار تهران به حادثه سیلاب اخیر در تهران اشاره کرد و گفت: در سیلاب اخیر باید تدبیر و تصمیم گیری می‌شد تا قطارهای مسیر تخلیه شوند و همه کارها در مدت 6 دقیقه اتفاق افتاد، در صورتی که اگر این تصمیم سیکل مدیریتی خود را طی می‌کرد حتما شاهد تلفات سنگین بودیم.

قالیباف تاکید کرد: پس زمان در تشخیص موضوعیت دارد و کسی که موضوع را مدیریت می‌کند باید اختیار و شجاعت داشته باشد و این را حس کند که از او حمایت می‌کنند، نه اینکه بگویند تو چرا راه را بستی و چرا این کار را کردی.

در فرانسه چند سال پیش شاهد اتفاقی مشابه این حادثه بودیم که چند نفر فوت کردند. این در حالی است که در ایستگاه آزادی حجم تردد بسیار زیاد است و 4 قطار زیر آب رفت اما موضوع به خوبی طی 10 دقیقه کنترل شد.وی تصریح کرد: تغییرات اجتماعی در همه جای کشور هست و باید بدانیم چه کسی برای آن تدبیر کند.
       


ویدیو مرتبط :
HRV یا توانائی تغییر پذیری ریتم قلب با نوروتراپی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار دانشگاه پیام نور به داوطلبان فراگیر/تغییر تاریخ امتحانات ترم تابستان پیام نور



تقویم آزمون‌های فراگیر پیام نور

هشدار دانشگاه پیام نور به داوطلبان فراگیر

رییس مركز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور از آغاز دور جدید ثبت‌نام دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور از مهر ماه خبر داد و با اشاره به اعمال تغییراتی در منابع آزمون دوره‌های فراگیر و ایجاد رشته‌ محل‌های جدید، خطاب به داوطلبان آزمون فراگیر هشدار داد كه تا زمان انتشار دفترچه‌های دوره‌های فراگیر در موسسات آمادگی فراگیر پیام نور ثبت‌نام نكنند.

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دكتر بهنوش سلیم بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهاركرد: ثبت‌نام دوره‌های فراگیر مقاطع كارشناسی ناپیوسته و كارشناسی دانشگاه پیام نور در فاصله زمانی 9 تا 16 مهر ماه انجام شود و ثبت‌نام فراگیر دوره كارشناسی ارشد نیز در تاریخ 12 تا 20 مهرماه انجام می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org خواهد بود.

وی درخصوص زمان برگزاری دوره‌های مختلف فراگیر دانشگاه پیام نور، گفت: تاریخ برگزاری آزمون هر سه مقطع کاردانی به کارشناسی، کارشناسی و کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نیز در نیمه دوم آذرماه خواهد بود.

وی به تفاوت‌های آزمون فراگیر امسال اشاره كرد و گفت: امسال از طریق آزمون فراگیر هم برای بهمن ماه و هم برای مهر ماه سال 92 دانشجو پذیرش خواهد شد.

وی افزود: دانشجویانی كه تحصیل آن‌ها در 31 دی ماه سال 91 تمام شود و در آزمون فراگیر پذیرش شوند می‌توانند از بهمن ماه به عنوان دانشجویان جدید فراگیر پذیرش شوند. همچنین دانشجویانی كه درس آن‌ها تا 31 دی ماه سال 91 پایان نیابد در مهر ماه سال 92 به عنوان دانشجوی فراگیر پذیرش خواهند شد.

بهرامی تاكید كرد: بر این اساس دانشجویان پیش‌دانشگاهی و همچنین دانشجویان شاغل در سال آخر نیز می‌توانند در آزمون فراگیر شركت كنند و پس از پایان درسشان و در صورت قبولی در مهر ماه سال 92 در دانشگاه پیام نور پذیرش خواهند شد.

وی با بیان اینكه پذیرش بر اساس ظرفیت است، در خصوص ظرفیت‌های آزمون امسال گفت: بر این اساس در مقطع كارشناسی در هر رشته محل بین 30 تا 50 نفر پذیرش خواهند شد. همچنین در مقطع كارشناسی ارشد نیز 15 نفر به صورت آموزش محور و 15 نفر به شیوه آموزش و پژوهش‌ محور پذیرش خواهند شد.

رییس مركز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور در خاتمه با اشاره به اعمال تغییراتی درمنابع آزمون دوره‌های فراگیر و ایجاد رشته‌ محل‌های جدید، خطاب به داوطلبان آزمون فراگیر هشدار داد كه تا زمان انتشار دفترچه های دوره‌های فراگیر در موسسات آمادگی فراگیر پیام نور ثبت‌نام نكنند. 

 

 

تاریخ امتحانات ترم تابستان دانشگاه پیام نور تغییر كرد

تاریخ كلیه امتحانات ترم تابستان 91 پیام نور تغییر کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ امتحانات ترم تابستان 91 دانشگاه پیام نور به دلیل برگزاری اجلاس کارشناسان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در ۵ و ۶ شهریور، برگزاری اجلاس وزاری خارجه در ۷ و ۸ شهریور ماه و برگزاری اجلاس سران کشورهای عدم تعهد در ۹ و ۱۰ شهریور در تهران تغییر كرد.

بدین ترتیب امتحانات ترم تابستان ۹۱ پیام نور از روز ۱۲ شهریور آغاز خواهد شد و تا ۱۹ شهریور ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است که این بخشنامه برای کلیه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور کشور می باشد.البته ساعت برگزاری امتحانات هیچگونه تغییری نکرده است.

بر اساس این بخشنامه تاریخ امتحانات ۴ شهریور به ۱۲ شهریور، ۵ شهریور به ۱۳ شهریور، 6 شهریور به ۱۴ شهریور، 7 شهریور به ۱۵ شهریور، ۸ شهریور به ۱۶ شهریور، ۹ شهریور به 1۸ شهریور و ۱۱ شهریور به ۱۹ شهریور تغییر یافت./ایسنا