اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار سفیر ایران در بغداد: ویزا در فرودگاه‌های عراق صادر نمی شود



قبل از این سفیر عراق در تهران نیز گفته بود 9 آذر را آخرین زمان صدور ویزا اعلام کرد. .

سفیر ایران در بغداد تاکید کرد: هیچ درخواستی برای صدور ویزا در مرزهای هوایی عراق مطرح نشده است.
 
"حسن دانایی‌فر" سفیر ایران در بغداد گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده ویزا در هیچ کدام از مرزهای عراق چه مرزهای زمینی و چه مرزهای هوایی صادر نمی شود.
 
دانایی‌فر با اشاره به هماهنگی و جلسات چهار ماهه طرفین برای راهپیمایی عظیم اربعین گفت: بهترین راه دریافت ویزا برای زائران ایرانی، مراجعه به کنسولگری ها و دفاتر رسمی مورد تایید سفارت عراق است و خوشبختانه با پخش شدن عملیات صدور ویزا در سراسر کشور این عملیات راحت تر شده است.

اخبار,اخبار سیاست خارجی,حسین دانایی فر

وی تاکید کرد: مردم تحت هیچ شرایطی بدون روادید و گذرنامه برای ورود به عراق اقدام نکنند چراکه هرگونه ورود بدون روادید و گذرنامه زائران اربعین حسینی (ع) به خاک عراق تبعات قانونی و امنیتی برای خود آنان ایجاد می‌کند.

سفیر ایران در عراق ادامه داد: پیش بینی ما این است که حدود 2.2 میلیون زائر ایرانی به راهپیمایی اربعین بیایند.

قبل از این سفیر عراق در تهران نیز گفته بود 9 آذر را آخرین زمان صدور ویزا اعلام کرد.

 

اخبارسیاست خارجی - عصرایران


ویدیو مرتبط :
ادعای فرود جنگنده های سوخو 25 ایران در فرودگاه بغداد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفیر ایران در بغداد: زائران ایرانی بدون ویزا به عراق سفر نکنند



اخبار,اخبار اجتماعی,حسن دانایی‌فر

سفیر ایران در عراق اعلام کرد: برخلاف سال گذشته که زائران ایرانی می‌توانستند با کارت ملی نیز به عتبات عالیات سفر کنند امسال این قانون برداشته شده و صرفا از طریق اخذ ویزا زائران می‌توانند به عراق سفر کنند.

حسن دانایی‌فر،  با اشاره به تمایل قابل توجه دوستداران اهل بیت برای سفر به عتبات عالیات در ایام عرفه و نیز دهه اول محرم و اربعین حسینی درباره شرایط و ضوابط سفر به کشور عراق در سال جاری اظهار کرد: هیچ زائری بدون ویزا نمی‌تواند براساس مقررات جدیدی که دولت عراق وضع کرده است وارد این کشور شود. چنان‌چه هر فردی بدون دریافت ویزا وارد این کشور شود و از سوی مقامات امنیتی این کشور دستگیر شود مجازات 6 سال زندان دارد.

دانایی فر تاکید کرد: برای ایام محرم و نیز اربعین حسینی اجازه ورود به زائران بدون دریافت ویزا داده نشده است.

وی در پاسخ به اینکه سال گذشته شرایطی فراهم شد تا ایرانی‌ها با ارائه کارت ملی به عراق وارد شوند تاکید کرد: این مقررات برای سال گذشته بوده است و امسال این اجازه دیگر وجود ندارد و صرفا از طریق اخذ ویزا زائران ایرانی می‌توانند در ایام پیش رو به عتبات عالیات سفر کنند.

سفیر ایران در عراق افزود: همان طور که اعلام شد نه عراق اجازه ورود بدون ویزا به زائران را می دهد و نه ایران اجازه خروج زائران بدون ویزا را از کشور می‌دهد بنابراین از مردم عزیز کشورمان به طور جدی می‌خواهیم که از طریق قانونی برای سفر به عتبات عالیات اقدام کنند.

دانایی فر همچنین درخصوص آخرین تصمیمات برای برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و اربعین حسینی گفت: چند ماهی است که جلساتی به طور مستمر برای آمادگی و هماهنگی کارها در میان مسئولان ایرانی مستقر در عراق و نیز برای هماهنگی مسایل با مقامات عراقی برگزار می‌شود و روز شنبه نیز جلسه‌ای در همین چارچوب با حضور تمامی مسئولان مربوطه ایرانی در امور عتبات عالیات برگزار شد که چند ساعت به طول انجامید. در این جلسه بررسی‌ها و تقسیم کار و سازمان‌دهی و آمادگی برای برگزاری اربعین حسینی به شکلی که با مشکلات کمتری روبرو باشد انجام شد.

اجتماعی - ایسنا