اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار: سرقت اطلاعات موبایل با یک تماس


مسوولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص تماس افراد نا‌شناس با مشترکان تلفن همراه به عنوان مهندسان مخابرات هشدار دادند.

این هشدار در راستای انتشار ویروس جدید گوشی‌های تلفن همراه بوده که منجر به سرقت اطلاعات افراد می‌شود.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مخربان شبکه‌های تلفن همراه در ابتدا با فرد مورد نظر تماس گرفته و با اعلام اینکه آن‌ها از شرکت‌های اپراتور تلفن همراه تماس می‌گیرند، اقدام به هک کردن شبکه و انتشار ویروس در شبکه ارتباطی می‌کنند.

حسن رضوانی، معاون نظارت بر اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی علاوه بر هشدار در رابطه با این تماس‌های مشکوک با مشترکان تلفن همراه بیان می‌کند در صورتی که افراد نا‌شناس با معرفی خود به عنوان مهندس یکی از اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات تلفن همراه و برای بررسی خط مشترک با افراد ارتباط برقرار می‌کنند، مشترکان باید توجه داشته باشند که مطلقا از دریافت رمز از تماس‌گیرنده و شماره‌گیری با تلفن یا واردکردن کد خودداری کنند، چراکه امکان انتقال هزینه ارتباط، هک کردن گوشی تلفن یا خطر دسترسی به اطلاعات سیم‌کارت آن مشترک وجود دارد.

و به گفته این مقام مسوول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مشترکان در صورت مواجهه با چنین تماس‌هایی باید شماره تماس گیرنده را ثبت و به بخش شکایات سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی لینک «دفتر بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی» ارسال کنند. براساس اطلاعیه این نهاد نظارتی و قانون‌گذار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مطابق بررسی‌های به عمل آمده با وارد کردن کدی که به مشترک اعلام می‌شود، تماس مجددی با وی برقرار شده و در نمایشگر گوشی واژه xalan نمایش داده می‌شود که درصورت وصل تماس، ویروسی به گوشی وارد می‌شود و باعث حذف اطلاعات گوشی و سیم‌کارت - IMSI وIMEI - شده و موجب قطع ارتباط با شبکه می‌شود و مشترک برای تماس مجبور خواهد بود، گوشی دیگری خریداری کند.

منبع: شرق



ویدیو مرتبط :
روشهای جدید سرقت اطلاعات موبایل ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار نسبت به سرقت اطلاعات مشتریان بانکی



اخبار ,اخبار حوادث ,سرقت اطلاعات مشتریان بانکی

اخبارحوادث - هشدار نسبت به سرقت اطلاعات مشتریان بانکی

بانک ملی ایران طی اطلاعیه‌ای درخصوص شیوه جدید کلاهبرداری و سرقت اطلاعات حساب هموطنان و مشتریان هشدار داد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک ملی، اخیراً افرادی سودجو از طریق ارسال پیامک و اعلام آدرس های جعلی اینترنتی مختلف، افراد را به سمت سایت های مدنظر خود هدایت می کنند.

 

بر این اساس این افراد با وعده برنده شدن جایزه 70 میلیون ریالی به مشترکین تلفن همراه، با ارسال پیامک، خواستار ثبت اطلاعات حساب بانکی آنان نظیر شماره کارت، رمز اینترنتی، کد اعتبارسنجی (شماره CVV2) و تاریخ انقضاء کارت در سایت های فوق می شوند.

 

بانک ملی ایران ضمن اعلام این شیوه جدید کلاهبرداری و سوء استفاده از اطلاعات محرمانه حساب مشتریان و هموطنان، از آنان خواست نسبت به امنیت اطلاعات حساب خود هوشیار باشند.

 

یادآور می شود اکثر پیامک های سود جویانه از شماره تلفن همراه «09337420641» ارسال شده و افراد را به سمت وب سایت اینترنتی جعلی «www.ebank9.com» هدایت کرده اند.

اخبار حوادث - جام جم