اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار سازمان ملل به بورکینافاسو


نماینده سازمان ملل در غرب آفریقا تاکید کرد که اگر ارتش بورکینافاسو قدرت را در اختیار بگیرد و مسیری را برای انتقال قانونی قدرت سیاسی فراهم نکند، این کشور با تحریم‌هایی روبرو خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: نماینده سازمان ملل در غرب آفریقا تاکید کرد که اگر ارتش بورکینافاسو قدرت را در اختیار بگیرد و مسیری را برای انتقال قانونی قدرت سیاسی فراهم نکند، این کشور با تحریم‌هایی روبرو خواهد شد.

هشدار نماینده ویژه سازمان ملل نسبت به اعمال تحریم ها علیه بورکینافاسو در شرایطی است که رئیس جمهور این کشور از سمت خود استعفا داده و ارتش بورکینافاسو اسحاق زیده، فرمانده ارتش را به عنوان رئیس دولت انتقالی انتخاب کرده است. زیده درحالی به عنوان رئیس دولت انتقالی انتخاب شده که بدون اشاره به جزئیات خاصی از همکاری نزدیک با نهادهای مدنی خبر داده است.

بر اساس این گزارش مخالفان و نهادهای مدنی این کشور با انتشار بیانیه‌ای نسبت به ادامه حضور ارتش در قدرت  هشدار داده و خواستار انتقال قدرت به شیوه دموکراتیک شده‌اند.

محمد چامباس نماینده ویژه سازمان ملل در امور غرب آفریقا گفت: اسحاق زیده گفته است که سعی خواهد کرد تا با سازمان ملل ، اتحادیه آفریقا و جامعه اقتصادی غرب آفریقا همکاری کند و توافقی قابل قبول که مطابق با قانون اساسی باشد را پیدا کند.

وی تاکید کرد که ما می خواهیم از اعمال تحریم ها علیه بورکینافاسو جلوگیری کنیم. روز جمعه رئیس جمهور 63 ساله این کشور پس از دو روز درگیری خشونت آمیز از سمت خود استعفا کرد.

درگیری ها در بورکینا فاسو زمانی آغاز شد که معترضان ضد دولتی در بورکینافاسو پس از آشکار شدن طرح رئیس جمهوری این کشور برای تصویب قانونی که به وی اجازه تمدید ریاست جمهوری 27 ساله‌اش را بدهد به ساختمان‌های پارلمان و تلویزیون دولتی این کشور یورش بردند.

در پی وقوع کودتای نظامی و  درگیری‌های پس از آن در بورکینافاسو دست کم 30 تن کشته و بیش از 100 نفر نیز زخمی شدند


ویدیو مرتبط :
هشدار سازمان ملل در مورد کمبود مواد غذایی در کره شمالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار سازمان ملل : در 28 سال آینده 3 میلیارد فقیر خواهیم داشت



 

 

 

سازمان ملل متحد , فقر

 

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کرد که تا 30 سال آینده یک سوم از مردم جهان زیر خط فقر خواهند بود.

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی جدید اعلام کرد در سال 2040 جمعیت جهان از 7 میلیارد کنونی به 9 میلیارد افزایش خواهد یافت و این مساله با توجه به کمبود منابع طبیعی سبب خواهد شد تا یک سوم از جمعیت 9 میلیاردی یعنی 3 میلیارد نفر در فقر زندگی کنند.

بر اساس این گزارش، تا 20 سال آینده نیاز جمعیت جهان به غذا 50 درصد، به انرژی 45 درصد و به آب 30 درصد افزایش خواهد یافت. همچنین سالانه بیش از 5 میلیون هکتار از جنگلهای زمین از بین رفته و 85 درصد از انواع ماهیهای خوراکی در معرض صید بیش از حد قرار دارند.

این گزارش می افزاید در حالی که تولید گاز دی اکسید کربن نیز 38 درصد افزایش یافته است ، در سال های پیش رو گرمایش زمین هم سبب  بالا آمدن سطح آب دریا و تغییرات آب و هوایی می شود.

سازمان ملل با هشدار نسبت به اینکه زمان زیادی برای تولید منابع  غذایی و آب برای جمعیت رو به رشد جهان باقی نمانده ، خواستار ایجاد یک برنامه جامع اقتصادی و سیاسی در جهان برای پیشگیری از فقر آینده بشر شده است .

گفتنی است قرار است تدوین یک برنامه بدین منظور در دستور کار کنفرانس " توسعه پایا " که قرار است در ژوئن 2012  در شهر ریو دو ژانیروی برزیل ، قرار گیرد.../عصرایران