اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار روسیه نسبت به توقف مذاکرات هسته ای ایران



هشدار روسیه نسبت به توقف مذاکرات هسته ای ایران

بازداشت دو تن در اسپانیا به جرم قاچاق قطعات مربوط به صنعت هسته ای به ایران، اظهار نگرانی روسیه از توقف مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، اظهارات جدید نتانیاهو درباره برنامه هسته ای ایران، ادعاهای نخست وزیر اسبق عراق درباره ارتباط ایران با دولت مالکی و محکومیت حملات تروریستی پاکستان از سوی ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش «تابناک»، از شب گذشته تاکنون خبری از اسپانیا در صدر اخبار مربوط به ایران در مطبوعات جهان قرار گرفته است. به نوشته «آسوشیتدپرس»، پلیس اسپانیا دو نفر را به اتهام تلاش برای قاچاق تجهیزات هسته ای به ایران بازداشت کرده است.

در بیانیه وزارت کشور اسپانیا آمده افسران پلیس یک کامیون را در شهر شمالی «دورانگو» متوقف کرده و پس از بازرسی، دو تن را در رابطه با آن بازداشت کرده اند. در این بیانیه آمده در این اقدام، پلیس قطعاتی که جهت برنامه هسته ای ایران بوده را ضبط کرده است.

قطعات توقیف شده، 44 لوله بوده که از آلیاژی مرکب از 25 درصد نیکل و 20 درصد کرونیوم ساخته شده و همین امر، آن را برای استفاده در صنعت هسته ای مناسب می سازد. پلیس موارد دیگری را نیز که نشانگر تجارت با ایران بوده از این دو تن کشف و ضبط کرده است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در میان اخباری که به شکل مستقیم تری با موضوع هسته ای ایران در ارتباط است، خبرگزاری «رویترز» از نگرانی روسیه نسبت به عدم توافق بر سر برنامه هسته ای ایران خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، «سرگئی ریابکف»، معاون وزیر خارجه روسیه گفته کشورش از اینکه هنوز هیچ زمان و مکانی برای دور جدید مذاکرات ایران و قدرت های جهانی تعیین نشده، نگران است.

وی با اشاره به این موضوع که زمان و مکان مذاکرات هنوز به طور قطعی مورد تأیید طرفین قرار نگرفته، گفته: «این موضوع ما را نگران می کند؛ زیرا توقف طولانی شده است. به عنوان یک کشور و عضوی از گروه 1+5، ما فعالانه برای یافتن راه حل تلاش می کنیم».

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

روزنامه «جروزالم پست» جدیدترین اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران را مورد توجه قرار داده است. به نوشته این روزنامه، نتانیاهو روز گذشته در دیدار با شماری از سناتورهای آمریکایی که به سرزمین های اشغالی سفر کرده اند، گفته در صورت انتخاب مجدد به عنوان نخست وزیر، موضوع ایران در اولویت مسائل مورد توجه وی خواهد بود.

وی افزوده: «فکر می کنم این موضوع مهمترین اولویت هر دو کشور بوده و خواهد بود. من از حمایت آمریکا و حمایت شما در راستای این هدف قدردانی می کنم». به نوشته این روزنامه، در جریان این دیدار، سناتور «مک کانل» نیز بر حمایت شدید از رژیم اسرائیل در ایالات متحده تأکید کرده و گفته با وجود اختلاف نظر دموکرات ها و جمهوری خواهان در دیگر موضوعات، در این مورد میان آن ها اتفاق نظر وجود دارد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اما همزمان با ادامه و گسترش تنش های سیاسی در عراق، «العربیه» اظهارات نخست وزیر اسبق این کشور درباره دولت نوری مالکی را منتشر کرده که به ایران نیز ارتباط می یابد.

به نوشته این خبرگزاری، «ایاد علاوی»، نخست وزیر اسبق عراق و رهبر ائتلاف «العراقیه»، مدعی شده دولت مالکی «عراق را در بشقابی طلایی تقدیم ایران کرده است». وی در ادامه اظهار داشته دولت عراق همزمان مورد حمایت ایران و آمریکا قرار دارد. وی همچنین از دولت مالکی خواسته استعفا دهد و خواهان بازنگری در مسئله زندان ها و نیز قوانین ضدتروریسم در عراق شده است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در نهایت، خبرگزاری «ترند» خبر محکومیت حملات تروریستی پاکستان از سوی ایران را بازتاب داده است. این خبرگزاری می نویسد رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، حملات ترویستی روز پنج شنبه علیه شهروندان شیعه در پاکستان را که به کشته و زخمی شدن افراد زیادی انجامید، به شدت محکوم کرده است.

ترند بخشی از سخنان مهمانپرست را مورد توجه قرار داده که گفته افزایش کشتار غیرنظامیان پاکستانی طی هفته های اخیر و در بخش های مختلف پاکستان، به شکلی هماهنگ و سازمان دهی شده انجام می گیرد. وی همچنین با خانواده های قربانیان اظهار همدردی کرده و خواهان محکومیت بین المللی این حملات شده است./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
روحانی به طرف های ایران در مذاکرات هسته ای هشدار داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار روسیه به اسرائیل در مورد عواقب حمله به ایران/ ما هم نمی خواهیم که ایران سلاح هسته ای داشته باشد



شورای امنیت ملی روسیه, اسرائیل

 

نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت: حمله ی احتمالی اسرائیل به ایران پیامدهای منفی برای اسرائیل و بسیاری از کشورهای همسایه خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از راشاتودی، وی گفت: غربی ها در خصوص حل مسئه ی هسته ای ایران از طریق مذاکره باید بیشتر خوشبین باشند.

پاتروشف اضافه کرد: باید از این فرصت ها تا زمانی که مفید واقع شوند، استفاده شود. بنابراین مذاکرات هم باید ادامه پیدا کند.

وی گفت: ایران حق استفاده انرژی هسته ای صلح امیز را دارد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت: اما ما نمی خواهیم که ایران سلاح هسته ای داشته باشد.

گفتنی است، دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 در مسکو برگزار می شود..../انتخاب