اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار روسیه درباره وقوع جنگ جهانی


نخست وزیر روسیه هشدار داد در صورت ورود نیروهای زمینی کشورهای عربی به خاک سوریه این امر ممکن است سبب بروز "یک جنگ جهانی جدید" شود و خواهان برگزاری مذاکرات آتش‌بس به جای آن شد.

خبرگزاری ایسنا: نخست وزیر روسیه هشدار داد در صورت ورود نیروهای زمینی کشورهای عربی به خاک سوریه این امر ممکن است سبب بروز "یک جنگ جهانی جدید" شود و خواهان برگزاری مذاکرات آتش‌بس به جای آن شد.

دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه امروز(جمعه) هشدار داد در صورت تجاوز نیروهای نظامی کشورهای عربی به خاک سوریه "یک جنگ جهانی جدید" به راه خواهد افتاد.

وی در مصاحبه با یک نشریه آلمانی با هشدار در خصوص این مساله گفت: آمریکایی‌ها و شرکای عربی ما باید خیلی زیاد درباره چنین طرحی فکر کنند: آیا آنها خواهان یک جنگ دائمی هستند؟

مدودف ادامه داد: آیا آنها فکر می‌کنند در چنین جنگی خیلی سریع پیروز می‌شوند؟

نخست وزیر روسیه گفت: همه طرفها باید به جای راه انداختن یک جنگ جهانی جدید به پای میز مذاکره بیایند.


ویدیو مرتبط :
هشدار پاپ نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش آمریکا به هشدار نخست‌وزیر روسیه درباره احتمال به راه افتادن جنگ جهانی سوم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

واشنگتن: این روسیه است که باعث افزایش درگیری‌ها در سوریه شده/نگران‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به هشدار نخست‌وزیر روسیه درباره احتمال به راه افتادن جنگ جهانی سوم در صورت حمله زمینی خارجی‌ها به سوریه گفت که خود روس ها با حمایت از بشار اسد و محاصره حلب باعث افزایش درگیری‌ها و نگرانی‌ها شده‌اند.

به گزارش فارس، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اولین مقام دولتی این کشور بود که به هشدار جدی «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه واکنش نشان داد ولی به جای پاسخ صریح، خود روس‌ها را عامل افزایش تنش‌ها در سوریه خواند.

مدودوف ساعتی پیش هشدار داده بود که حمله زمینی یک کشور خارجی به سوریه می‌تواند آتش جنگ جهانی سوم را شعله‌ور کند.

جان کربی که کشورش از حمله زمینی محتمل عربستان به سوریه استقبال کرده، در واکنش به این هشدار جدی روس‌ها گفت: «این اظهارنظر مدودوف را دیدم. ما هم از درگیری گروه‌های متعدد در خاک سوریه نگران‌ایم اما تلاش روسیه در ماه‌های اخیر و حمایت این کشور از بشار اسد و بخصوص، محاصره حلب، منجر به افزایش درگیری‌ها شده و حتی توفیق روند سیاسی (برای حل بحران سوریه) را نیز به خطر انداخته است.»

 

اخبار بین الملل - فارس