اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار روسیه به سوریه: آخرین شانست را از دست نده



هشدار روسیه به سوریه,اخبار,اخبار سیاسی,دیمیتری مدودف,کوفی عنان,رئیس جمهوری سوریه

 

هشدار روسیه به سوریه: آخرین شانست را از دست نده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه، کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه را آخرین شانس دمشق برای جلوگیری از جنگ داخلی می‌داند.

مدودف در جریان دیدار با کوفی عنان در مسکو تصریح کرد، "این آخرین شانس سوریه برای جلوگیری از وقوع جنگ داخلی خونین و طولانی در این کشور است."

وی با ابراز امیدواری نسبت به ثمربخش بودن تلاش‌های عنان، از حمایت کامل مسکو از ماموریت فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه در تمامی سطوح خبر داد.

سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ میلادی شاهد ناآرامی‌هایی است که از سوی دولت‌های غربی و هم‌پیمانان عرب آن‌ها حمایت می‌شود.

 

صدها نفر از مردم از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی سوری در این ناآرامی‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

دمشق گروه‌های تروریستی مسلح را عامل شورش ‌و خرابکاری‌ها می‌داند و تاکید می‌کند این ناآرامی‌ها از خارج سازماندهی می‌شوند.

با این حال؛ غرب و مخالفان سوریه دولت این کشور را به کشتار معترضان متهم می‌کنند.

دبیرکل پیشین سازمان ملل روز شنبه (۵ فروردین، ۲۴ مارس) به منظور دیدار با مدودف و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و بحث و تبادل نظر در خصوص اوضاع سوریه به مسکو سفر کرد.

لاوروف ۲۰ مارس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، روسیه "آماده است از ماموریت کوفی عنان و پیشنهادات وی برای طرف سوری و چند گروه مخالف در سوریه و همچنین شورای امنیت سازمان ملل حمایت کند."

عنان ۱۱ مارس گفته بود، در جریان دور دوم مذاکرات در دمشق، پیشنهادهایی به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه ارائه داده است که "می‌تواند تاثیر واقعی بر شرایط جاری این کشور داشته باشد".

لاوروف روز شنبه (۵ فروردین، ۲۴ مارس) با انتقاد از تصویب قطعنامه ضد سوری در شورای حقوق بشر سازمان ملل، تصریح کرد، این قطعنامه با بررسی یک جانبه رویدادهای سوریه صرفا دولت دمشق را مسئول خشونت‌ها در این کشور دانسته است.

در ادامه این بیانیه آمده است، تصویب "این قطعنامه مغرضانه و نامتوازن با تلاش‌های بین‌المللی برای گسترش ثبات در سوریه تناقض دارد." این قطعنامه از سوی اتحادیه اروپا به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه شده بود.

 

لاوروف در ادامه این بیانیه تاکید کرد، توقف خشونت در سوریه تنها با ایجاد یک آتش بس که تمامی احزاب و گروه‌ها به آن وفادار باشند، میسر است.

وی افزود، شرکت تمامی احزاب سیاسی سوریه در یک گفت‌وگوی ملی بدون مداخله بیگانگان از اهمیت زیادی برخوردار است.

روسیه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت، دو قطعنامه پیشین ضد سوری سازمان ملل را نامتوازن خواندند و آن را وتو کردند./انتخاب


ویدیو مرتبط :
نابودی مواضع داعش در رقه به دست نیروی هوایی روسیه در عملیاتی مشترک با ارتش سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار روسیه به آمریکا در حمله به ارتش سوریه



اخبار,اخبار بین الملل ,وزارت امور خارجه روسیه

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، آمریکا را از حمله احتمالی و بمباران مواضع نیروهای ارتش سوریه برحذر داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، «آلکساندر لوکاشویچ» روز پنجشنبه گفت: هشدار آمریکا به سوریه مبنی بر حمله احتمالی به نیروهای این کشور نگران کننده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: «مقصد نهایی سلاح های آمریکایی و متحدان واشنگتن برای معارضان سوری که میانه روز ارزیابی می شوند مساله مهمی است که در حال حاضر در محافل سیاسی مطرح است.»

به گزارش رسانه های روسی، آمریکا هشدار داده است در صورتی که ارتش سوریه به تروریست هایی که واشنگتن آنها را «نیروهای معارض سوری میانه رو» می نامد، حمله کنند در این صورت مسیر برای حملات آمریکا علیه نیروهای دولتی سوریه گشوده خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تاکید بر اهمیت از سرگیری مذاکرات سوری-سوری خاطرنشان کرد: روسیه به تماس های خود با گروه های معارض سوری برای پیشبرد مذاکرات ادامه می دهد.

وی افزود: طرف روسی به تلاش های دیپلماتیک از جمله تماس با گروه های معارض سوری شرکت کننده در مذاکرات داخلی برای توقف خونریزی ها و انسجام و یکپارچگی آنها برای مقابله و سرکوب تروریست ها و گروه های افراط گرا ادامه می دهد.

وی گفت: دور جدید مذاکرات سوری- سوری، ماه آوریل آینده برگزار خواهد شد و در حال حاضر روسیه به تامین مقدمات آن می پردازد.

لوکاشویچ همچنین گفت که روسیه در مذاکرات شرکت نمی کند بلکه میدان را برای گفت وگو فراهم می کند و به هماهنگی مذاکرات می پردازد.

دور قبلی مذاکرات سوری-سوری اواخر ماه ژانویه گذشته به مدت چهار روز در مسکو برگزار شد.
اخبار بین الملل - ایرنا