اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار روسیه به اعضای ناتو


نماینده روسیه در ناتو روز پنج شنبه اعلام کرد که مسکو به اعضای ناتو و کشورهای شریکش در مورد خطرات ناشی از تامین تسلیحات برای اوکراین هشدار داده است.

ایرنا: نماینده روسیه در ناتو روز پنج شنبه اعلام کرد که مسکو به اعضای ناتو و کشورهای شریکش در مورد خطرات ناشی از تامین تسلیحات برای اوکراین هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، الکساندر گروشکو نماینده روسیه در ناتو خاطر نشان کرد: ما به اعضای ناتو متذکر شده ایم که ارسال تسلیحات برای ارتش اوکراین و کمک های نظامی برای این کشور خطراتی به دنبال خواهد داشت و احتمال حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین کمتر می کند.

این دیپلمات ارشد ناتو در نشستی در مقر ناتو خاطر نشان کرد: ارسال تسلیحات برای اوکراین نقض توافقنامه مینسک است.

توافق آتش بس مینسک پس از رایزنی های دیپلماتیک سران فرانسه و آلمان با حضور رییس جمهوری روسیه، بین کی یف و جدایی طلبان در 12 فوریه 2015 حاصل شد اما این توافق بارها به دلیل ادامه درگیری ها بین طرفین در مناطق درگیر به ویژه شهر دبالتسوا نقض شده است.مقام های اروپایی بارها از روسیه خواسته اند تا به جدایی طلبان فشار بیاورد به درگیری ها پایان دهند اما تنش ها در شرق اوکراین همچنان ادامه دارد.

تنش ها میان روسیه و غرب از زمان آغاز بحران اوکراین تشدید شده به طوری که غرب، مسکو را به مداخله در امور داخلی اوکراین متهم می کند اما این کشور بارها این اتهامات را رد کرده است و کشورهای غربی به ویژه آمریکا را مقصر تشدید بحران اوکراین معرفی کرده است


ویدیو مرتبط :
هشدار روسیه به ناتو و امریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار ناتو و اردوغان به روسیه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در پی ادعای ترکیه؛
«ناتو» به روسیه هشدار داد

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) با هشدار به روسیه خواستار احترام کامل روسیه به حریم هوایی ترکیه و عدم تکرار نقض حریم هوایی ناتو شد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی ادعای ترکیه مبنب بر نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده روسیه، ناتو به مسکو هشدار داد.

«استولتنبرگ» دبیر ناتو از روسیه خواست تا به حریم هوایی ترکیه متحد کلیدی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی احترام کامل بگذارد.

وی گفت: من از روسیه می خواهم مسئولانه عمل کند و به حریم هوایی ناتو احترام کامل بگذارد.

وی گفت: روسیه باید تمامی تدابیر را برای حصول اطمینان از تکرار چنین نقض هایی بکار بندد.

همچنین رئیس جمهور ترکیه به روسیه درباره نقض حریم هوایی این کشور هشدار داد.

 "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه به روسیه درباره اتخاذ گام های غیر مسئولانه هشدار داد.

این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که ترکیه اعلام کرد یک جنگنده روسی حریم هوایی ترکیه را نقض کرد.

ترکیه روز گذشته با احضار سفیر روس ها در آنکارا بار دیگر جنگنده روسیه را متهم به نقض حریم هوایی خود با وجود اخطار به این جنگنده کرد.

ماه نوامبر گذشته ترکیه با متهم کردن روسیه به نقض حریم هوایی خود اقدام به ساقط کردن جنگنده روس کرد که در پی این اقدام روسیه تنش در روابط دو کشور بالا گرفت.

 

اخبار بین الملل - مهر،تسنیم