اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار رئیس پلیس درباره وقایع دیشب جماران


احمدی‌مقدم در مورد حادثه شب گذشته در حین سخنرانی یکی از کاندیدای ریاست جمهوری، گفت: کاندیداها نباید پیرو فتنه 88 باشند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس: احمدی‌مقدم در مورد حادثه شب گذشته در حین سخنرانی یکی از کاندیدای ریاست جمهوری، گفت: کاندیداها نباید پیرو فتنه 88 باشند.

 سردار "اسماعیل احمدی مقدم" در قرارگاه روح الله فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام (ره) و قیام پانزده خرداد و شهدای انقلاب، گفت:نیروی انتظامی در آستانه این مراسم عظیم ، طبق روال هرساله با همکاری گروه های امنیتی و خدماتی، تسهیلات ترافیکی و امنیت مراسم را به نحو مطلوب برقرار می کند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه بیش از 30 هزار دستگاه اتوبوس از پلیس راهنمایی و رانندگی، کد و راهنما برای ورود به پارکینگ دریافت کرده‌ است، گفت: تمامی امکانات خدماتی، پذیرایی، ترافیکی، امنیتی و ... برای پوشش هر چه بهتر این مراسم در نظر گرفته شده است. همچنین خطوط اتوبوس رانی، مترو آماده ارائه خدمات لازم به زائران عزیز هستند.

احمدی مقدم از استقرار 30 هزار نیروی برای برقراری امنیت مراسم خبرداد و گفت: این افراد تا شعاع 10 کیلومتری حرم به صورت گشت‌های مخفی و آشکار سازماندهی شده‌اند؛ همچنین 6600 واحد گشت خودرو و پیاده وظیفه پوشش مراسم ارتحال امام (ره) را بر عهده دارند.

وی درباره تمهیدات پلیس برای برخورد با کارناوال های انتخاباتی، گفت: این مراسم در آستانه حماسه بزرگ سیاسی و انتخابات شوراها و ریاست جمهوری بوده و یک فرصت است؛ فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) راهنمای خوبی برای انتخاب فرد اصلح است بنابراین تمامی زائران صرف نظر از تفکرات سیاسی و سلایق به کاندیداها، دل در گرو امام‌خمینی (ره) دارند.

فرمانده ناجا گفت: در صورتی که فردی بخواهد از ظرفیت مراسم، برای کارناوال، لشگرکشی و تبلیغات انتخاباتی استفاده کند و مراسم را تحت‌الشعاع قرار دهد، پلیس ممانعت می‌کند، لذا پیشگیری‌های لازم در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

احمدی مقدم درباره کنترل فضای مجازی در آستانه انتخابات، گفت: فضای مجازی در کنترل و مراقبت است و این گونه نیست که افراد در این فضا آزاد باشند که بتوانند توهین، شایعه‌پراکنی و تخریب کنند؛ اگر جرمی در این فضا رخ دهد، نیروی انتظامی با دستور قضایی این مسئله را پیگیری می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی همچنین در مورد حادثه شب گذشته در حین سخنرانی یکی از کاندیدای ریاست جمهوری در حسینیه جماران، گفت: یکی از تعهدات کاندیدا این است که نباید پیرو فتنه 88 باشند و شاید این مسئله نیز ربطی به نامزد ریاست جمهوری نداشته، اما ممکن است افرادی بخواهند از این فضا سوء استفاده کرده و اهداف فردی را دنبال کنند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: ستادهای انتخاباتی، در این مواقع باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند؛ اگر قادر به انجام این مهم نبودند، طبیعی است نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل کرده و با افرادی که رفتار ضدانقلابی داشته باشند، برابر قانون برخورد می کند.

سردار مقدم درباره حادثه رفسنجان با ابراز تاسف از این اتفاق، گفت: متاسفانه هر از چند گاه یک بار شاهد بروز این حادثه هستیم، به گونه‌ای که یک بار در بندرعباس، شیراز و در حال حاضر نیز در رفسنجان این اتفاق افتاده است که این کار زشت در شان شهر شهیدپرور رفسنجان نیست.

وی از دستگیری دو نفر به اتهام توزیع الکل خبرداد و گفت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که این مشروبات با مواد غیرمجاز تهیه شده و حتی در قالب مواد نیروزا بوده که این مسئله در حال پیگیری است.

فرمانده ناجا درباره تولید مشروب گفت: تولیدات مشروبات الکلی ممنوع است و پلیس با تولید، واردات، توزیع و مصرف آن برخورد می‌کند.


ویدیو مرتبط :
نوامیس رئیس(tanhaygharn)که دیشب درایران جا ماندند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شنبه روز خونین جاده ها/ هشدار رئیس پلیس راهور به متخلفین



شنبه روز خونین جاده ها/ هشدار رئیس پلیس راهور به متخلفین

رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه تلفات رانندگی طی 24 ساعت گذشته 18 درصد افزایش داشته است گفت: ماموران پلیس راهور بدون اغماض با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز شوند برخورد می کنند.

 

حوادث نوروز92,حوادث نوروز,حوادث  سفرهای نوروزی

حوادث نوروز - به گزارش مهر، سردار اسکندر مومنی روز یکشنبه در حاشیه آغاز مرحله سوم سفرهای نوروزی در بازدید از پلیس راه آزادراه کرج- قزوین اظهار داشت: جاده های استان البرز به دلیل منتهی شدن به شمال کشور از جمله چالوس و رشت یکی از استان های پرتردد کشور است به همین دلیل ماموران پلیس راه این استان با آمادگی کامل در حال فعالیت هستند. در طرح نوروزی گشت ویژه پلیس راه و تیم های تست سلامت فعالیت خود را آغاز کردند تا حوادث و سوانح کاهش یابد.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی امسال تصادفات در جاده های استان البرز 14 درصد و تلفات 23 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اینکه تلفات رانندگی باید به حداقل  ممکن برسد، تاکید کرد: لازمه تحقق دستورات ایشان همکاری کردن همه دستگاهها با یکدیگر است. امیدواریم با رویکرد جدیدی که در پیش می گیریم سال 92 میزان تلفات رانندگی به کمترین حد ممکن طی دهه های اخیر برسد.

شنبه روز خونین جاده ها

مومنی با اعلام اینکه تصادفات روز گذشته 18 درصد افزایش یافت و شنبه روز خونین جاده ها بود، افزود: متاسفانه در 24 ساعت گذشته تصادفات رانندگی 18 درصد افزایش یافت و تنها 8 خانواده هر کدام 4 نفر از اعضای خود را در تصادفات از دست دادند. یکی از دلایل افزایش تصادفات عجله و شتاب زیاد رانندگان هنگام بازگشت از سفر است. در مرحله سوم سفرهای نوروزی به رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز می شوند هشدار می دهم چرا که پلیس بدون اغماض با تخلفات برخورد می کند.

به گفته وی تاکنون تلفات رانندگی در جاده های کشور 7 درصد کاهش داشته است و پلیس نیز نمی خواهد کام مردم را تلخ کند اما باید از حوادث پیشگیری کنیم.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی و انحراف به چپ مهمترین دلایل حوادث ترافیکی روز گذشته بودند، تصریح کرد: تنها در یک تصادف نقص فنی در سیستم ترمز علت حادثه بود. از رانندگان می خواهیم با آرامش بیشتری رانندگی کنند و به ازای هر دو ساعت رانندگی حتما 15 دقیقه استراحت کنند. خواب نیاز انسان است و در هنگام خستگی و خواب آلودگی هیچ گاه رانندگی نکنند. این در حالی است که انحراف به چپ نیز شدت تصادفات را افزایش می دهد. تلاش می کنیم نوروز پایان خوشی برای هموطنان داشته باشد.

نظارت ویژه روی ناوگان حمل و نقل عمومی

مومنی از کنترل ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر خبر داد و گفت: به تمامی نیروهای پلیس راهور ابلاغ کردم که به هیچ عنوان با تخلفات حادثه ساز با اغماض برخورد نکنند ضمن اینکه تیم های گشت ویژه با شدت بیشتری با این گونه تخلفات برخورد کنند ضمن اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر و بار تحت کنترل پلیس است و از آنها تست الکل، مواد مخدر ، مواد روانگردان و اعتیاد گرفته می شود.

مومنی در پایان استان اصفهان را رکورددار تصادفات نوروزی اعلام کرد و ادامه داد: تا روز هفتم فروردین ماه 15 درصد تصادفات کشور در جاده های استان اصفهان رخ داده است البته بر اساس ترددهای جاده ای سفرهای نوروزی تاکنون 10 درصد افزایش نشان می دهد./مهر