اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار درمورد خودروهای دوگانه سوز


هفته گذشته اما خبری مهم از سوی مسوولان صنعت سی ان جی کشور اعلام شد و آن، در معرض انفجار بودن خودروهای دوگانه سوز بود.

پایگاه خبری انتخاب: هفته گذشته اما خبری مهم از سوی مسوولان صنعت سی ان جی کشور اعلام شد و آن، در معرض انفجار بودن خودروهای دوگانه سوز بود.

این خودروها از آنجاکه تست های لازم برای بررسی میزان فرسودگی شان انجام نشده، به دلیل نازک شدن لایه کپسول های سی ان جی خود، در معرض خطر انفجار قرار دارند.

آن طور که رییس انجمن جایگاه‌داران سی ان جی کشور، عنوان کرد، در حال حاضر سه میلیون خودرو دوگانه سوز در معرض خطر انفجار قرار دارد و باید فکری به حال تست ادواری آنها کرد. به گفته اردشیر دادرس، موعد بازرسی ادواری این سه میلیون خودرو فرا رسیده است و اگر نسبت به تست آنها اقدام نشود، خطرساز خواهند بود.وی با بیان اینکه بازرسی ادواری دوگانه سوزها به خط قرمز رسیده، از وقوع شش مورد انفجار دوگانه سوزها خبر داد و تاکید کرد و هرچه زمان بگذرد، ضریب خطر این خودروها نیز بالاتر می رود. مسوولان سی ان جی کشور اما هشداری دیگر نیز دادند و آن خطر تعطیلی واحد های تولیدی شان بود. به گفته آنها،خودروسازن بدهی 50 میلیاردی شان را با سازندگان کپسول های سی ان جی تسویه نکرده اند و با ادامه این شرایط، تا یک ماه دیگر این صنعت خواهد خوابید.


ویدیو مرتبط :
خودروهای دوگانه سوز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلایل کاهش تعداد خودروهای دوگانه‌سوز تولید کشور



کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز,علت کاهش خودروهای دوگانه سوز,خودروهای دوگانه سوز

مدیر صنایع خودرویی مدیریت ستاد سوخت تشریح کرد:

دلایل کاهش تعداد خودروهای دوگانه‌سوز تولید کشور

مدیر صنایع خودرویی مدیریت ستاد حمل و نقل سوخت کشور دلایل کاهش تعداد خودروهای دوگانه سوز تولید کشور را تشریح کرد.

حسین هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، کاهش تعداد خودروهای دوگانه‌سوز به دلیل قطع یارانه پرداختی دولت از سوی خودروسازان را رد کرد و یادآور شد: اگرچه دولت برای تولید خودروهای پایه گاز سوز 100میلیارد تومان به خودروسازان کمک کرده است اما از پنج سال گذشته یارانه‌ای برای تبدیل خودروهای دوگانه سوز پرداخت نشده است بنابراین کاهش تعداد خودروهای دوگانه‌سوز به موضوعات دیگری مربوط است.

 

وی با اشاره به این‌که یکی از علت‌های کاهش تعداد خودوهای دوگانه سوز تولید شده عدم تمایل مردم به خرید این نوع خودروهاست، توضیح داد: هر از چند گاهی که حرف و حدیث‌ها پیرامون افزایش قیمت بنزین داغ می‌شود جوی روانی ایجاد می‌شود که توجه مردم به خودروی دوگانه‌سوز را بیشتر می‌کند و حجم تقاضا برای این نوع خودرو را افزایش می‌دهد اما اکنون این فضا وجود ندارد.

 

مدیر صنایع خودرویی مدیریت ستاد حمل و نقل سوخت کشور یکی دیگر از دلایل کاهش تعداد خودروهای دوگانه‌سوز تولیدی را تصمیم وزارت نفت برای توسعه سوخت ال.پی.جی عنوان کرد و گفت: با توجه به سبد سوخت کشور باید سوخت پنج درصد از ناوگان حمل و نقل کشور توسط سوخت ال.پی.جی تامین شود.

 البته هاشمی اظهار کرد: هم اکنون برخی افزاد از سوخت ال.پی.جی خانگی برای تامین سوخت خود استفاده می کنند که البته این موضوع باید در مسیر استاندارد خود حرکت کند.

 

سخنگوی سابق مدیریت ستاد حمل و نقل سوخت با بیان این که هم اکنون تقاضای برای خودروی دوگانه‌سوز در کشور اشباع شده است توضیح داد: پیش از این در شهرستان‌ها تعداد خودروهای دوگانه‌سوز نسبت به جایگاه‌های ساخته شده بسیار کم بود به همین دلیل در مرحله‌ای تمایل به خرید خودوهای گازسوز در شهرهای کوچک افزایش یافت اما الان تعداد خودرو و جایگاه به نقطه سر به سر رسیده است.

 

مدیر صنایع خودرویی مدیریت ستاد حمل و نقل سوخت کشور افزود: همچنین در تهران تعداد جایگاه‌های سی.ان.جی نسبت به خودروها دوگانه سوز بسیار کمتر است که دلیل اصلی روند کند توسعه جایگاه‌های سی.ان.جی. قیمت بالای زمین است.

 هاشمی با اظهار این که همین امر موجب شده است که استقبال از خودروهای دوگانه سوز در تهران و کلان شهرها کاهش یابد تاکید کرد:‌ برای افزایش تعداد جایگاه‌ها در کلانشهرها و به ویژه در پایتخت باید شهرداری‌ها در تامین زمین مورد نیاز برای ساخت جایگاه همکاری بیشتری داشته باشند.

 

وی کاهش تعداد خودروهای تولیدی در کشور را نسبت به سال‌های گذشته یکی دیگر از علت‌های کاهش تعداد خودروهای دوگانه‌سوز عنوان کرد و افزود: با توجه به این که مشکلات خودروسازان تاکنون برطرف نشده است آن‌ها نیز براساس تعداد خودروهای تولیدی خود نسبت به دوگانه سوز کردن برخی خودروها اقدام می‌کنند.

 

مدیر صنایع خودرویی مدیریت ستاد حمل و نقل سوخت کشور در پاسخ به این سوال که خودروسازان متعهد به تبدیل کردن 50 درصد خودروهای تولیدی خود به دوگانه سوز هستند نیز یادآور شد: در گذشته قانونی وجود داشت که باید 60 درصد تولیدات خودروسازان داخلی دوگانه سوز می‌شد اما این قانون به تبدیل حداکثر 50 درصد خودروها تغیر کرد.

 هاشمی گفت: همچنین با توجه به این‌که سهم سی.ان.جی و ال پی جی از سبد سوخت کشور 25 درصد است هم اکنون با وجود حدود سه میلیون خودروی دوگانه سوز در کشور این رقم محقق شده است.

 

به گزارش ایسنا، تولید خودروهای سواری دوگانه‌سوز در خردادماه امسال حدود 52 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. در این مدت تولید انواع خودروهای سواری دوگانه‌سوز از 11 هزار و 59 دستگاه در خرداد 91 به 5236 دستگاه کاهش یافته که نشان دهنده افت حدودا 52 درصدی تولید این محصولات است./ایسنا