اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار درباره مواد مخدر جدید "ان پی اس"



اخبار ,اخبار اجتماعی , مواد مخدر ان پی اس

 

اخبار اجتماعی - هشدار درباره مواد مخدر جدید "ان پی اس"

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ورود مخدرهای جدید صنعتی با نام «ان پی اس» نگران کننده است و در این رابطه هشدار می دهیم.

به گزارش مهر، بابک دین پرست روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه دومین همایش منطقه ای شبکه سازی حوزه کاهش تقاضای مواد مخدر اظهار داشت: در دنیای پر از آشوب و تنش که همراه با جنگ و خونریزی است کمتر گروهی حاضر است به صورت داوطلبانه و بدون الزام قانونی و انگیزه سیاسی خودش را وقف جامعه بشریت کرده و در قالب سازمانهای مردم نهاد در حوزه مواد مخدر به فعالیت بپردازد.

وی ادامه داد: ان جی او ها برخاسته از بطن جامعه هستند و نهادی توسعه یافته تلقی می شوند.

به گفته معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر، در حال حاضر 17 هزار ان جی او در کشور فعال هستند که هزار و 850 سازمان مردم نهاد در عرصه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 5 هزار و 300 مرکز غیردولتی کاهش آسیب و درمان معتادان در کشور فعال هستند که 89 درصد مراکز را تشکیل می دهند. این در حالی است که 84 درصد معتادان تحت درمان در بخش های خصوصی پذیرش می شوند.

دین پرست با اشاره به تفاوت ان جی اوهای فعال در حوزه مواد مخدر با سایر سازمان های غیردولتی تاکید کرد: مهمترین تفاوت این است که خطرات بسیاری متوجه این سازمان ها است. در چرخه مواد مخدر دنیا 10 میلیون نفر فعالیت می کنند و مبارزه با این گروه ها ریسک است. سمن ها با اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه تلاش می کند از ورود افراد جدید به چرخه اعتیاد جلوگیری کنند.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات سمن ها این است که به 240 میلیون معتاد در دنیا کمک می کنند تا به چرخه درمان وارد شوند. همین امر باعث می شود مشتریان قاچاقچیان کاهش یابد و خطراتی متوجه سازمان های غیردولتی فعال در این حوزه شود.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام اینکه حفظ کرامت افراد یکی از مهمترین اقداماتی است که سازمان های مردم نهاد انجام می دهند افزود: اعتیاد سالانه 200 هزار نفر را در دنیا به کام مرگ می فرستاد که فعالیتهای شبکه های اجتماعی باعث شده است مرگ معتادان کاهش یافته و امید به زندگی در میان این افراد افزایش یابد. آنچه مشخص است این است که فعالیت سمن ها در حوزه مواد مخدر خدمتی مقدس است.

وی با هشدار نسبت به افزایش مواد مخدر صنعتی جدید با نام ان پی اس هشدار داد: آنچه مسلم است مواد مخدر از سنتی به سمت صنعتی در حال تغییر مسیر است ضمن این که انحراف جدی در روند فروش پیش سازها به وجود آمده است. یکی دیگر از واقعیت های تلخ این است که دولت ها در مهار این پدیده ناتوان هستند.

دین پرست با اعلام اینکه مواد مخدر چهارمین بحران و تهدید جهان محسوب می شود، تصریح کرد: امروز چشم معتادان و پدران و مادران آنهاها که نگران اعتیاد هستند به دستان سمن ها است. سمن ها باید با توجه به این که شبکه اجتماعی می تواند عامل مهمی در تغییرات جهان به حساب آید فعالیت شان را افزایش دهند. این شبکه ها باید گروه های دیگر را دور هم جمع کرده تا تاثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشند.
اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردی در پی استعمال مواد مخدر(شیشه )کودک رباعی کرد



 

توهم مرد شیشه ای با كودک ربایی

 

توهم مرد شیشه ای با كودک ربایی:مردی كه در پی استعمال مواد مخدر (شیشه) دچار توهم شده و پسر ۱۰ ساله ای را در یكی از محله های تهران گروگان گرفته بود، دستگیر شد.

 

مردی كه درپی استعمال مواد مخدر (شیشه) دچار توهم شده و پسر ۱۰ ساله ای را در یكی از محله های تهران گروگان گرفته بود، دستگیر شد.

 

ساعت ۱۱ روز هشتم شهریور مردی در حال عبور از محله خانی آباد تهران مردی را دید كه پسرك خردسالی را در آغوش گرفته و در حال دویدن است و پسرك نیز از مردم درخواست كمك می كند.

 

درپی این ماجرا، وی با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تهران تماس گرفت و تقاضای كمك كرد.

 

به دنبال این حادثه، ماموران یگان امداد آگاهی به محل حادثه اعزام و متوجه شدند مرد كودك ربا، كودك را به داخل مدرسه ای در آن نزدیكی برده و او را به گروگان گرفته است.

 

ماموران پس از ثبت این اظهارات مدرسه ای را كه كودك ربوده شده در آن نگهداری می شد، محاصره كردند و با اخطار به مرد كودك ربا، از او خواستند پسر خردسال را رها و خود را نیز تسلیم كند.

 

مرد كودك ربا بدون توجه به اخطارهای پلیس، تهدید می كرد محل حادثه را ترك كنید، در غیر این صورت پسربچه گروگان را خواهد كشت.

 

● محاصره متهم از سوی پلیس

 

ماموران كه محل را محاصره كرده بودند، وارد حیاط مدرسه شدند و با نزدیك شدن به مرد كودك ربا، او را خلع سلاح كرده و پسر ۱۰ ساله را نجات دادند.

 

مرد كودك ربا و پسر ربوده شده برای ادامه تحقیقات به اداره یازدهم آگاهی تهران منتقل شدند.

 

● پسر خردسال از ماجرای حادثه گفت

پسر خردسال در تشریح ماجرای حادثه گفت: روز حادثه همراه مادرم برای خرید بیرون رفتیم در میانه راه از مادرم جدا شده و به مغازه نانوایی رفتم. به چند قدمی نانوایی نرسیده بودم كه مردی با چاقو مرا تهدید به مرگ كرد و با خود برد.

 

فرد متهم نیز در اظهاراتش گفت: من به مواد مخدر (شیشه) اعتیاد دارم.

 

روز حادثه پس از مصرف شیشه و قرص های روان گردان دچار توهم شده و در خیابان سرگردان بودم تا این كه با دیدن پسر بچه ای كه در حال عبور از خیابان بود، بدون هیچ دلیلی تصمیم به ربودن او گرفتم كه دستگیر شدم.... / جام جم آنلاین