اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار درباره شگردهای جدید كلاهبرداری


در این پیامك ها برای فریب شهروندان عنوان شده است كه از طریق استخاره قرآنی شماره شما به دست آمده و می توانید با خرید این اشیاء تاریخی ثروتمند شوید و این خواست خدا بوده است. در این پیامك ها برای فریب شهروندان عنوان شده است كه از طریق استخاره قرآنی شماره شما به دست آمده و می توانید با خرید این اشیاء تاریخی ثروتمند شوید و این خواست خدا بوده است.

به توصیه پلیس، مراقب اس ام اس هایی كه وعده فروش اشیاء عتیقه و سكه های طلا با قیمت پائین به شما می‌دهد، باشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، فناوری‌ها به شدت در حال ارتقاء و توسعه هستند كه این امر ضمن سرعت بخشیدن به موتور صنایع و بخش های مختلف اقتصادی جهان پیرامونی خود را نیز متحول و دگرگون می‌سازد.

موبایل یا همان تلفن همراه نیز از جمله این فناوری‌های جدید به شمار می‌آید كه از پدیده های نوظهور عصر الكترونیك و دنیای دیجیتال است و خصوصا در دهه اخیر به شدت جای خود را در بین افراد باز كرده است.

تلفن همراه نیز مانند سایر فناوری های نوین علاوه بر داشتن جنبه های مثبت آن می تواند آثار منفی اجتماعی و یا اخلاقی بدنبال داشته باشد.

برای گفتن یك آدرس ، شماره تلفن و ... همیشه اس ام اس بهترین گزینه است كه مجرمان و افراد سود‌جو نیز از این فناوری به نفع خود و برای رسیدن به مقاصد خود اقدام به ارسال اس ام اس های مختلف برای افراد می‌كنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اخیرا افرادی با ارسال اس ام اس به تلفن همراه شهروندان ادعا می كنند كه در حین كار در مزرعه در اطراف روستاهای اراك مقادیر قابل توجهی سكه تاریخی و زیر خاكی شده‌اند.

سرهنگ مصطفی طلوعی افزود: در این پیامك ها برای فریب شهروندان عنوان شده است كه از طریق استخاره قرآنی شماره شما به دست آمده و می توانید با خرید این اشیاء تاریخی ثروتمند شوید و این خواست خدا بوده است.

وی ادامه داد: این افراد سودجو با سوء استفاده از اعتقادات مردم با آنان قرار ملاقات گذاشته و در اولین دیدار با نشان دادن چند سكه واقعی وی را فریب داده و در معامله اصلی با فروش سكه‌های تقلبی اقدام به كلاهبرداری از مردم می‌كنند.

این مقام مسئول به شهروندان هشدار داد: فریب اینگونه افراد متخلف را نخورند و در صورت مواجعه با این گونه اس ام اس ها مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

منبع: تابناک


ویدیو مرتبط :
كلاهبرداری لی مین هو از پسربچه!-بلندشو پارت8

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار درباره كلاهبرداری‌ الكترونیک بانکی


بانک ملی ایران در اطلاعیه ای خطاب به شهروندان در خصوص احتمال کلاهبرداری های الکترونیک در قالب تماس‌های مشکوک و ارسال پیامک هشدار داد.

خبرگزاری مهر: بانک ملی ایران در اطلاعیه ای خطاب به شهروندان در خصوص احتمال کلاهبرداری های الکترونیک در قالب تماس‌های مشکوک و ارسال پیامک هشدار داد.

بانک ملی ایران در اطلاعیه‌ای از مردم خواست مراقب كلاهبرداری‌های الكترونیک در قالب تماس‌های تلفنی و پیامک های مشكوک و كلاهبرداری افراد سودجو از پایانه‌های فروش و خودپرداز باشند و در انجام امور مالی خود هوشمندانه عمل كنند.

براساس اطلاعات دریافتی، اشخاصی طی تماس‌ تلفنی با افراد مختلف و اعلام آمادگی جهت پرداخت تسهیلات كلان و یا اعلام برنده‌ شدن مشتریان در قرعه‌كشی‌های مختلف، اقدام به كلاهبرداری و اخذ وجوه به صورت الكترونیک كرده و از روش‌هایی نظیر درخواست معرفی شماره كارت بانک، اخذ شماره سریال كارت شارژ تلفن همراه و … استفاده نموده‌ و به اطلاعات مشتریان دسترسی پیدا می‌كنند.

این بانک با تاكید بر ضرورت هوشیاری مشتریان در خصوص كلاهبرداری‌های مختلف الكترونیكی، از آنها خواست از ارائه اطلاعات كارت‌های بانكی و حساب‌های شخصی خود به دیگران خودداری كنند. انتخاب زبان انگلیسی یا فارسی در خودپرداز هیچ تأثیری بر ارائه خدمات بانكی ندارد لذا از هموطنان درخواست می شود در صورتی كه شخصی درخواست تغییر زبان دستگاه را نمود به او مظنون شده و با دقت بیشتری عمل كنند.

ضمنا وارد نمودن رمز كارت در زمان خرید باید توسط شخص دارنده كارت صورت گیرد و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوک در زمان خرید توسط دستگاه POS رمز خود را تغییر دهند. همچنین دارندگان دستگاه POS باید در تحویل دستگاه به مسئول پشتیبان دقت لازم را داشته باشند و فقط پس از احراز هویت و حصول اطمینان از مسئولیت مراجعه‌ كننده، آن را تحویل دهند.