اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار جدی پلیس آگاهی به مردم


پلیس آگاهی درباره کلاهبرداری به شیوه تخصیص سهام عدالت در کلانشهر تهران که اخیراً در موارد متعددی مشاهده شده است، به شهروندان هشدار داد.

خبرگزاری فارس: پلیس آگاهی درباره کلاهبرداری به شیوه تخصیص سهام عدالت در کلانشهر تهران که اخیراً در موارد متعددی مشاهده شده است، به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ حمید چمنی، معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا ضمن هشدار در این خصوص اظهار داشت: یکی از روش‌هایی که کلاهبرداران از آن سوء استفاده می‌کنند پیگیری مطالبات دولتی است که به انحای مختلف از جمله سبد کالا، سهام عدالت و ... بروز و ظهور کرده است.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با اشاره به پرونده‌ای که در این خصوص در آگاهی تشکیل شده مخاطبان را با پرونده‌ای واقعی که در زیر می‌آید آشنا کرد:

شخصی به در منزل یکی از شهروندان مراجعه کرده و به او گفته «باید یکسری فرم‌ را تکمیل کنید و نیاز است تا به منزلتان بیایم».

همسر مالباخته با بیان اینکه این کلاهبردار به بانک اطلاعاتی دسترسی و مشخصات کامل آنها را در اختیار داشته، ادامه داد: کلاهبردار با مراجعه به منزل از ما کارت ملی و کارت حکمت را داشته است.

وی ادامه داد: وقتی از کلاهبردار کارت شناسایی خواستیم با رد اتهام کلاهبرداری و لفاظی گفت «کارت‌های ملی و حکمت را بدهید».

همسر «س.ش» در ادامه افزود: با اینکه خود و همسرم بازنشسته شرکت نفت و نیروی دریایی هستیم اما اغفال شدیم و در این بین مبلغ 500 هزار تومان هم از ما کلاهبرداری شد.

سرهنگ چمنی، معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا ضمن هشدار به همشهریان در این خصوص اظهار داشت:

- از ورود افراد ناشناس در منزل به جد خودداری کنید.

- اخبار رسانه ملی و جراید را هر روز دنبال کنید؛ چرا که اگر مطالبه دولتی وجود داشته باشد مطمئن‌ترین تریبون رسانه‌ها هستند.

- اگر موارد مشکوک در این خصوص مشاهده کردید به پلیس 110 اطلاع بدهید.


ویدیو مرتبط :
دستگیری و درگیری پلیس با آدم ربایی پلیس آگاهی تهران بزرگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلیس: شهروندان این هشدار را جدی بگیرند


رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: ماموران برای ورود به مکانهای خصوصی همانند خانه های شخصی و منزل باید علاوه بر ارایه کارت شناسایی حکم قضائی داشته باشند.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: ماموران برای ورود به مکانهای خصوصی همانند خانه های شخصی و منزل باید علاوه بر ارایه کارت شناسایی حکم قضائی داشته باشند.

 سرهنگ عباسعلی محمدیان روز یکشنبه در حاشیه نشست خبری در خصوص انهدام باند بزرگ زورگیری، اخاذی و سرقت مسلحانه پایتخت با هشدار نسبت به فعالیت مجرمان در لباس پلیس اظهار داشت: مردم نباید هر فردی را که شی شبیه بیسیم یا خود بیسیم را در اختیار دارد را به عنوان مامور بپذیرند و باید از او حکم ماموریت و کارت شناسایی درخواست کنند. هر کسی صرف داشتن اسلحه و نشان داد آن مامور نیست و حتماً باید دارای کارت شناسایی معتبر باشد.

به گفته وی، کارت های شناسایی ماموران پلیس دارای مهر معتبر و اغلب طلاکوب هستند و در پشت کارت نیز اعتبار آن مشخص شده است. همشهریان از ماموران عملیات کارت شناسایی را درخواست کنند و حتماً اسم و مشخصات فرد را به خاطر بسپرند. ضمن اینکه اگر کارت ماموری بدون اعتبار است به این موضوع شک کنند و بلافاصله با پلیس 110 تماس بگیرند.

رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه پلیس برای ورود به مکان های عمومی همانند فروشگاهها علاوه بر کارت باید حکم ماموریت نشان دهد افزود: ماموران اگر می خواهند برای ماموریتی به حریم خصوصی افراد از جمله منزل واردشوند علاوه بر کارت شناسایی باید حکم مرجع قضائی را همراه داشته باشند.

 اگر شهروندان به ماموری مشکوک شدند می تواند بلافاصله با پلیس 110تماس بگیرند، آدرس محل مورد نظر را اعلام و بگویند آن مامور خودش را از کدام یگان معرفی کرده است. بلافاصله در مکانی که در کنار پلیس 110 وجود دارد ماموریت بررسی و در صورت صحت موضوع به شهروندان اطلاع داده می شود. ضمن این که شهروندان می توانند در تماس با پلیس 110 این موضوعات را اعلام کنند که بلافاصله گشت های این پلیس در محل حاضر و اقدام به بررسی کارت شناسایی ماموران می کنند.