اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار جدی به جوانان درباره چهارشنبه‌سوری


آمارهای اورژانس نشان می ‌دهد بیشترین گروه آسیب‌دیده در حوادث چهارشنبه سوری، گروه سنی ۱۶ تا ۲۳ سال و سپس گروه سنی ۸ تا ۱۵ سال می باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان: آمارهای اورژانس نشان می ‌دهد بیشترین گروه آسیب‌دیده در حوادث چهارشنبه سوری، گروه سنی ۱۶ تا ۲۳ سال و سپس گروه سنی ۸ تا ۱۵ سال می باشند.

سوختگی‌های ناشی از بازی با مواد محترقه خطرناک در چهارشنبه ‌سوری دارای دو نوع عوارض هستند. برخی از آنها به عنوان عوارض زودرس مطرح هستند و برخی در درازمدت در افراد عوارض ایجاد می‌کند‌.‌ قطع عضو بدن از عوارض زودرس این نوع سوختگی‌هاست. عفونت ثانویه در محل زخم ناشی از سوختگی، یک عارضه زودرس دیگر است که ترمیم زخم را به تعویق می اندازد.

• هیچ گاه برای سرگرمی آتش روشن نکنید.

• درصورت بروز هرگونه آتش‌سوزی و حادثه دیگری ضمن حفظ خونسردی با شماره تلفن ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تماس بگیرید.

• فرزندانتان را از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی حتی در مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف منع کنید.

• کبریت و مواد آتش‏زا از جمله نفت و امثال آن را از دسترس کودکان دور و مراقبت کنید که با آتش زدن بوته یا هیزم در محیط خانه و گذرگاه‌های عمومی برای جان خود و دیگران و نیز محیط زیست ایجاد خطر نکنند.

• ترقه و دیگرمواد محترقه نوعاً به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این مواد در اثر جابجایی، حمل و نقل، ضربه و حرارت عمل می‌کنند و منفجر می‌شوند. نگهداری این مواد در مکان‌ها و ظروف غیر استاندارد ناایمن است و در اثر شرایط مساعد بدون دخالت انسان می‌تواند خود به خود حتی هنگام جا به جایی با دست و یا در داخل ساک و کیف در اثر حرارت و یا ضربه منفجر شود.

• از بازی با وسایل و مواد محترقه خودداری کنید.

• از انداختن مواد منفجره، قوطی‌های در بسته، مخازن کوچک گاز و ظروف تحت فشار به داخل آتش که منجر به انفجار شدید می‌شود خودداری کنید.

• از قرار دادن ظروف مایعات و مواد قابل اشتعال مثل ظرف نفت و بنزین و گازوئیل و یا مخازن گاز در مجاورت شعله آتش جدأ خودداری و از ریختن مایعات قابل اشتعال روی شعله آتش خودداری کنید.

• حتی الامکان برای روشن کردن آتش از محل‌هایی که شهرداری تعیین کرده است استفاده کنید.

• از آتش زدن بوته و هیزم نزدیک خودروها و مواد قابل اشتعال خودداری کنید.

• پریدن از روی آتش با لباس‌های گشاد فوق‌العاده خطرناک است از این کار خودداری کنید.

ترقه ها حاوی مواد منفجره هستند و حتی انواع کوچک آن نیز خطرات زیادی به دنبال دارند.

کمک های اولیه در زمان سوختگی:

- محل سوختگی حداقل ۱۰ دقیقه زیر آب معمولی گرفته شود تا دمای پوست کاهش یابد.

- برای کاهش خطر عفونت، محل سوختگی با یک پارچه تمیز پوشانده شود.

- اگر لباس های سوخته به پوست مصدوم چسبیده است، نبایستی آنها را جدا کرد.

- مصدوم با آمبولانس یا سریعترین وسیله ممکن به بیمارستان رسانده شود.

- توجه شود برای هر سوختگی جز نوع خیلی خفیف آن، بهتر است به بیمارستان مراجعه کرد.

- هرگز از پماد و یا هر چیز دیگری بدون تجویز پزشک استفاده نشود.

- هرگز نبایستی" تاول های سوختگی" ترکانده شود، چون تاول‌ها از ضایعه محافظت و مانع ایجاد عفونت می شوند.


ویدیو مرتبط :
رقص آذری جوانان در چهارشنبه سوری که مورد حمله قرار گرفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار جدی به متخلفان چهارشنبه سوری


جانشین فرمانده نیروی انتظامی به متخلفان چهارشنبه پایان سال هشدار داد.

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده نیروی انتظامی به متخلفان چهارشنبه پایان سال هشدار داد.

سردار احمدرضا رادان گفت: با توجه به پایان سال 92 و آغاز سال 93 مقابله با سرقت به عنوان کار ویژه نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفته و در این راستا 13 فرماندهی تهران بزرگ، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خوزستان، البرز، آذربایجان شرقی و غربی، کرمان، غرب تهران، کرمانشاه، لرستان و مازندران که بیشتر در معرض این جرم هستند، پای کار آمده اند؛ 76 درصد از کل سرقت‌های صورت گرفته در کشور مربوط به این 13 استان است.

وی ادامه داد: هدف استان‌های مذکور باید انجام شدن طرح‌هایی برای رسیدن به بازداشت سارقان و مالخران باشد.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص تمهیدات پلیس برای چهارشنبه آخر سال، گفت: نگاه نیروی انتظامی به چهارشنبه سوری، نگاه اجتماعی است نه امنیتی، چرا که حقوق مردم اساسی‌ترین موضوعی است که پلیس به آن توجه ویژه دارد.

رادان تاکید کرد: تصمیم داریم مردم این شب را در محلات خود بگذراند و باعث بسته شدن میادین و بزرگراه‌ها نشوند.

وی به متخلفین هشدار داد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دادستان کل، اگر افراد حقوق مردم را رعایت نکنند و به معابر اصلی ورود پیدا نمایند و باعث ایجاد ناهنجاری شوند، خودروهای آنان توقیف شده و افراد نیز تا پایان تعطیلات نوروزی میهمان پلیس خواهند بود.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: آمار سرقت‌های خرد در سالجاری افزایش داشته و این به علت پررنگ شدن برخی از موضوعات اقتصادی است؛ تصمیم داریم در باقیمانده امسال این آمار را کاهش دهیم تا در سال آینده شاهد اتفاقات و خبرهای خوبی در خصوص کاهش سرقت باشیم.

این مقام ارشد انتظامی کشور تاکید کرد: البته در این خصوص مردم نیز باید همکاری داشته باشند و به سخت تر شدن وقوع جرم کمک کنند زیرا در اغلب مواقع بی توجهی و بی مبالاتی مردم زمینه ساز بروز سرقت می‌شود.

رادان در پاسخ به سوالی در خصوص امنیت سفرها و تعطیلات نوروزی گفت: از مردم می‌خواهیم نکات ایمنی را رعایت کنند، همچنین پلیس نیز در ایام عید طرح‌های امنیت محله محور را تقویت می‌کند.

وی در خصوص آخرین اخبار از پنج مرزبان ربوده شده توسط گروهک جیش‌العدل، گفت: براساس آخرین اطلاعات این افراد سالم هستند و در خاک پاکستان مستقر شده‌اند.