اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار ترکیه به ایران درباره معضل کامیون ها


وزیر تجارت و گمرک ترکیه به ایران هشدار داد در صورت ادامه اخذ پول بابت مابه التفاوت قیمت گازوئیل در ایران و ترکیه از کامیون های ترانزیت ترکیه، دولت آنکارا مقابله به مثل خواهد کرد.

عصر ایران: وزیر تجارت و گمرک ترکیه به ایران هشدار داد در صورت ادامه اخذ پول بابت مابه التفاوت قیمت گازوئیل در ایران و ترکیه از کامیون های ترانزیت ترکیه، دولت آنکارا مقابله به مثل خواهد کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد؛ " نورالدین جانیکلی" وزیر تجارت و گمرک ترکیه روز گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی با اشاره به معضل چند هفته اخیر در ورود کامیون های ترانزیت در مرز ایران و ترکیه، گفت ترکیه بخشی از شروط ایران را قبول می کند اما در صورتی که احساس کند در حق کامیونداران ترکیه اجحاف می شود، مقابله به مثل خواهد کرد و در این صورت ایران بیش از ترکیه ضرر خواهد کرد.

ایران از مهرماه گذشته به دلیل مابه التفاوت قیمت گازوئیل در ایران و ترکیه از کامیون های ترانزیت ترکیه که از ایران عبور می کنند، به ازای هر 100 کیلومتر عبور از خاک ایران 25 یورو مالیات می گیرد.

مقامات ترکیه به این اقدام ایران اعتراض کردند و در مقابل آنها نیز در اقدامی متقابل برای ورود هر کامیون ایران به ترکیه 750 دلار مالیات وضع کردند. ایران نیز پس از این اقدام با دو برابر کردن قیمت مالیات دریافتی از کامیونت های ترانزیت ترکیه اقدام به مقابله مثل کرد.

مشکل اخذ مالیات از کامیونت های ترانزیت در ماه گذشته در ترانزیت مرزی بین ترکیه و ایران مشکل ساز شد و صدها کامیونت ایرانی و ترک در دو سوی مرز صف بستند.

وزیر تجارت و گمرک ترکیه با اشاره به این مساله روز گذشته اعلام کرد: ما مصمم هستیم. اگر مالیات دریافتی ایران معقول باشد آن را می پذیریم ولی اگر بیش از اندازه باشد از حق کامیونت داران ترک دفاع خواهیم کرد.

وزیرتجارت و گمرک ترکیه با اشاره به اینکه با ادامه دریافت مالیات بالا از کامیونت های ترکیه ، اقدام به عبور از خاک ایران برای کامیون داران ترکیه به صرفه نیست، افزود: ایران یک شریک تجاری مهم ترکیه است.

در اثر اخد مالیات اخیر  تعداد کامیونت های ترانزیت دو کشور به طور محسوسی کاهش یافته است. ما فکر می کنیم اگر از حق مقابله به مثل استفاده کنیم ایرانی ها خواهند فهمید که ضرر کامیون داران آنها بیش از ما خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
‫هشدار هشدار گول تبلیغات لاغری سریع و کوتاه مدت را نخورید تی وی پلاس اولین مجله ویدیویی ایران‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای الشرق الاوسط: ترکیه درباره بحران بحرین به ایران هشدار داد



 

 

 

ادعای الشرق الاوسط: ترکیه درباره بحران بحرین به ایران هشدار داد

 

وزیر خارجه ترکیه در دو تماس تلفنی به همتای ایرانی خود، نسبت به دخالت مستقیم تهران در بحران بحرین هشدار داد.

به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن،  وزیر امور خارجه ترکیه در روزهای اخیر درباره تحولات اخیر خاورمیانه و خلیج فارس دو مرتبه با همتای ایرانی خود عی اکبر صالحی تلفنی گفت وگو کرد.

وی یک مرتبه قبل از سفر به روسیه به همراه نخست وزیر ترکیه و مرتبه بعدی از مسکو با صالحی گفت وگو کرده است.

روزنامه الشرق الاوسط مدعی شده است: اوغلو در تماس با صالحی به شدت به وی درباره دخالت مستقیم ایران در بحران بحرین هشدار داده و گفته است : این دخالت احتمالی با عواقب وخیمی برای ثبات در منطقه روبه رو خواهد شد.

وی همچنین از ایران خواسته است در برابر بحران بحرین خویشتنداری نشان دهد.

وزیر خارجه ترکیه خطاب به همتای ایرانی خود گفت که نباید اجازه داد تنش در منطقه خلیج فارس افزایش یابد و به تنش های بین المللی کشیده شود.

وزیر خارجه ترکیه در هنگام حضور در مسکو علاوه بر تماس با وزیر خارجه ایران، با  وزیران خارجه عربستان، امارات و بحرین نیز تلفنی گفت وگو کرده است و درباره مسئله ورود نیروهای عربستان و اماراتی به بحرین به بحث و تبادل نظر پرداخته است.

منابع آگاه در ترکیه اعلام کردند که اوغلو آنها را به پافشاری بر دوری از اقداماتی که منجر به تهدید امنیت و ثبات در منطقه می شود دعوت کرد و گفت که ثبات و امنیت نیاز بسیار مهم برای منطقه ناآرام  است....../تحلیل:عصرایران