اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار بیمه مركزی به شركت‌های بیمه



اخبار,اخباراجتماعی ,بیمه نامه شخص ثالث

 

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران درباره تخفیف بی رویه شرکت های بیمه در رشته شخص ثالث هشدار داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اخیرا برخی از شرکت های بیمه ، تخفیف های غیرفنی و غیرمتعارف در رشته بیمه شخص ثالث ارائه کرده اند.

با توجه به اینکه عملکرد رشته بیمه شخص ثالث در صنعت بیمه در پنج سال گذشته زیان ده بوده است، بیمه مرکزی اعلام تصریح کرد: پس از دریافت گزارش های فنی و ارزیابی ریسک هر کدام از شرکت های بیمه، با موسساتی که بدون رعایت ملاحظات بیمه گری ، بیمه نامه شخص ثالث را با تخفیف های غیر متعارف می دهند، برخورد می کند.


 اخباراجتماعی  - واحد مرکزی خبر


ویدیو مرتبط :
بیمه ایران عهده دار تعهدات بیمه توسعه شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار بیمه مركزی برای خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث



 اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی, بیمه

معاون بیمه مركزی به دارندگان وسایل نقلیه هشدار داد برای خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث هر چه سریعتر اقدام كنند.

به گزارش مهر، رحیم مصدق امروز چهارشنبه در نشستی خبری گفت: با توجه به آغاز ماه حرام (رجب) از ابتدای هفته آینده و افزایش نرخ دیه هر فرد به دو هزار و ۵۳۰ میلیون ریال (۲۵۳ میلیون تومان) دارندگان وسایل نقلیه برای خرید الحاقیه اقدام كنند.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی افزود: بیمه نامه هایی كه هم اكنون در اختیار دارندگان وسایل نقلیه است دارای سقف دیه دو هزار و ۲۰۰ میلیون ریال(۲۲۰ میلیون تومان) است و بنابراین حدود ۳۳۰ میلیون ریال(۳۳ میلیون تومان) برای هر فرد كسری پوشش دارد. اگر در جریان یك حادثه فردی فوت كند مابه التفاوت آن عدد قابل توجهی است كه باید توسط افراد پرداخت شود، بنابراین ضروری است دارندگان وسایل نقلیه نسبت به خرید الحاقیه اقدام كنند.

مصدق با بیان اینكه مهلت خرید الحاقیه تا اوایل هفته آینده به معنی آن نیست كه بعد از ۲۱ فروردین ماه الحاقیه فروخته نمی شود، گفت: شركت های بیمه پس از این زمان نیز الحاقیه می فروشند، اما دارندگان وسایل نقلیه باید این امر را مدنظر قرار دهند كه در این فاصله ریسك حوادث برای آنها افزایش می یابد.

معاون طرح و توسعه بیمه مركزی گفت: با توجه به این كه ریاست قوه قضاییه قبل از پایان سال گذشته مبلغ ریالی را اعلام كرد، تكلیف شركت های بیمه و مردم مشخص شد بنابراین شركت های بیمه متقاضی بودند براساس نرخ مصوب سال ۱۳۹۰ هیات وزیران حق بیمه را تعیین كند كه این رقم ۲۰ درصد مجموع تعهدات است.

وی افزود: به عنوان مثال حق بیمه برای یك خودروی چهارسیلندر نیم درصد تعهدات بدنی است یعنی ۱۹۰ میلیون تومان است كه این رقم برای ماه های حرام یك سوم اضافه می شود و به رقم ۲۵۳ میلیون تومان می رسد.

به گفته مصدق، حق بیمه خودروهای چهار سیلندر در این صورت ۱۳ میلیون ریال(یك میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) است اما با مذاكراتی كه با شركت های بیمه داشتیم و با توجه به وضعیت جامعه و همراهی با سیاست های دولت در جهت كاهش بیشتر نرخ تورم از شركت ها خواستیم كه از این موضوع صرف نظر كنند و متناسب با افزایش نرخ دیه در سال ۱۳۹۵ اقدام كنند، بنابراین به جای پرداخت ۱۳ میلیون ریال (یك میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) حق بیمه، ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال ( ۹۳۵ هزار تومان) حق بیمه دریافت می شود.

وی با بیان اینكه در سال ۱۳۹۳ زیان شخص ثالث ۱۲ هزار میلیارد ریال(یك هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان) بوده است گفت: حق بیمه شخص ثالث ۱۵ درصد رشد یافته است.

معاون بیمه مرکزی با اشاره به قانون جدید بیمه شخص ثالث گفت: در صورت نهایی شدن این قانون، بیمه گذاران از سال های بعد نیازی به خرید الحاقیه ندارند و با یک بار خرید بیمه نامه شخص ثالث دیگر نیازی به خرید الحاقیه نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی كه خسارتی اتفاق بیفتد مبلغ خسارت به صورت یوم الاداء (روز پرداخت) كه سقف آن بیشتر باشد توسط شركت بیمه پرداخت می شود و در نهایت مابه التفاوت توسط صندوق تامین خسارت های بدنی تهاتر خواهد شد. این در حالی است كه تاخیر در پرداخت این خسارت ناشی از قصور شركت بیمه نباشد.


  اخبار  اجتماعی  -  مهر