اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار به مردم درباره خرید طلا


مدیرکل استاندارد تهران با اعلام اجباری بودن استاندارد مصنوعات طلا، از ابطال چندین کد شناسایی سازندگان طلای غیر فعال در آذر ماه خبر داد و از مردم خواست مصنوعات طلا با نشان استاندارد و کد شناسایی معتبر خریداری کنند.

خبرگزاری مهر: مدیرکل استاندارد تهران با اعلام اجباری بودن استاندارد مصنوعات طلا، از ابطال چندین کد شناسایی سازندگان طلای غیر فعال در آذر ماه خبر داد و از مردم خواست مصنوعات طلا با نشان استاندارد و کد شناسایی معتبر خریداری کنند.

مسلم بیات در این خصوص گفت: طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، تولید، نگهداری، خرید و فروش طلا فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد یا کد شناسایی معتبر، غیر مجاز و غیر قانونی است.

وی در تشریح این خبر افزود: کارشناسان و بازرسان مربوطه استاندارد در جریان بازرسی های مداوم خود 15 سازنده غیر فعال طلا را ابطال و به این شرح اعلام کردند: 103T، 113 T، 115 T، 116 T، 117 T، 121 T، 125 T، 129 T، 136 T، 142 T، 152 T، 180 T، 181 T، 190 T، 193 T.

بیات با درخواست از خریداران برای دقت و توجه در خرید طلاهای معتبر به کد شناسایی، یادآور شد: در هنگام خرید با اخذ فاکتور حاوی مشخصات طلا، از قبیل وزن دقیق، عیار، کد سازنده، و در صورت داشتن جواهر، وزن و نام دقیق آن و همچنین مهر و امضای فروشنده از کیفیت و کمیت طلا و جواهر خریداری شده اطمینان پیدا کنند.

وی در پایان تاکید کرد: به دلیل ممنوعیت واردات طلا، خرید و فروش هر گونه طلا تحت عنوان محصولات خارجی و وارداتی ممنوع و غیر مجاز است.


ویدیو مرتبط :
راهنمای خرید طلا و جواهر - 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار درباره خرید طلا از راه فضای مجازی


فروش طلا در فضای مجازی؛ طرحی که اخیرا شکل گرفته و برای خریداران هم مشکلاتی به وجود آورده است؛ به گونه‌ای که برخی افراد بعد از خرید، متوجه تقلبی بودن طلا شدند که به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر به دلیل نداشتن آدرس دقیق و مشخصات مورد نیاز در فاکتور خرید، امکان پیگیری متخلفان وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا: فروش طلا در فضای مجازی؛ طرحی که اخیرا شکل گرفته و برای خریداران هم مشکلاتی به وجود آورده است؛ به گونه‌ای که برخی افراد بعد از خرید، متوجه تقلبی بودن طلا شدند که به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر به دلیل نداشتن آدرس دقیق و مشخصات مورد نیاز در فاکتور خرید، امکان پیگیری متخلفان وجود ندارد.

محمدکشتی آرای  درباره فروش طلا در فضای مجازی و تخلفاتی که بعضا در این زمینه گزارش شده است، توضیح داد: مواردی را شاهد بودیم که افرادی از طریق فضای مجازی اقدام به خرید مصنوعات طلا کردند که البته به دلیل تقلبی بودن و از طرفی نداشتن اطلاعات مورد نیاز از واحد فروش در فاکتورها نتوانستیم متخلفان را ردیابی و شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه بیشتر زیورآلاتی که از این طریق خریداری می شوند معمولا کمتر از 10میلیون تومان قیمت دارند، گفت: به خریداران توصیه و تاکید می‌شود که در زمان خرید طلا به واحدهای مجوز دار مراجعه کنند و تحقیقات لازم را از مراکز خرید مجازی نیز انجام دهند.

اما علیرغم اینکه واردات مصنوعات طلا به کشور ممنوع است شاهد عرضه و فروش انواع طلاهای هندی و ایتالیایی در بازار هستیم که مشتریان خاص خود را نیز دارد که به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر، 15 تا 22 درصد مصنوعات طلا در بازار قاچاق هستند و این در حالی است که آمارهای غیر رسمی حکایت از قاچاق بودن بیش از نیمی از مصنوعات طلای موجود در بازار را دارد.

کشتی آرای اظهار کرد: البته برخی مصنوعاتی که به عنوان طلای خارجی معرفی می‌شوند در اصل تولید داخلی بوده و برای جلب مشتریان از عنوان "خارجی" برای آنها استفاده می‌شود.