اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار به زنان و دختران جوان درباره فیس بوک


افراد بزه دیده بدون ترس از ریختن آبرو به پلیس مراجعه کنند زیرا در تمامی مراحل مشخصات افراد مخفی می‌ماند و از پلیس زن برای رسیدگی به پرونده ها استفاده می‌شود.

خبرگزاری مهر: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس اگاهی با اعلام اینکه شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک از جمله ابزار جدید اغفال و تجاوز است گفت: افراد بزه دیده بدون ترس از ریختن آبرو به پلیس مراجعه کنند زیرا در تمامی مراحل مشخصات افراد مخفی می‌ماند و از پلیس زن برای رسیدگی به پرونده ها استفاده می‌شود.

سرهنگ هادی مصطفایی با اشاره به نقش شبکه های اجتماعی و اینترنت در بروز دوستی های منجر به تجاوز، اظهار داشت: متاسفانه امروز نقش اینترنت و شبکه های اجماعی در تجاوز پررنگ شده است. افراد ابتدا در قالب دوستی اقدام به ایجاد رابطه کرده و سپس با چرب زبانی فرد را گمراه و به بهانه های واهی فرد را به محل عملی کردن نیت شیطانی خود می کشند.

وی با اعلام اینکه اینترنت، تلفن و دوستی های خیابانی  جزو مهمترین ابزارهای تجاوز و تعرض جنسی هستند به افراد بزه دیده توصیه کرد بدون ترس از ریختن آبرو به پلیس مراجعه کنند. پلیس در تمامی مراحل مشخصات افراد را مخفی نگه می دارد و از پلیس زن برای رسیدگی به پرونده ها استفاده می کند تا قربانیان این جرم بتوانند به راحتی اقدام به شکایت کنند.

مصطفایی با اعلام اینکه پلیس به دنبال آمار خاکستری این جرم است و برخی قربانیان به دلیل ترس اقدام به شکایت نمی کنند، تاکید کرد: اگر افراد از ریختن آبروی خود می ترسند می توانند از طریق ارسال ایمیل یا نامه شکایت کرده و موضوع را به اطلاع پلیس برسانند تا ماموران این افراد را شناسایی و با آنها برخورد کنند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با بیان اینکه پرونده ای تا کنون برای مرگ نیما نهاوندیان در پلیس آگاهی تشکیل نشده است و تنها یک پرونده در این باره در دادسرای جنایی تشکیل شده است، افزود: با توجه به اینکه براساس اعلام های اولیه مجری صدا و سیما به صورت طبیعی فوت کرده است پرونده ای به پلیس ارجاع یا تشکیل نشده است.


ویدیو مرتبط :
هشدار برای کاربران فیس بوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخاذی از دختران جوان از طریق فیس بوک


در تحقیقات معلوم شد متهم با برقراری ارتباط اینترنتی از طریق فیس‌بوك مدتی با دختران گفت‌وگوی صوتی و تصویری می‌كند و پس از این مدت با ارائه پیشنهاد های بی‌شرمانه، از دختران جوان اخاذی می كند

جام جم: رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی از دستگیری اخاذ اینترنتی طی 48 ساعت گذشته در این استان خبر داد.

سرهنگ كوره بلاغی گفت: در پی شكایت خانمی مبنی بر قصد اخاذی فرد ناشناسی به بهانه تهیه عكس‌های غیراخلاقی از وی، ماموران موضوع را در دستور كارشان قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات معلوم شد متهم با برقراری ارتباط اینترنتی از طریق فیس‌بوك مدتی با دختران گفت‌وگوی صوتی و تصویری می‌كند و پس از این مدت با ارائه پیشنهاد های بی‌شرمانه، از دختران جوان اخاذی می كند.

این مقام مسوول اضافه كرد: با مشخص شدن موضوع، ماموران ایمیل‌های ارسالی متهم را بررسی كرده و با ردیابی دقیق آنها محل سكونت این فرد را شناسایی كردند.

كوره بلاغی اظهار كرد: به دلیل سكونت متهم در یكی از شهرهای استان كردستان، عوامل پلیس با كسب نیابت قضایی متهم را در این شهرستان دستگیر كردند كه وی به جرمش اعتراف كرد.
 
منبع: تابناک