اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار به ایرانیان درباره سفر به گرجستان


علاوه بر وزارت امورخارجه و کنسولگری ها و سفارتخانه های ایران درکشورهای مختلف ،لازم است نهادهای دیگر با چاپ بروشور،کتابچه و انتشار مطالب مختلف مردم را با قوانین و مقررات سایر کشورها آشنا کنند

خبرگزاری ایرنا: علاوه بر وزارت امورخارجه و کنسولگری ها و سفارتخانه های ایران درکشورهای مختلف ،لازم است نهادهای دیگر با چاپ بروشور،کتابچه و انتشار مطالب مختلف مردم را با قوانین و مقررات سایر کشورها آشنا کنند

معاون آسیایی و اقیانویسه وزیرامورخارجه با اشاره به بازداشت برخی از ایرانیان در سفرهای نوروزی به کشور گرجستان گفت:آشنا نبودن ایرانیان با قوانین و مقررات کشورهای دیگر در مواردی باعث ایجاد مشکلاتی برای مسافران این کشورها می شود.

«ابراهیم رحیم پور» روز شنبه گفت: برخی از هموطنان ما به دلیل آشنا نبودن با قوانین و مقررات کشورهای دیگر به خاطر به همراه داشتن برخی محصولات ممنوع در مرزهای ورودی کشورها به مشکل برمی خورند.

وی به عنوان مثال برای مساله ایجاد شده برای برخی از مسافران ایرانی در کشور گرجستان اشاره کرد و افزود: این افراد به دلیل به همراه داشتن قرص های حاوی کدئین که در قوانین این کشور ممنوع است، بازداشت شدند.

**همه نهادها برای افزایش آگاهی ایرانیان برای سفرهای خارجی تلاش کنند

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه به منظور جلوگیری از تکرار اتفاقاتی از این دست باید چه اقدامی انجام داد، توضیح داد: وزارت امورخارجه در مواردی نکات ضروری را به مسافران شهرهای توریستی و حتی زیارتی از طریق سایت این وزارتخانه اعلام می کند.البته ما دراین مورد دچار ضعف هستیم.

معاون وزیرامورخارجه با تاکید براینکه همه نهادهای مسوول دراین زمینه باید وارد کار شوند، اضافه کرد: علاوه بر وزارت امورخارجه و کنسولگری ها و سفارتخانه های ایران درکشورهای مختلف ،لازم است نهادهای دیگر مثل سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی،استانداری ها، شهرداری ها با چاپ بروشور،کتابچه و انتشار مطالب مختلف مردم را با قوانین و مقررات سایر کشورها آشنا کنند تا شاهد مشکلاتی ازاین دست برای مسافران ایرانی نباشیم.

به تازگی اخباری مبنی بر اعمال قوانین سخت گیرانه پلیس گرجستان برای ورود هرگونه مواد آرام بخش شامل داروهای مسکن و اعصاب بدون نسخه پزشک معتبر منتشر شده و همچنین گزارش هایی از برخورد شدید پلیس مرزی گرجستان اعم از زمینی و هوایی با ایرانیانی که قصد ورود به این کشور را داشته اند و تنها برای مصارف شخصی داروهای مورد نیاز را به همراه داشتند، منتشر شده است.

عصر چهارشنبه گذشته (27 فروردین) معاونت کل نهاد ریاست جمهوری نیز طی نامه ای از نهادهای مسوول در این زمینه خواست نسبت به ارائه راه کاری های مناسب و فوری به منظور افزایش اطلاع رسانی به هموطنان جهت آشنایی با قوانین و مقررات سخت گیرانه گرجستان و همچنین افزایش حمایت های کنسولی و حقوقی از ایرانیانی که دچار مشکلات انتظامی و حقوقی دراین ارتباط شده اند،اقدامات لازم را انجام دهند.

** روادید برای سفر به چین همچنان برقرار است

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیرامورخارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر احتمال برداشته شدن روادید برای سفر به کشور چین عنوان کرد: اگر چه ما تمایل داریم سفر به این کشور با سهولت بیشتری انجام شود، اما این کار نیازمند شرایطی است که هنوز مقدور نشده است. بنابراین همچنان ایرانیان برای سفر به کشور چین باید روادید تهیه کنند.

پیش از این اخباری مبنی بر احتمال حذف شدن روادید بین مسافران ایران و چین منتشر شده بود.

** با جمهوری آذربایجان برای حذف روادید صحبت شده است

رحیم پور در ادامه از تلاش ها برای برداشتن روادید بین ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت:هنوز این موضوع میسر نشده است.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران پیش از این اعلام کرده بود که این جمهوری علاقه مند به توسعه روابط و مناسبات با کشور ایران است و لغو روادید به نفع هر دو کشور است.

وی همچنین تاکید کرده بود که گروه ویژه ای در حال بررسی لغو ویزا برای اتباع ایرانی هستند و ما به حل این موضوع در آینده نزدیک خوشبین و امیدوار هستیم.

یکی از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران نیز فراهم کردن شرایط تردد آسان اتباع بین ایران و کشورهای همسایه است.


ویدیو مرتبط :
مصاحبه شبکه یک گرجستان با تاجر موفق ایرانی در خصوص مشکلات ایرانیان در گرجستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات حمله به اتوبوس ایرانی در ترکیه/ هشدار سفیر ایران به ایرانیان برای سفر به ترکیه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

جزییات حمله به اتوبوس ایرانی در ترکیه/کشته‌شدن کمک‌راننده و زخمی‌شدن ۴نفر

پیش از ظهر امروز نظامیان پ.‌ک‌.ک اقدام به مسدود کردن راه‌ مواصلاتی استان آکری واقع در شرق ترکیه کرده که در این درگیری یک سرباز ترک کشته شده و بر اثر تیراندازی به اتوبوس ایرانی یک شهروند ایرانی کشته و 4 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

امروز در حمله و تیراندازی افراد ناشناس به یک اتوبوس مسافربری ایرانی در خاک ترکیه در جاده «دوغوبایزید» به «وان» یک نفر کشته و 4 نفر دیگر زخمی شدند.

براساس این گزارش، مقارن ساعت 11:30 به وقت محلی آنکارا نظامیان پ.‌ک‌.ک اقدام به مسدود کردن راه‌ مواصلاتی استان آکری واقع در شرق ترکیه کرده که در این درگیری یک سرباز ترک کشته شده و بر اثر تیراندازی به اتوبوس ایرانی یک شهروند ایرانی (کمک راننده) کشته و 4 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

علیرضا بیکدلی سفیر ایران در ترکیه در این باره عنوان کرد: اتوبوس و مسافران آن به شهر وان منتقل و هموطن مجروح تحت مداواست. در این حمله دو کامیون ترکیه به آتش کشیده شده است. این روزها اتفاقات مشابه در مناطق شزقی و جنوبی ترکیه بطور مکرر گزارش می شود. مراقب باشید.

 -------------------------------

هشدار سفیر ایران به ایرانیان برای سفر به ترکیه

 

علیرضا بیگدلی در صفحه شخصی فیسبوک خود نوشت: در حمله و تیراندازی افراد ناشناس به یک اتوبوس مسافربری ایران در خاک ترکیه در جاده دوغوبایزید به وان، یک مسافر به نام داوود قان زخمی شد.

وی در ادامه با بیان این‌که اتوبوس و مسافران آن به شهر وان منتقل شدند، نوشت: هموطن مجروح تحت مداواست.

سفیر کشورمان در آنکارا ادامه داد: در این حمله دوکامیون ترکیه به آتش کشیده شده است.

وی با بیان این‌که این روزها اتفاقات مشابه در مناطق شرقی و جنوبی ترکیه به طور مکرر گزارش می‌شود به هموطنان هشدار داد که - در صورت سفر به این مناطق - مراقب باشند.

 

اخبار سیاست خارجی - فارس،ایسنا