اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار بانک مرکزی درباره تخلف برخی بانک‌ها



اخبار ,اخبار اقتصادی ,هشدار بانک مرکزی درباره تخلف برخی بانک‌ها

اخبار اقتصادی - هشدار بانک مرکزی درباره تخلف برخی بانک‌ها

با بانک‌ها و موسساتی که حدود تعیین شده برای سرمایه گذاری را رعایت نکرده اند، برخورد می شود.

بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای درباره اصلاح سقف سرمایه گذاری بانک ها در سهام شرکت ها اعلام کرد: برخی بانک ها میزان مجاز سرمایه گذاری را رعایت نکرده اند.

 

به گزارش ایرنا، این بانک در این اطلاعیه آورده است: با بانک ها و موسساتی که حدود تعیین شده برای سرمایه گذاری را رعایت نکرده اند، برخورد می شود.

 

طبق تاکیدمعاون نظارتی بانک مرکزی، سقف سرمایه گذاری بانک ها در سهام شرکت ها اعم از موجود و جدید، وفق مصوبه مقام سیاستگذار پولی حداکثر 40 درصد سرمایه پایه هر بانک است.

 

متاسفانه بعضی از بانک ها این نسبت را رعایت نکرده اند و بانک مرکزی با جدیت به دنبال اصلاح آن است و بانک های مذکور مکلف شده اند در یک دوره زمانی مشخص نسبت به اصلاح نسبت مجاز اقدام نمایند.

 

بدیهی است بانک ها و موسسات اعتباری که ظرف مدت زمانی تعیین شده نسبت به تعدیل ارقام سرمایه گذاری خود در سهام شرکت ها و همچنین تسهیلات اعطایی به شرکت های زیرمجموعه و به طور کلی اشخاص مرتبط خود اقدام ننمایند، طبق ضوابط و مقررات موجود با آنها برخورد خواهد شد و تضییقات مشخصی برای آنها منظور می شود.

اخبار اقتصادی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
هشدار بانک مرکزی به بانک های متخلف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار بانک مرکزی درباره یارانه‌‌های نقدی



   کاهش ضریب جینی,اخبار اقتصادی

 

هشدار بانک مرکزی درباره یارانه‌‌های نقدی

بانک مرکزی در گزارشی نسبت به خطر بی اثر شدن یارانه‌های نقدی با افزایش تورم ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها و کاهش سطح رفاه مردم و افزایش شکاف طبقاتی هشدار داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس، بانک مرکزی اخیراً در یک گزارش رسمی به تحلیل قانون هدفمندی یارانه ها و تاثیر آن بر سطح رفاه زندگی مردم پرداخت و نوشت: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در فصل پایانی سال 89 بهبود اندک در وضعیت هزینه سالانه ناخالص خانوارها ایجاد کرده است.

 

در این گزارش آمده است: انتظار می رود با توجه به اینکه دهک های بالای درآمدی برای رفع احتیاجات خود با محدودیتهای مالی روبه‌رو نیستند، یارانه های نقدی اثر چندانی بر روی مخارج واقعی این خانوارها نداشته و فقط اثر تورم هزینه های جاری خانوارها را خنثی نماید.

بانک مرکزی افزود: دهکهای پایین تر به دلیل محدودیتهای شدید درآمدی برای رفع احتیاجات خود به یارانه های نقدی متکی هستند.

 

در ادامه این گزارش تصریح شد: کاهش ضریب جینی (شکاف طبقاتی) در کشور تا زمانی ادامه خواهد یافت که تورم ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به میزانی نباشد که همه یارانه‌های نقدی را برای جبران افزایش قیمتها جذب کند، در غیر این صورت افزایش مجدد ضریب جینی دور از انتظار نخواهد بود.

بانک مرکزی در بخش دیگری از این گزارش اذعان کرد که در دو سال گذشته افزایش ضریب حقوق کارمندان و کارگران کمتر از نرخ تورم بوده است و این مساله موجب کاهش سطح رفاهی آنها شده است./قدس آنلاین