اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار بانک مرکزی به مردم درباره یک پیامک


ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان « شما در قرعه‌کشی برنده جایزه شده اید» ،شیوه جدید سودجویان برای کلاهبرداری است.

خبرگزاری ایسنا: ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان « شما در قرعه‌کشی برنده جایزه شده اید» ،شیوه جدید سودجویان برای کلاهبرداری است.

 افراد کلاهبردار پس از برقراری اولین تماس با فرد موردنظر با شماره تلفن هایی که در پیامک های ارسالی مشخص شده است با به‌کارگیری ترفندهایی اقدام به گرفتن شماره کارت بانکی یا شماره حساب به همراه رمزهای اول و دوم کارت‌های اشخاص‌ کرده، سپس مبالغی هنگفتی را از حساب‌های بانکی افراد برداشت می‌کنند.

بر این اساس به هموطنان هشدار داده می‌شود به هیچ عنوان، به این گونه تماس‌ها اعتنایی نکنند. ضمن آن که برای واریز وجه به حساب عابر‌بانک، نیازی به حضور صاحب کارت در کنار دستگاه خودپرداز نیست و عنوان این موضوع که « در انتقال وجه با استفاده از شبکه شتاب اشکالی رخ داده»، صرفاً شگردی است که کلاهبرداران از آن برای خالی‌کردن حساب عابر بانک و تحصیل رمز دوم شهروندان استفاده می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
هشدار بانک مرکزی به بانک های متخلف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار بانک مرکزی درباره یک پیامک


بانک مرکزی به هموطنان هشدار داد: پیامک‌هایی که با عنوان اپراتورهای ایرانسل و همراه اول با موضوع‌" شما در قرعه‌کشی برنده جایزه شده اید" شیوه جدید سودجویان برای کلاهبرداری است.

تابناک: بانک مرکزی به هموطنان هشدار داد: پیامک‌هایی که با عنوان اپراتورهای ایرانسل و همراه اول با موضوع‌" شما در قرعه‌کشی برنده جایزه شده اید" شیوه جدید سودجویان برای کلاهبرداری است.

 افراد کلاهبردار پس از برقراری نخستین تماس با فرد مورد نظر، با شماره تلفن هایی که در پیامک های ارسالی مشخص شده است با بکارگیری ترفندهایی اقدام به گرفتن شماره کارت بانکی یا شماره حساب به همراه رمزهای اول و دوم کارت‌های اشخاص می کنند، سپس مبالغی هنگفتی را از حساب‌های بانکی افراد برداشت می کنند.

به هموطنان گرامی هشدار داده می‌شود به هیچ عنوان، به این گونه تماس ها اعتنایی نکنند.

ضمن آن که برای واریز وجه به حساب عابر‌بانک، نیازی به حضور صاحب کارت در کنار دستگاه خودپرداز نیست و عنوان این موضوع که" در انتقال وجه با استفاده از شبکه شتاب اشکالی رخ داده"، فقط شگردی است که کلاهبرداران از آن برای خالی‌کردن حساب عابر بانک و بدست آوردن رمز دوم شهروندان استفاده می‌کنند.