اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار ایران درباره سرنگونی «بشار اسد»


معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: هر گونه شیطنت و رفتار خاص به بهانه مبارزه با داعش که باعث تحول بنیادین در سوریه شود، تبعات سخت برای ائتلاف، آمریکا و صهیونیست ها دارد.

خبرگزاری ایرنا: معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: هر گونه شیطنت و رفتار خاص به بهانه مبارزه با داعش که باعث تحول بنیادین در سوریه شود، تبعات سخت برای ائتلاف، آمریکا و صهیونیست ها دارد.

«حسین امیرعبداللهیان» در نشست عراق و ائتلاف بین المللی علیه تروریسم که در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه برگزار شد، اظهار داشت: ما نمی خواهیم بشار اسد رییس جمهوری مادام العمر سوریه باشد اما اجازه هم نمی دهیم که دولت این کشور و محور مقاومت از طریق تروریست ها سرنگون شود.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه تغییر سیاسی در سوریه تبعات بسیاری دارد، افزود:' این پیام را به خوبی به آمریکا منتقل کردیم که اگر قرار باشد سیاست تغییر نظام سیاسی در سوریه با ابزار مبارزه با تروریست ها انجام شود، در آن صورت رژیم صهیونیستی هم امنیت نخواهد داشت.'

معاون وزیر امور خارجه گفت: لازم باشد جمهوری اسلامی ایران هرگونه اقدامی را در چارچوب قوانین بین المللی برای حمایت از همپیمانانش انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: هرگونه تغییر هدف از مبارزه با تروریسم به سمت دیگر، برای مقام های آمریکایی و البته رژیم صهیونیستی شرایط غیرقابل پیش بینی را به همراه خواهد داشت.

وی درباره نقش ترکیه در تحولات اخیر منطقه نیز گفت: 'با دوستانمان در منطقه از جمله ترکیه در مواردی مانند سوریه اختلاف نظر داریم؛ ترکیه می گوید بشار اسد باید برود و ما به دوستان ترک و منطقه ای خود می گویم بودن بشار اسد به ما، شما و آمریکا مربوط نیست و تصمیم گیری در این خصوص باید به مردم سوریه واگذار شود.'

وی افزود: ما و سایر کشورهای منطقه باید بستری فراهم کنیم که آوارگان سوری بتوانند به کشورشان بازگردند و درباره آینده خود تصمیم گیری کنند.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی علیه سوریه که از طریق تروریست ها دنبال شود مقابله جدی خواهد کرد.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که آنچه در پیرامون ما می گذرد ارتباط مستقیمی با امنیت ملی ایران دارد و ما نیز در این مساله با جدیت موضوع و تحولات منطقه را رصد می کنیم.

وی که در جمع اساتید، دانشجویان و پژوهشگران روابط بین الملل سخن می گفت با بیان اینکه در شکل گیری گروه تروریستی داعش کشورهای مختلفی دست داشتند، اضافه کرد: پیش از این بارها به کشورهای مختلف منطقه هشدار داده بودیم که گروه های مخالفی که امروز شما از آنها حمایت می کنید در آینده بلای جان شما خواهند شد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه یادآورشد: آمریکا وقتی به سوریه حمله کرد پیام داد که قصدی برای زدن مراکز دولتی و یا سرنگونی حکومت اسد ندارد و هدف او بمباران مواضع داعش است اما از آنجایی که سابقه آمریکایی ها را می دانستیم، به این اظهارات اعتماد نکردیم.

امیرعبداللهیان افزود: 'از این رو ما پیام ها و هشدارهای خود درباره حفظ دولت سوریه را از کانال های مختلف به مقامات آمریکایی ابلاغ کردیم.'

وی درباره نقش بازیگران غیردولتی در منطقه نیز گفت: امروز دو گروه بازیگران غیردولتی در منطقه به نقش آفرینی می پردازند؛ برخی از آنها تروریست هستند که ما هیچ برنامه ای برای همکاری با آنها نداریم، اما با همه جریان های سیاسی در کشورهایی که با آنها دوست هستیم و یا در آنها نفوذ داریم، ارتباط داریم.

وی با بیان اینکه با همه طرف های سیاسی در یمن ارتباط داریم، افزود: نگاه ما تامین حداکثری منافع ملی و برقراری ثبات و امنیت در منطقه است و از هر اقدامی برای کاهش افراطی گری و ایجاد همکاری و همدلی بین کشورها استقبال می کنیم.

* ائتلاف مبارزه با داعش مصرف داخلی برای آمریکا دارد

امیرعبداللهیان در ادامه، ویژگی تحولاتی که در منطقه در حال رخ دادن است را شتاب زدگی، غیرقابل پیش بینی بودن و سرعت آنها عنوان کرد و گفت: این مساله سبب شده تا تحولات از کنترل همه بازیگران خارج شود.

وی افزود: علاوه بر این شاهدیم که (این ویژگی ها) برخی بازیگران غیردولتی، دولتی، فرامنطقه ای و موسسه ها و سازمان های بین المللی را با چالش جدی مواجه کرده است.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی به بازیگران منطقه ای و بین المللی اجازه نخواهد داد با استفاده از ابزار تروریسم، امنیت عراق و در نتیجه امنیت ملی ایران و منطقه با چالش مواجه شود، اظهار داشت: ما در گفت وگوی مستقیم و غیرمستقیم با بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای، پیشنهاد کردیم دو اقدام جدی دراین باره انجام شود که شامل 'اقدام فوری یعنی مبارزه با داعش هم زمان با تکمیل روند سیاسی در عراق' بود.

وی ادامه داد: این پاسخ را دریافت کردیم که 'ما عجله ای برای مبارزه با داعش نداریم و منتظر تکمیل روند سیاسی در عراق هستیم.' پس از دریافت این پاسخ با سرعت هر اقدامی را در راستای تامین امنیت ملی و منافع ملی کشور و امنیت و ثبات عراق انجام دادیم.

امیرعبداللهیان با یادآوری اینکه 'ایران در آگاهی دادن به کشورهای غربی و منطقه درخصوص خطرات تروریسم نقش داشته و دارد'، گفت: معتقدیم کشورهای منطقه و فرامنطقه ای باید اقداماتی ملموس و روشنی را در چارچوب قوانین و حقوق بین الملل انجام دهند اما در ائتلاف ضد داعش شاهد خروج از رویه ها و عرف بین الملل هستیم.

این مقام وزارت امور خارجه درخصوص نگاه ها به ائتلاف ضدداعش نیز گفت: درباره این ائتلاف دو نگاه وجود دارد؛ نگاه خوش بینانه این است که آمریکا و غرب به فکر مبارزه یکی دو ساله با تروریسم در منطقه هستند؛ نگاه بدبینانه نیز این است که آمریکا می خواهد راهبرد و سیاست خود در منطقه را در پوشش این اقدامات تکمیل کند و شواهد و کدهای ما نیز حاکی از این مساله است.

وی با تاکید بر اینکه ما اقدام شکل گرفته را ائتلاف علیه داعش و تروریسم نمی دانیم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران این اقدامات را، اقدامی یک جانبه، شتاب زده و برای مصرف داخلی در آمریکا ارزیابی می کند که شاخصه های ائتلاف جهانی را نیز ندارد.

معاون وزیر امور خارجه با یادآوری بیانیه کنفرانس پاریس، گفت: در این بیانیه از سوریه اسمی نیامده است ولی طرح فریب در این باره اجرا شد، زیرا بیشتر عملیات های این ائتلاف در سوریه است و آنها نگاه به تغییر نظام سوریه دارند.

امیرعبداللهیان با ابراز تردید جدی در مبارزه با تروریسم از سوی ائتلاف ضدداعش یادآور شد: این ائتلاف دست به بمباران مناطقی می زند که نیروهای تروریستی قبلا آنجا بوده اند و اکنون آنجا را ترک کرده و جذب مردم و جامعه شده اند.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه افزود: ایران تلاش می کند با حفظ اصول، اقدامات آمریکا را کنترل کند تا از این طریق خسارت ها را کاهش و وضعیت منطقه را سامان دهد.

وی خاطرنشان کرد: 'آمریکا تلاش کرد با وارد کردن بازیگران جدید، یک مهندسی معکوسی را در منطقه پس از بیداری اسلامی ایجاد کند؛ آنها یک انقلاب تصنعی با کمک برخی از جریانات داخلی در داخل سوریه ایجاد کردند تا محور مقاومت در منطقه از بین برود.'

امیرعبداللهیان افزود: برخی از متفکران و استراتژیست ها با بررسی تاثیرگذاری نفوذ و تاثیرگذاری ایران در منطقه به این نتیجه رسیدند که باید ابرازهایی درست کنند که داعش یکی از آنها است.

وی درباره احتمال همکاری ایران با آمریکا در مقابله با داعش گفت: 'ما تا در موضوع هسته ای حسن نیت آمریکا را نبینیم، به آنها اعتماد نخواهیم کرد، به همین دلیل تیم مذاکره کننده ما فقط درباره مسایل هسته ای گفت و گو می کند.'

وی افزود: 'ما هنوز به این جمع بندی نرسیده ایم که با آنها در مبارزه با داعش همکاری کنیم زیرا ابهام های جدی نسبت به رفتار آنها وجود دارد و ما فقط در موضوع هسته ای با آنها کار مشترک می کنیم.'

این مقام وزارت خارجه تاکید کرد: 'معتقدیم که مسایل منطقه باید در منطقه و توسط بازیگران این منطقه حل شود؛ ما معتقد نیستیم که با آمریکا می توان پشت پرده زد و بند کرد.'


ویدیو مرتبط :
سرنگونی بزرگ ترین مجسمه بشار اسد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار ایران درباره سرنگونی بشار اسد به بهانه داعش / اقدام عجیب و ضد داعشی امارات/مهلت داعش برای بریدن سر نظامیان لبنانی



اخبار,سرنگونی بشار اسد


اخبار بین الملل - هشدار ایران درباره سرنگونی بشار اسد به بهانه داعش

 

  معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: هر گونه شیطنت و رفتار خاص به بهانه مبارزه با داعش که باعث تحول بنیادین در سوریه شود، تبعات سخت برای ائتلاف، آمریکا و صهیونیست ها دارد.

به گزارش ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» در نشست عراق و ائتلاف بین المللی علیه تروریسم که عصر پنج شنبه در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه برگزار شد، اظهار داشت: ما نمی خواهیم بشار اسد رییس جمهوری مادام العمر سوریه باشد اما اجازه هم نمی دهیم که دولت این کشور و محور مقاومت از طریق تروریست ها سرنگون شود.

 

----------------------------

 

اقدام عجیب و ضد داعشی امارات

دولت امارات ورود اتباع مصری، تونسی و الجزایری زیر ۴۰ سال را به خاک خود ممنوع و اعلام کرد که هدف از این تصمیم جلوگیری از ملحق شدن اتباع این سه کشور به گروه‌های تروریست در عراق و سوریه است.

دولت امارات ورود اتباع مصری، تونسی و الجزایری زیر ۴۰ سال را به خاک خود ممنوع و اعلام کرد که هدف از این تصمیم جلوگیری از ملحق شدن اتباع این سه کشور به گروه‌های تروریست در عراق و سوریه است.

به گزارش شبکه خبر به نقل از روزنامه الشروق، تصمیم دولت امارات مبنی بر ممنوعیت اعطای روادید به اتباع مصری، تونسی و الجزایری زیر 40 سال سبب بحران در روابط امارات با الجزایر شده است.
الجزایر در واکنش به این اقدام امارات، تهدید کرد که مقابله به مثل خواهد کرد.

برخی منابع دلیل توقف اعطای روادید به اتباع الجزایری، تونسی و مصری را با مسائل و ملاحظات امنیتی مرتبط دانستند و از توضیح بیشتر در این باره خودداری و تلاش کردند که این اقدام را این طور توجیه کنند که هدف از آن جلوگیری از ملحق شدن اتباع این سه کشور به گروه‌های تروریست در عراق و سوریه است.

این توضیح در حالی ارائه شده است که بیشترین کسانی که به تروریست ها در عراق و سوریه ملحق می شوند، با عبور از مرز ترکیه است.

 

----------------------------

 

مهلت داعش برای بریدن سر نظامیان لبنانی

گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره با برخی از خانواده های نظامیان ربوده شده لبنانی تماس برقرار و تهدید کرده اند که اگر مطابق دستور آنها عمل نکنند، فرزندانشان را سر می برند.

به گزارش ایرنا، رسانه های لبنانی روز پنجنشنبه به نقل از اعضای خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی، اعلام کردند که داعش و جبهه النصره برای آنها مهلت هایی بین یک تا 3 روز تعیین کرده اند.

گروه های تروریستی تکفیری، خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی را تحت فشار گذاشته تا در میدان ریاض الصلح در مرکز بیروت و مقابل ساختمان های دولت و مجلس با نصب چادر بطور شبانه روزی تحصن کنند.

این گروه ها همچنین تاکید کرده اند که خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی باید مقابل زندان رومیه بیروت هم دست به تحصن 24 ساعته بزنند.

خروج حزب الله از سوریه ، مبادله نظامیان ربوده شده با تکفیری های موجود در زندان رومیه ( هر نظامی در مقابل 15 زندانی) ، دریافت پول ، باز شدن گذرگاه هایی برای ورود و خروج آنها به شهرک عرسال در شمال شرق لبنان از جمله درخواست های گروه های تروریستی تکفیری است.

اکنون مذاکرات غیرمستقیمی بین دولت لبنان و گروه های تروریستی تکفیری از طریق میانجی قطری ادامه دارد تا نظامیان ربوده شده لبنانی نجات پیدا کنند.

دولت لبنان اعلام کرده است که برخی از مطالبات تروریست های تکفیری غیرقابل اجرا هستند.

گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره یازدهم مرداد ماه گذشته به شهرک عرسال حمله و این شهرک را برای 5 روز اشغال کردند.

داعش و جبهه النصره تعدادی از نیروهای ارتش و امنیت داخلی لبنان را ربوده و تاکنون « علی السید»،« عباس مدلج» و « محمد حمیه» را سربریده اند.

پدر «محمد یوسف» از نظامیان ربوده شده لبنانی گفت که ربایندگان 3 روز به او مهلت داده و گفته اند که اگر به مطالبات آنها پاسخ داده نشود، سر یوسف را می برند.

خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی چند روز گذشته جاده اصلی بیروت – دمشق که شرق لبنان ( منطقه بقاع ) را به پایتخت وصل می کند و جاده بیروت – طرابلس (شمال لبنان) را بستند که موجب نارضایتی و اعتراض مردم منطقه شد.

این خانواده ها اعلام کرده اند که گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره در تماس های تلفنی که به نظر می رسد از داخل شهرک عرسال است از آنها می خواهند دست به چه اقداماتی بزنند که مصاحبه علیه دولت، ارتش و حزب الله و بستن راه ها از جمله آنها است.

خانواده نظامیان ربوده شده سرانجام راه های بیروت به شرق و شمال لبنان را باز کردند و از صبح امروز در میدن ریاض الصلح در مرکز بیروت با نصب چادر تحصن مفتوح خود را شروع کردند.

نیروهای امنیتی لبنان همه جاده های منتهی به میدان ریاض الصلح و کاخ نخست وزیر و ساختمان مجلس لبنان را بسته و تنها از مسیر « الجامع العمری» امکان تردد خودروها وجود دارد.

پدر یوسف تاکید کرد: ربایندگان خواستار تحصن در مقابل زندان رومیه شدند اما به آنها گفتم که امکان ندارد زیرا بشدت مراقبت و کنترل می شود.

خانواده نظامیان ربوده شده تاکید می کنند لهجه اغلب اعضای داعش و جبهه النصره با آنها تماس می گیرند، سوری و یا لبنانی نیست و بیشترخارجی هستند و از ما می خواهند که برای نجات فرزندانمان عجله کنیم و دولت را تحت فشار قرار دهیم.

گروه های تروریستی تکفیری داعش وجبهه النصره خانواده « ابراهیم مغیط» سرباز ربوده شده را تهدید کرده اند که فرزندشان را در 24 ساعت آینده سر می برند اگر تحرکات علیه دولت را افزایش ندهند.

ربایندگان برای وادار کردن خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی مدعی می شوند که هیچ طرفی برای نجات فرزندانشان با آنها مذاکره نمی کند و باید برای شروع مذاکرات دولت را تحت فشار قرار دهند.

« وائل ابوفاعور» وزیر بهداشت لبنان بعداز ملاقات با خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی در میدان ریاض الصلح بیروت خطاب به گروه های تروریستی تکفیری تاکید کرد: بریدن سر نظامیان ربوده شده فقط روند مذاکرات را تخریب و تلاش ها برای حل این پرونده را با شکست مواجه می کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت در گفت وگوها و پیگیری پرونده تا حل نهایی جدی است و تلاش می شود تا « حلقه مفقوده» در این پرونده بزودی پیدا شود.
اخبار بین الملل -