اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار! احمدی‌نژاد با «ادبیات پیروز» می‌آید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رضا ریخته گر، عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز و علوم پزشکی در یادداشتی، نوشت:

بعد از انتخابات سال هشتاد و جهار بود. چند روز مانده به سالگرد بیست تیر! من به همراه تعدادی از اعضای قدیمی انجمن اسلامی دانشجویان به رسم هر ساله به دیدار تعدادی از سیاست مداران رفتیم …

یکی از سیاست مداران آن روز، بهزاد نبوی بود. قرار ما ساعت چهار در دفتر سازمان … خودشان به پیشوازمان آمدند و جلسه شروع شد. ایشان تک تک مطالبی که ما می گفتیم را یادداشت می کردند و در قفسه ی بالای سرشان تعداد انبوهی از این یادداشت ها موجود بود. نوبت که به من رسید. از انتخابات هشتاد و چهار و روند انتخاب احمدی نژاد گفتم و اینکه چرا به احمدی نژاد رای دادم و چرا آنگونه عمل شد.

ایشان که انتظار آن را نداشت که حتی یکی از اعضای انجمن اسلامی به احمدی نژاد رای دهد، شروع به صغری و کبری چیدن کردند و لبه ی سوالات من تیزتر شد.

بالاخره این پیر سیاست ایران از واقعیتی پرده برداشت که خاطره اش تا حال برایم زنده است. او گفت: «ما اصلا فکر نمی کردیم که آقای کروبی آنقدر رای داشته باشد».

راست می گفت، همه ی رونشنفکران آن زمان و تمام آنهایی که عبور از خاتمی را مطرح می کردند به آن شعار کروبی «پنجاه هزار تومانی» می خندیدند ولی کروبی آن زمان با همین«یک» شعار رایی آورد. باور نکردنی نبود که اگر یکی از آقایان در انتخابات به نفع ایشان کنار می کشید، کشور هشت سال دچار پدیده ی احمدی نژاد نمی شد.

بعدها احمدی نژارد این شعار را جامه ی عمل پوشاند و در کنار مسکن مهر و سهام عدالت و استخدام های بی حد و حصر، جایگاهی بالاتر از احزاب در کشور برای خود باز کرد.

مرور تعداد انصرافی های یارانه،خاطرات سبد حمایت روحانی و رجوع به محلاتی که مسکن مهر در آنها ساخته شده نشان می دهد که احمدی نژاد به صورت بالقوه یک کاندیدای ریاست جمهوری است.

بعد از گذشت سه سال و شعارهای ایشان و حمایت نمادین ایشان از اسفندیار رحیم مشایی – که مطمین بود رد صلاحیت می شود ـ نشان از آن دارد که احمدی نژاد سودای پاستور را نه بعد از هشت سال، بلکه بعد از چهار سال دارد و نمی خواهد ذره ای برای کسی غیر از خود هزینه کند.

خوشحالی زاید الوصفی که اصلاح طلبان مکررا تکرار می کنند و تنها به آرای تهران خوش هستند، به همراه شعاری که این روزها به طنز در شبکه های اجتماعی رد و بدل می شود، حکایت از بازگشت احمدی نژاد با شعار «یارانه ی دویست و پنجاه هزار تومانی» دارد. این شعار اگرچه در نظر اول خنده دار می نماید ولی همانند شعار کروبی است و صد البته با پشتوانه ای که قبلا احمدی نژاد برایش سرمایه گذاری کرده است.

این روزها که آقای روحانی مشغول دید و بازدیدهای نوروزی و برنامه ریزی پسابرجام است، رقیب یک تنه به میدان آمده و این بار می خواهد تمام مخالفان خود را حال یک جا کاسه شده اند، مورد هدف قرار دهد. آقای لاریجانی که حال مورد حمایت لیست اصلاح طلبان بود، روحانی، خاتمی و تمام زیر و زبر اصولگرایان منهای پایداری…

این را هم باید یادآور شد که این پدیده ی عالم سیاست دو ادبیات کاملا جدا دارد و هر دو ادبیات مصرف خاص خود را دارد و پتانسیل رای آوری بسیار بالایی دارد. یارانه ی دویست و پنجاه هزار تومانی، صحبت نمادین از امنیت ملی، توانایی های اقتصادی غیرواقعی…

به نظر می رسد باید تک تک جملات احمدی نژاد را تحلیل کرد و برایش برنامه داشت، نشود که شب انتخابات اسیر بگم بگم هایی بشویم که هیچ گاه گفته نشد.

امیدوارم این هشدار جدی گرفته شود و اشتباهات گذشته تکرار نشود. من شکی ندارم که احمدی نژاد در انتخابات شرکت خواهد کرد و رقابت با او ساده نخواهد بود… امیدوارم آن هشت سال در عمر هیچ کس دوباره تکرار نشود.

 

اخبار سیاسی - انصاف نیوز

 


ویدیو مرتبط :
هشدار احمدی نژاد به مجلسیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار احمدی نژاد به روسیه: خسارت اس 300 را می گیریم



رئیس جمهور با اشاره به لغو یك‌طرفه‌ برخی قراردادهای دفاعی با ایران توسط برخی كشورها، این قراردادها را لازم‌الاجرا دانست و گفت كه در صورت اجرا نشدن این قراردادها، ملت ایران حقوق و خسارت‌های خود ‌خواهد گرفت.

 

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم بجنورد تأكید كرد: الان ایران در شرایطی است كه برای سركوب كردن و شكست دادن و ذلیل كردن مستكبران فقط مردم استان خراسان شمالی و بجنورد كفایت می‌كند.

وی افزود: آنها به گمان خود می‌خواهند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند اما همه اندیشه‌ها، دست‌ها، قدم‌ها و اراده‌ها در ایران به هم پیوسته است و تا ساختن كامل ایران و رساندن ایران به قله‌های پیشرفت جهانی از پا نخواهد نشست.

رئیس جمهور با بیان اینكه آنها به گونه‌ای فكر می‌كنند كه انگار ملت ایران به آنها نیاز دارد، ادامه داد: آنها گمان می‌كنند باید دست‌مان را ‌جلوی آنها دراز كنیم و به همین دلیل برای ما شرط می‌گذارند؛ در حالی كه ملت ایران نیازی به آنها ندارد و هر چیزی نیاز داشته باشد، با تكیه بر همت‌های الهی مردم خواهد ساخت.

احمدی‌نژاد با اشاره به صدها سال مرجعیت علمی و تمدنی، فرهنگی، صنعتی و فناوری ایران گفت كه به لطف خدا و با همت مردم به زودی ایران دوباره مركز صدور علم اخلاق، ایمان و فناوری خواهد شد.

لغو قراردادهای موشکی

وی برخی از دولتمردان ‌و مستكبران غربی را تحت‌تأثیر شیطان خواند و خاطرنشان كرد: آنها فكر كرده‌اند اگر ‌ما را به دشمنان بفروشند و برخی قرار‌دادهای دفاعی ‌با ایران را كه پولش را گرفته‌اند، یك‌طرفه و غیر‌قانونی ملغی و متوقف كنند، به ملت ایران آسیبی وارد می‌شود، اما این قرار‌دادها معتبر است و باید اجرا شود و اگر آنها اجرا نكنند، ملت ایران حقوق و خسارت‌های خود را از آنها خواهد گرفت.

رئیس جمهور در این زمینه تأكید كرد: اگر فكر می‌كنند یك قرار‌داد فروش چند موشك را لغو كنند، ملت ایران در برابر مستكبران و مثلا دولت آمریكا كوتاه می‌آید، چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد، چرا‌كه ملت ایران برای دفاع از خودش نیاز به موشك‌های آنها ندارد و جوانان و مردم ایران با وحدت و انسجام قدرتی را خلق می‌كنند كه آنها را در كاخ‌های خود منكوب خواهد كرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه برخی آنقدر فریب شیطان را خورده‌اند كه نمی‌بییند امروز در دنیا هیچ قدرتی نمی‌تواند به ملت ایران جسارت كند، ‌متحد‌شدن شوروی سابق و آمریكا با كشورهای اروپایی و برخی از كشورهای منطقه برای اقدام علیه ملت ایران را یادآور شد و اظهار داشت: آن ‌زمان ‌ملت ایران درسی به آنها داد كه تا ابد آن‌را فراموش نخواهند كرد؛ حالا كه پشم و پیل همه آنها ریخته است. اگر خیلی عرضه دارید، اوضاع كشورهای خود را جمع و جور كنید و به ملت‌های خود برسید؛ شما ‌نمی‌توانید آب بینی‌ خود را بالا بكشید.

وی ‌بهترین راه برای مستكبران را احترام به ملت‌ها و "پائین‌آمدن از خر شیطان و ‌كاخ‌های شیشه‌ای " دانست و ‌افزود: آنها باید مثل بچه بیایند و طبق قانون و بر پایه عدالت و احترام بشینند و حرف بزنند و اگر از این راه وارد شوند، ممكن است نتیجه‌ای بگیرند اما اگر بخواهند ‌با دغل و فریب و از موضع تكبر بیایند، جواب ملت ایران همانی است ‌تا امروز به آنها داده است.

رئیس جمهور ساختن ایران را یك كار فرهنگی، الهام بخش و امید دهنده به ملت‌های عدالت‌خواه‌ و مظلوم توصیف كرد و پیشرفت و اقتدار ایران را‌ مایه دلگرمی دیگران دانست.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه امید ملت‌ها، آزادی‌خواهان، عدالت‌طلبان و مظلومان جهان به ملت ایران و جوانان سلحشور این سرزمین است، ‌ساختن ایران را نه تنها موجب پیشرفت كشور و عزت ملت ایران بلكه موجب در هم شكستن سیطره اهریمی مستكبران و باز كردن راه برای نجات همه ملت‌ها و برپایی عدالت خواند.../فارس