اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار آیت الله مکارم درباره مسائل اخلاقی


یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه الان خطر بزرگی، مسائل اخلاقی و ارزشی و فرهنگ اسلامی را در کشور ما تهدید می‌کند، گفت: با این حال در شرایط کنونی باید از دولت حمایت کرده و آن را تضعیف نکنیم.

خبرگزاری مهر: آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی عصر سه شنبه در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و خانواده شهدای این حزب، در پاسخ به اظهارات محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موئلفه اسلامی که از برخی مسائل و دیدگاه‌های فرهنگی مسئولان گلایه کرده بود، اظهار کرد: شما در مقابل افرادی که وا داده‌اند و مرعوب شعارهای غربی شده‌اند بایستید و روی جامعیت اسلام تکیه کنید.

وی اسلام را دین جامعی دانست که فقط دستورات عبادی ندارد بلکه برای تمام زندگی بشر برنامه دارد، حتی مسائلی که در دنیای امروز پیش بینی نشده در برنامه‌های اسلام پیدا می‌شود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: به هیچ وجه کم و کسری در اسلام وجود ندارد بلکه قواعدی در اسلام وجود دارد که همه مسائل و مشکلات بشر را برطرف می‌کند.

اگر مسئولی در مسیر خطرناک می‌رود، منطقی و معتدل با او صحبت شود

آیت‌الله مکارم شیرازی از برخی مسائل ضدفرهنگی احساس خطر کرد و گفت: الان خطر بزرگی، مسائل اخلاقی و ارزشی و فرهنگ اسلامی را در کشور ما تهدید می‌کند. عوامل این خطر چه کسانی هستند و چیست، بماند ولی بالاخره این خطر وجود دارد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اوضاع و شرایط کنونی به گونه‌ای است که ما باید از دولت حمایت کنیم و دولت را تضعیف نکنیم، اما معنایش این نیست که وقتی مشکلی دیدیم انتقاد نداشته باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی به این نکته تاکید کرد که اگر مسئولی در مسیری می‌رود که خطرناک است باید منطقی و معتدل با او صحبت شود و از افراط و تفریط نیز پرهیز شود.

احساس خطر می‌کنم

وی افزود: من احساس می‌کنم خطراتی وجود دارد و باید ریشه‌های این مسائل را اصلاح کنیم و کاری کنیم در این شرایط خاص غرق در ارزش‌های مادی غربی نشویم و ارزش‌های الهی و معنوی اسلامی را بتوانیم حفظ کنیم، این مسئله گاهی هزینه هم دارد و باید هزینه آن را پرداخت کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی تکفیری‌ها را خطر بزرگی برای جهان اسلام، شیعه، سنی و کل بشریت دانست و تاکید کرد: تکفیری‌ها اسلام را واژگون نشان می‌دهند. اسلام که دین رحمت و محبت است دین خونریزی و بی‌رحم نشان می‌هند و لطمه بزرگی به اسلام می‌زنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تکفیری‌ها همه جا حمام خون به راه انداخته‌اند اظهار کرد: هیچ زمانی مثل امروز در کشورهای اسلامی خونریزی نبوده در حالی که دشمن در حاشیه امن و امان نشسته و خوشحالی می‌کند که به مقصود خود رسیده است.

وی خواستار همفکری و تعامل علما و شخصیت‌های سیاسی جهان اسلام برای ریشه کن کردن تکفیری‌ها شد و گفت: من برای دعوت به همایش تکفیری‌ها که در آینده برگزار می‌شود به علمای اندونزی پیامی فرستادم و به این نکته اشاره کردم که یا باید تکفیری‌ها را توجیه کنیم و بر سر عقل بیاوریم و یا بگوئیم اینها اقلیتی هستند که باید منزوی شوند و حساب آنها را از حساب اسلام و مسلمانان جدا کنیم.

تمجید از ایستادگی حزب موتلفه

آیت‌الله مکارم شیرازی با تمجید از حرکت سیاسی حزب موتلفه اسلامی و پایداری اعضای آن اظهار کرد: حزب موتلفه اسلامی از حزب‌هایی است که امتحان خودش را داده است. معمولا جناح‌های سیاسی بسیار زود تغییر شکل می‌دهند و به هر سو که باد بوزد به آن سمت می‌روند ولی بحمدلله حزب موتلفه اسلامی طی سال‌های بسیار طولانی قبل و بعد از انقلاب توانسته مسیر خود را ثابت نگه دارد و تغییری در مسیرش ندهد و این افتخار بزرگی است و امیدواریم باز همچنان همین مسیر را ادامه دهند.

وی تکیه به مرجعیت را یکی از مهم‌ترین عوامل استواری حزب موتلفه اسلامی دانست و تاکید کرد: امیرالمومنین (ع) درباره کسانی که خط‌شان را عوض می‌کنند می‌فرماید اینها تکیه به پایگاه محکمی ندارند و هر بادی بوزد همراه آن حرکت می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: قرآن مجید به کسانی که هدفشان خداوند باشد و استقامت داشته باشند وعده می‌دهد که نیروهای عالم بالا به حمایت آنها بر می‌خیزند و فرشتگان به یاری آنها می‌آیند و دو بشارت به اینها می‌دهند که نسبت به آینده نهراسند و نسبت به گذشته غمگین نباشند و فرشتگان آنها را در زندگی دنیا حفظ می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
تواضع و حرکت اخلاقی آیت الله مکارم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار آیت‌الله مکارم شیرازی به آل سعود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,وضعیت شیعیان در کشور عربستان

 

اخبار سیاست خارجی - هشدار آیت‌الله مکارم شیرازی به آل سعود

آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای برخی نکات را درباره وضعیت شیعیان در کشور عربستان متذکر شد و گفت: به مسئولین سعودى هشدار مى‌دهیم که این‌گونه حرکت‌هاى تند احساسات همه شیعیان دنیا را به شدت جریحه‌دار مى‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس ،‌ در بیانیه صادر شده از سوی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: اخبار وحشتناکى از طرز رفتار مسئولین سعودى نسبت به شیعیان احصا و قطیف مى‌رسد. جمعى از بزرگان علماى آنها را به جرم آزادى‌خواهى در انجام مراسم مذهبى به زندان افکنده‌اند و تضییقات فراوانى براى آنها به وجود آورده‌اند و از همه وحشتناک‌تر اینکه زمزمه صدور حکم اعدام براى شیخ بزرگوار عالم معروف منطقه، شیخ نمر به گوش مى‌رسد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما به مسئولین سعودى هشدار مى‌دهیم که این‌گونه حرکت‌هاى تند احساسات همه شیعیان دنیا و پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) را به شدت جریحه‌دار مى‌کند و پیامدهاى سوئى در برخواهد داشت.

در این بیانیه تصریح شده است: ‌حاکمان سعودى به جاى این تشددها خوب است به درد دل آنها گوش دهند. آنها حقوق از دست رفته خود را مى‌خواهند. آنها آزادى در انجام مراسم مذهبى خود را طلب مى‌کنند. آنها به کشور خودشان علاقه دارند. کدام عقل و منطق اجازه مى‌دهد که در برابر این خواست‌هاى مشروع آن‌گونه رفتار شود؟

در این بیانیه افزوده شده است: ما تعجب مى‌کنیم نهادهاى حقوق بشر دنیا چرا در این‌گونه موارد که موافق میل دولت‌هاى سلطه‌گر است سکوت مى‌کنند؛ ولى اگر کمترین حرکتى در کشورى که هماهنگ با آنها نیست، رخ دهد، فریادشان بلند مى‌شود؟ به هر حال تکرار مى‌کنیم صدور حکم اعدام براى یک عالم بزرگ منطقه چیزى نیست که براى مراجع شیعه و بزرگان مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام) و تمام علاقمندان به آنها در سراسر جهان قابل تحمل باشد.

اخبار سیاست خارجی - فارس