اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار آمریکا درباره عدم توافق تا 24 نوامبر


مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه با اشاره به مذاکرات در حال انجام میان ایران و کشورهای 1+5 گفت: اگر تا تاریخ 24 نوامبر به توافق نرسیم، شانس رسیدن به توافق تا حد زیادی از دست می رود.

خبرگزاری مهر: فلیپ گوردون" که در مجمع سالیانه یهودیان آمریکایی شمالی سخنرانی می کرد گفت: شکاف ها (اختلافات) از آن رو وجود دارد که آنها (ایران) تلاش می کند تا برخی موارد که را نمی توان به راحتی قبول کرد را به ما بقبولاند، اما با این وجود فائق آمدن بر این اختلافات غیر مممکن نیست و باید در فرصت باقی مانده تا تاریخ 24 نوامبر برای حل اختلافات تلاش کنیم زیرا بعد از این تاریخ شانس توافق به طور محسوسی کاهش پیدا می کند.

مشاور ارشد اوباما در امور خاورمیانه در واکنش به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه باید تمامی فعالیت هسته ای ایران برچیده شود نیز گفت: ما نگرانی های اسرائیل را درک می کنیم اما باید بگویم که درخواست نتانیاهو برای توقف تمامی برنامه ایران غیر واقعی است.

گوردون در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه اگر از ایران خواسته شود که تمامی سانتریفیوژهای خود را از مدار خارج کند واکنش تهران چگونه واهد بود، گفت: شک نکنید که ایرانی ها کاملا میز مذاکرات را ترک می کنند و غنی سازی 20 درصدی ار از سر می گیرند و تلاش می کنند تا سطح غنی سازی را افزایش داده و حتی به سمت تولید سلاح بروند.


ویدیو مرتبط :
عدم ایراد در نمایش هشدار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفیر فرانسه در آمریکا: توافق هسته ای تا 24 نوامبر بعید است، مذاکرات را 3 تا 6 ماه تمدید می کنیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مذاکرات هسته ای


 اخبار سیاست خارجی  - سفیر فرانسه در آمریکا:
توافق هسته ای تا 24 نوامبر بعید است، مذاکرات را 3 تا 6 تمدید می کنیم/با تصویب تحریم های جدید کار پرزیدنت روحانی در ایران سخت می شود/ایران می گوید، لغو فوری تحریم ها، ما می گوییم، تعلیق قابل برگشت تحریم ها

سفیر فرانسه در واشنگتن اظهار کرد که توافق بر سر برنامه هسته ای ایران تا 24 نوامبر بعید به نظر می رسد و این به معنای تمدید توافق موقت است.

به گزارش تیک ، جرارد آراد که به عنوان مذاکره کننده ارشد فرانسه با ایران در بین سال های 2006 تا 2009 فعالین می کرد گفت: ایران خواهان لغو فوری تحریم هاست اما شش کشور  به دنبال تعلیق قابل بازگشت و افزایشی تحریم ها هستند.

وی افزود: ایرانی ها واقعا به دنبال مذاکره هستند، اما سئوال اینجاست که آیا حاضر به پرداختن هزینه ی توافق هستند که فعلا نیستند.

سفیر فرانسه در واشنگتن تصریح کرد: ما آماده ی پذیرش چندین هزار سانتریفیوژ به عنوان راه حلی آبرومند برای ایران که نشان دهد غنی سازی خود را رها نکرده، هستیم.

به گفته ی سفیر فرانسه، آخرین پیشنهاد ایران حفظ 19 هزار سانتریفیوژ اعلام شده و حق افزودن بر تعداد آن در آینده برای مصارف صنعتی است که برای جامعه بین المللی قابل قبول نیست.

جرارد آراد افزود: اگر ایران موضع خود را تغییر ندهد،  تصور توافق در 24 نوامبر دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: سناریو ترجیحی ما تمدید توافق موقت برای سه تا شش ماه دیگر است.

سفیر فرانسه بیان داشت: دولت اوباما ممکن است آماده ی بررسی تمدید مذاکرات باشد اما مشکل کنگره است.

آراد گفت: ایپک گفته است که روز پس از 24 نوامبر به کنگره آمریکا می رود تا برای تصویب تحریم های جدید نمایندگان را تحت فشار بگذارد.

وی اضافه کرد: اگر تحریم های جدید علیه ایران وضع شود، کار پرزیدنت روحانی که با رادیکال هایی در ایران مواجه است دشوار می شود.


 اخبارسیاست خارجی  - تیک