اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار آمریکا به روسیه درباره گرجستان


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، گفت: روسیه باید نیروهایش را از مناطق آبخازیا و اوستیای جنوبی در گرجستان خارج کند.

ایسنا:جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری، گفت: آمریکا مشروعیت انتخابات ریاست‌جمهوری در مناطق آبخازیا و اوستیای جنوبی در 24 اوت را قبول نداشته و نتیجه آنها را نخواهد پذیرفت.

وی افزود: موضع ما درباره آبخازیا و اوستیای جنوبی واضح است. این مناطق بخشی از خاک گرجستان هستند. ما بار دیگر از روسیه می‌خواهیم تا به همه وظایفش تحت توافق آتش‌بس سال 2008 از جمله عقب‌نشینی نیروهایش به مواضع پیش از درگیری در گرجستان و پس گرفتن موضعش در به رسمیت شناختن استقلال مناطق آبخازیا و اوستیای جنوبی عمل کند.


ویدیو مرتبط :
هشدار روسیه به آمریکا در خصوص حمله به این کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار روسیه به آمریکا و اسراییل درباره حمله به ایران



دولت روسیه  , حمله به ایران , روسیه , برنامه هسته ای

 

دولت روسیه روز چهارشنبه در دو هشدار جداگانه به آمریکا و اسراییل نسبت به عواقب حمله نظامی به ایران هشدار داد sw.

معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته با هشدار به اسراییل درباره پیامدهای احتمالی اقدام نظامی علیه ایران ، عواقب چنین حمله ای را برای منطقه و جهان فاجعه بار خواند .

گنادی گاتیلوف، معاون وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در جریان یک کنفرانس خبری در مسکو در این باره گفت : " امیدوارم اسرائیل متوجه همه این پیامدها و عواقب چنین اقدامی برای خودشان هم باشند. امیدوارم  سرانجام رویکردی واقعگرایانه و ارزیابی خردمندانه حکمفرما شود. "

معاون وزارت خارجه روسیه  همچنین درباره بازرسی های اخیر آژانس بین المللی انرژی هسته ای از ایران گفت : " ایران و آژانس و بین‌المللی انرژی اتمی، باید گفت‌وگوهای خود را افزایش دهند تا امکان وجود ابعاد نظامی در برنامه هسته‌ای ایران منتقی شود. ما امیدواریم که این گفت‌وگوها ادامه یابد."

همچنین روز گذشته الکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهار نظری درباره اقدام نظامی احتمالی آمریکا علیه ایران گفت : " نمی توان این مساله را منتفی دانست که آمریکا ممکن است از پایگاه مناس قرقیزستان برای حمله به ایران استفاده کند ."

این دیپلمات روس در ادامه با ابراز نگرانی از تحقق سناریوی آخر زمانی حمله به ایران گفت : "  اظهار نظرهای  واشنگتن مبنی براینکه گزینه نظامی برای بحران برنامه اتمی ایران منتفی نیست، نگرانی‌های جدی‌ در منطقه آسیای مرکزی به وجود آورده است."../عصرایران