اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشداربحرین به کشورهای حاشیه خلیج فارس



 

 

هشدار بحرین به کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره ایران

بر اساس این ادعا ،‌ واحدهای عملیاتی ایران در این کشورها آماده اند در صورتی که ایران مورد حمله آمریکا قرار گیرد ، در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس عملیات متعدد خرابکاری انجام دهند .

یک روزنامه کویتی ادعا کرد که مقامات اطلاعاتی بحرین به دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس هشدار داده اند که واحدهای عملیاتی ایران در این کشورها آماده اند در صورتی که ایران مورد حمله آمریکا قرار گیرد ، در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس عملیات متعدد خرابکاری انجام دهند .

به گزارش عصر ایران روزنامه " القبس " کویت روز گذشته با انتشار گزارشی در این باره به نقل از یک مقام اطلاعاتی کویتی که به نام او اشاره ای نشده نوشت : کویت فعالیت های هسته های جاسوسی ایران در این کشور را تحت نظر دارد .

این مقام اطلاعاتی کویتی به القبس گفت : " آژانس های اطلاعاتی کویت از مدت ها قبل ، به فعالیت های تیم های جاسوسی در این کشور اشراف دارند و از فعالیت ها ، اهداف و منابع تغذیه مالی آنها اطلاع کامل دارند .

این مقام کویتی در ادامه ادعا می کند که تیم های تروریستی ایران در کویت به طور کامل به وسیله روش ها و ابزار مختلف تحت نظارت قرار دارند .

بر اساس گزارش القبس هشدار بحرین به دیگر کشورهای عربی خلیج فارس درباره احتمال انجام عملیات های خرابکارانه هسته های تروریستی علیه منافع آمریکا در این کشورها ، پس از آن صورت گرفت که یک تیم تروریستی در این کشور دستگیر شد و اعضای این تیم اعتراف کردند که ماموریت هایی را برای خرابکاری در این کشورها داشته اند .

این تیم اعتراف کرده است که با واحدهایی تروریستی در عربستان و کویت نیز همکاری و هماهنگی داشته است .

مقام اطلاعاتی کویتی تایید کرده است که دولت بحرین پس از کسب اعترافات تیم دستگیر شده در این کشور به کویت و عربستان در این باره هشدار داده است .

آژانس اطلاعات ملی بحرین هفته گذشته ادعا کرد که یک تیم چهار نفره تروریستی را در این کشور دستگیر کرده است . این آژانس بدون اشاره به کشور مورد بحث تنها اعلام کرده است که افراد دستگیر شده عضو واحدهای اطلاعاتی و نظامی یکی از کشورهای همسایه بوده است .

سازمان های مدافع حقوق بشر گفته اند که تعداد دستگیری ها در بحرین به هشت نفر رسیده است .

ایران هر گونه اتهام صدور هسته های تروریستی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را رد کرده و این قبیل اخبار و تحرکات را در راستای پروژه ایران هراسی می داند .

وانگهی با توجه به رشد قابلیت های نظامی و موشکی ایران ، ایجاد تیم های تروریستی برای انهدام پایگاه های آمریکا در کشورهای حاشیه خلیج فارس کمی خنده دار هم به نظر می رسد چرا که این پایگاه ها همواره در تیر رس مستقیم موشک های ایران هستند و مشخص نیست وقتی امکان هدف قرار دادن آنها از خاک ایران وجود دارد چه نیازی به فرستادن واحدهای عملیاتی خرابکاری به این گونه کشورها است..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
طعنه جالب رهبر انقلاب به برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشورهای حاشیه خلیج فارس، سعودی ها و لیبی اماده ی پر کردن جای خالی نفت ایران هستند



 

 

تحریم نفت ایران, خلیج فارس

 

ویلی سووندال، وزیر خارجه دانمارک در مورد تحریم نفت ایران و مسئله جایگرینی آن،گفت:  کشورهای حاشیه خلیج فارس، سعودی‌ها، کویتی‌ها و دیگران، بسیار علاقه‌مند هستند که در چنین شرایطی تولید خود را افزایش دهند؛ و می‌دانیم که لیبیایی‌ها در حال ترمیم هستند تا به تولیدی که پیش از آغاز جنگ داشتند برسند

سووتدال که ریاست اتحادیه اروپا را برعهده دارد گفت: کلیبی و کشورهای حاشیه  خلیج فارس برای پر کردن شکافی که تحریم احتمالی نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا ایجاد خواهد کرد آمادگی دارند.

سووندال افزود: این امر از تأثیرات منفی و بد بر کشورهایی مانند یونان، ایتالیا و اسپانیا در اتحادیه اروپا که بیشترین وابستگی را به نفت ایران دارند می‌کاهد.

وی در ادامه گفت: تصمیم گیری درخصوص تحریم مالی ایران در روز 23 ژانویه انجام می شود.

وی در مورد اهمیتِ یافتن گزینه‌های نفتی به جای ایران اظهار داشت: ما البته از این امر آگاهیم که کشورهای جنوب اروپا در وضعیتی قرار دارند که در صورت نبود گزینه ضربه می‌خورند.../انتخاب