اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار؛ موج سرطان در راه است



اخبار,اخبار اجتماعی,دلایل ایجاد سرطان

 

اخبار اجتماعی - هشدار جدید سازمان بهداشت جهانی؛ موج سرطان در راه است

 سازمان بهداشت جهانی در جدیدترین گزارش خود از موج فزاینده بیماری سرطان در جهان خبر داده است

به گزارش خبرآنلاین ،گزارش سازمان بهداشت جهانی بر این نکته تاکید دارد که مبتلایان به سرطان در دنیا تا سال ۲۰۳۵ به سالانه ۲۴ میلیون نفر خواهد رسید.این  گزارش نشان می‌دهد که شتاب رشد سرطان در کشورهای در حال توسعه بیشتر از کشورهای توسعه یافته است.

بنا بر گزارش، در سال ۲۰۱۰، سرطان در دنیا ۱.۱۶ تریلیون دلار هزینه داشته که برای کشورهای ثروتمند بسیار سنگین است و کشورهای فقیر هم که اصلا توانایی صرف چنین هزینه‌هایی را ندارند.

مهمترین دلایل ایجاد سرطان بجز افزایش سن، سیگار، الکل، و چاقی هستند که با تغییر سبک زندگی قابل پیشگیری است.

ورزش و رژیم غذایی سالم، پرهیز از مصرف سیگار و الکل، در کنار بکارگیری برنامه‌های غربالگری و پیشگیری از سرطان‌هایی که عامل عفونی دارند، مثل سرطان دهانه رحم و سرطان کبد می تواند از شتاب افزایش شمار ابتلا به سرطان بکاهد.دخانیات مهمترین عامل ایجاد سرطان است. سرطان ریه بیش از هر سرطانی دیگری تشخیص داده می شود (سالانه ۱.۸ میلیون مورد و ۱۳ درصد کل موارد سرطان) و یک پنجم مرگ‌های ناشی از سرطان (۱.۶ میلیون مورد در سال) به سرطان ریه مربوط می شود که از این نظر رتبه اول را دارد.


تصویر زیر بیانگر میزان مرگ و میر بر اثر سرطان در کشورهای جهان است

 

اخبار,اخبار اجتماعی,دلایل ایجاد سرطان

 



محققان این گزارش  می‌گویند که محدودیت‌های قانونی که دولت‌ها در مورد سیگار وضع کرده‌اند باید شامل الکل، نوشابه‌های دارای قند، آلودگی هوا و دیگر آلودگی‌های محیط زیستی هم بشود.

کشورهای اروپایی و کشورهای توسعه یافته در رشد سرطان نیز سرآمدند زندگی ماشینی و استفاده از سیگار و الکل و کم تحرکی از عوامل اصلی رشد سرطان در این جوامع است
اخبار اجتماعی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
سونامی سرطان و هشدار جدی رضا کیانیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار جدی در مورد موج جدید سرطان


عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به کاهش بودجه گرد و غبار، در خصوص موج جدید سرطان ناشی از ریزگردها هشدار داد.

خبرگزاری مهر: عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به کاهش بودجه گرد و غبار، در خصوص موج جدید سرطان ناشی از ریزگردها هشدار داد.

کمال الدین پیرموذن، درخصوص کاهش میزان بودجه مقابله با گرد و غبار در سال جاری، اظهار داشت: امسال 55 میلیارد تومان به منظور مقابله با حل این بحران در نظر گرفته شد که البته این میزان نسبت به سالهای گذشته کمتر است لذا با توجه به اینکه موضوع ریزگردها به معضلی فراگیر در بسیاری از استانهای کشور تبدیل شده و سلامت مردم را به خطر انداخته است، مسئولان باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقداماتی که در راستای حل این معضل زیست محیطی صورت گرفته کافی نیست، تصریح کرد: متاسفانه برنامه مدونی از سوی سازمانهای مسئول و مدیران مربوطه ارائه نشده است. هر چند در سال جاری برای این موضوع اعتباری در نظر گرفته شد اما تنها اختصاص بودجه کافی نیست و باید برنامه و هدف مشخصی را داشت.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه امسال 55 میلیارد تومان برای موضوع گرد و غبار در نظر گرفته شده است لذا دولت هرچه سریعتر باید بودجه را منعکس کند و این اعتبار تخصیص یابد.

پیرموذن با اشاره به خطرات ریزگردها و تهدید سلامت مردم، گفت: متاسفانه موج جدید سرطانهای ناشی از ریزگردها در راه است و سلامت مردم با وجود این معضل به خطر افتاده است. لذا می بایست اعتبار مورد نیاز هرچه سریعتر در اختیار سازمان محیط زیست قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد، که دولت یازدهم بتواند مشکل ریزگردها را با ارائه راهکارها و اتخاذ تصمیمهای مناسب مرتفع کند، تا این معضل خسران آور حل شود.

پیرموذن تأکید کرد: مبلغی که امسال تخصیص می یابد، صرف هزینه ‌های مقابله با ریزگردها و تجهیز دستگاههای هواشناسی خواهد شد و اینگونه نخواهد بود که صرف امور دیگر شود.