اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشت پای پیشگو، درگذشت



 

 

هشت پای پیشگو، درگذشت

 

پل، هشت پای پیشگوی جام جهانی، که به خاطر پیش بینی درست نتایج آلمان در رقابت های فوتبالجام جهانی ۲۰۱۰ شهرت پیدا کرده بود، مرد.

 

“پل” در رقابت های یورو ۲۰۰۸ تمامی نتایج آلمان بجز شکست مقابل کرواسی و اسپانیا را درست پیش بینی کرد اما در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی ، تمامی نتایج و حتی نتیجه دیدار نهایی بین تیم های اسپانیا و هلند را بدرستی پیشگویی کرد.

 

پل پیشگو در ژانویه سال ۲۰۰۸ در “ویموث” انگلستان متولد شد اما روز سه شنبه در اوبرهاوزن آلمان مرد.

 

استفان پوروول، مدیر زیستگاه پل، در این خصوص اظهار داشت: از اینکه او در اینجا یک زندگی خوب داشت، خوشحالیم. موفقیت او در پیشگویی رقابت های جام جهانی باعث شد تا داستانش بر سر زبان ها بیفتد و حتی اهمیتی بیشتر از خود رقابت ها پیدا کند.

 

آخرین پیش بینی پل این بود که انگلستان حق میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ را از آن خود خواهد کرد.

 خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
مرگ پل، هشت پای پیشگو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشت پای پیش گو وارد عرصه سیاست شد!



 

هشت پای پیش گو وارد عرصه سیاست شد!

 

تاجران اسپانیایی ومالکان رستوران های این کشور پیشنهاد ۳۰ هزار یورویی برای خرید هشت پای (اختاپوس) پیش بینی کننده نتیجه مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ و قهرمانی اسپانیا در این جام را ارائه کرده اند.

 

به گزارش شبکه ایران این هشت پا به نام پل در یک آکواریوم در شهر اوبرهاوزن در غرب آلمان نگهداری می شود که با پیش بینی های صحیح درباره نتایج جام جهانی ۲۰۱۰ هزاران طرفدار فوتبال را شیفته خود کرده است.

 

این اختاپوس که به یک ستاره رسانه ای تبدیل شده، اکنون باسوال هایی مواجه است که مردم از طریق ایمیل، نامه و یا حتی تلفن خواستار پاسخگویی این هشت پا به آنها شده اند.

 

زنی از این اختاپوس پرسیده که آیا شوهرش به دنبال طلاق وی و ازدواج با زن دیگری است، فرد دیگری نیز درباره آینده دولت ائتلافی حاکم آلمان و دانش آموزی نیز درباره نمره ریاضیات خود سوالاتی را مطرح کرده است.

 

این در حالی است که گروهی از تاجران اسپانیایی حدود ۳۰ هزار یورو برای خرید این اختاپوس برای قراردادن آن در جشن لوگو رستوران های این کشور را ارائه کرده اند.طبق برخی خبرها حتی در اسپانیا بحث هایی برای ساخت مجسمه این اختاپوس و نصب آن در یکی از شهرها در جریان است.

 

رادیو اسپانیا نیز از مردم این کشور خواسته است تا به افتخار پل در پایان هفته جاری در رستوران ها اختاپوس بخورند.این درحالی است که این اختاپوس تهدید به مرگ هم شده و دشمنان آن در اینترنت اعلام کرده اند که می دانند محل نگهداری آن کجاست و حسابش را خواهند رسید.

 

این خطر وجود دارد که علاوه بر طرفداران شکست خورده تیم ملی آلمان، دوستداران تیم ملی هلند نیز که از باخت این تیم عصبانی هستند، به این آکواریوم حمله کرده و این اختاپوس را بکشند.