اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هزینه ۱تریلیون دلاری آمریکا برای سلاح هسته‌ای



اخبار,اخباربین الملل ,سلاح هسته‌ای

حدود 16000 هزار سلاح هسته‌ای در زرادخانه‌های 9 کشور جهان وجود دارد و در این بین 90 درصد این جنگ افزارها در آمریکا و روسیه هستند.

یک وبگاه تحلیلی نوشت: آمریکا بهتر است به جای صرف هزینه ۱ تریلیون دلاری برای نوسازی زرادخانه هسته‌ایش، جهان را بسوی امحاء مرحله بندی شده، شفاف، غیر قابل بازگشت و قابل اثبات سلاح‌های هسته‌ای سوق دهد.

به گزارش فارس، وبگاه تحلیلی «تروث اوت» در گزارشی نوشت: حدود 16000 هزار سلاح هسته‌ای در زرادخانه‌های 9 کشور جهان وجود دارد و در این بین 90 درصد این جنگ افزارها در آمریکا و روسیه هستند.

بر این اساس، 1800 جنگ افزار هسته‌ای در حالت آماده شلیک هستند و بسیاری از آنها قدرتمندتر از آن‌هایی هستند که هیروشیما و ناکازاکی را نابود ساختند.

وبگاه فوق نوشت: آمریکا بهتر است در سالگرد هفتادمین مراسم بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی، بجای صرف هزینه 1 تریلیون دلاری در نوین سازی زرادخانه هسته‌ایش، جهان را بسوی مذاکرات در امحاء مرحله بندی شده، شفاف، غیر قابل بازگشت و قابل اثبات سلاح‌های هسته‌ای سوق دهد، اقدامی که جهان را امن‌تر خواهد کرد.

در ادامه این گزارش با اشاره به فاجعه بمباران هسته‌ای شهرهای ناکازاکی و هیروشیما آمده است: جنگ افزارهای هسته‌ای آمریکا و جهان را امن‌تر نخواهند کرد بلکه در مقابل سلاح‌های هسته‌ای تمدن و بشریت را تهدید می‌کنند. در سال 1968 معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای یا (ان پی‌تی) با حضور آمریکا برای شرکت در ادامه مذاکرات همراه با حسن نیت در مسیر توقف مسابقات تسلیحات هسته‌ای امضا شد.

تروث اوت با اشاره به نگرانی کشورهای جهان از زرادخانه‌های هسته‌ای کشورهای قدرتمند جهان نوشت: کشوری کوچک جزایر مارشال بخاطر عدم برگزاری مذاکرات امحاء سلاح‌های هسته‌ای دعوی حقوقی را علیه 9 کشور هسته‌ای در دادگاه جنایی بین‌المللی و دادگاه فدرال آمریکا برپا داشت تا این کشورها را مجاب به اجرای تعهداتشان بر اساس حقوق بین‌المللی کند.

 در انتهای این مطلب با تاکید بر لزوم اعلام ماهیت ناپسند بمب‌های هسته‌ای از سوی آمریکا به عنوان عمده کشور دارنده جنگ افزارهای اتمی آمده است: آمریکا بهتر است که در سالگرد هفتادمین سالگرد فاجعه هیروشیما و ناکازاکی به ماهیت جنایتکارانه این سلاح‌ها را به طور علنی اذعان کند. انجام چنین کاری اقدامی صحیح در نمایش احترام به بازماندگان فاجعه بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی خواهد بود.


 اخبار  بین الملل  -  فارس 


ویدیو مرتبط :
مقایسه سلاح های هسته ای آمریکا و روسیه 2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال تولید سلاح هسته ای توسط ایران وجود دارد! / با آمریکا برای ایجاد سیستم دفاع ضد موشکی موافقیم!



رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه:

احتمال تولید سلاح هسته ای توسط ایران وجود دارد! / با آمریکا برای ایجاد سیستم دفاع ضد موشکی موافقیم!

ژنرال نیکلای ماکاروف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت: "احتمال تولید سلاح هسته ای توسط ایران وجود دارد که آن تهدیدی برای روسیه و اروپا محسوب می شود."

 

 ,سلاح هسته ای,تولید سلاح هسته ای توسط ایران ,سیستم دفاع ضد موشکی,اخبار,

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ژنرال نیکلای ماکاروف،  رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت: "احتمال تولید سلاح هسته ای توسط ایران وجود دارد که آن تهدیدی برای روسیه و اروپا محسوب می شود."

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از "ریانووستی" و "وست نیک"، ژنرال نیکلای ماکاروف،  رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه در مصاحبه با کانال  تلویزیونی « راشا تودی» گفت: "خطر همیشه وجود دارد و به این دلیل  ما با دقت و توجه زیاد  پیشرفت هسته ای کشورهای زیادی را تحت نظر داریم."

 

وی افزود: " بررسی که ما به همراه آمریکائی ها به انجام رساندیم،  این نکته را مورد تأیید قرار می دهد که چنین احتمالی وجود دارد، خطر وجود دارد و ما با آمریکا در مورد ایجاد سیستم دفاع ضد  موشکی موافقیم. "

 

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت: "تهدید همیشه وجود دارد و ما همیشه تحولات برنامه ی هسته ای بسیاری از کشورها را از نزدیک زیر نظر داریم."

 

وی اضافه کرد: "بسیاری از کشورها که ادعا می کنند سلاح هسته ای ندارند، در حقیقت این سلاح را در اختیار دارند."

ماکاروف گفت: "اگر این سلاح در دست تندوها قرار گیرد، در آن زمان تهدید بین المللی می شود."

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت: "برای مقابله با این تهدیدات روسیه اماده ی همکاری با دیگر کشورها است"/انتخاب