اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هزینه گردش ایرانیان رکورد اختلاس را هم زد!


مردم یک هزار میلیارد تومان بیشتر از بزرگترین اختلاس تاریخ اقتصاد ایران تنها در بهار سال گذشته هزینه گردش و تفریح کردند.

خبرآنلاین: مردم یک هزار میلیارد تومان بیشتر از بزرگترین اختلاس تاریخ اقتصاد ایران تنها در بهار سال گذشته هزینه گردش و تفریح کردند.

آخرین گزارش مرکز آمار ایران تایید می کند فرودین سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان هزینه سفرهای نوروزی شده است. این عدد برابر با توزیع تقریبا سه سری سبدکالایی بین مردم و همچنین برابر با بودجه خرید داروی وزارت بهداشت و درمان است. همچنین هزینه گشت و گذار مردم ایران در فرودین سال قبل برابر با پرداخت یک ماه یارانه 45 هزار و 500 تومانی به تمام مردم ایران بوده است.

هزینه 4 هزار میلیارد تومانی گشت و گذار در شرایطی صرف شده که تورم 40 درصدی در اسفند دو سال قبل رقم خورده بود و به گفته تحلیلگران اقتصادی سخت ترین بحران های مالی گریبان معیشت مردم را گرفته بود. در همین دوره زمانی قدرت خرید مردم به یک سوم کاهش یافته بود.

براین اساس پیش بینی می شد که میزان هزینه تفریح مردم کاهش یافته باشد ولی گزارش مرکز آمار تایید می کند، چنین اتفاقی رخ نداده است. در همین دوره زمانی  447 هزار و 754 سفر خارجی در کشور صورت گرفته بود. گزارشی از میزان ارزی که از طریق این سفرهای خارجی از کشور خارج شده، ارائه نشده است ولی به صورت تقریبی اعلام شده این مسافرت ها حداقل 4 میلیون دلار ارز را از کشور خارج کرده است.

گردشگران بهار سال 92، حدود 4 هزار میلیارد تومان بابت سفرهای خود هزینه کرده اند. از این میزان در بیشترین اندازه یعنی حدود هزار میلیارد تومان به قسمت خوراکی و دخانی و در کمترین اندازه یعنی حدود 61 میلیارد تومان به قسمت فرهنگی و تفریحی و ورزشی سفر خود اختصاص داده اند.

علاوه بر این، به طور کلی 164 میلیون و 545 هزار و 132 نفر شب در بهار 92 وجود داشته است که از این میزان، تعداد119 میلیون و 334 هزار و 25 نفر شب، یعنی حدود 73 درصد کل نفر شب ها، سفرشان را در منزل آشنایان و بستگان سپری کرده اند.  همین طور ویلا و آپارتمان با 8 درصد و ویلا و آپارتمان شخصی با 6 درصد از دیگر اقامتگاه های اصلی نفرشب ها بوده است.

 براساس این آمار، نحوه تصرف محل سکونت کل خانوارهای سفر رفته از 62 میلیون و 585 هزار و 304 مورد، 46 میلیون و 952 هزار و 299 مورد سکونت ملکی و 12 میلیون و 236 هزار و 868 مورد سکونت استیجاری و 3 میلیون و 396 هزار و 136 مورد، سایر مکان ها بوده است. با توجه به این آمار، بیشترین خانوارهایی که به سفر رفته اند با تعداد 23 میلیون و 345 هزار و 301 سفرداخلی، خانوارهایی بوده اند که وضع شغلی سرپرست آن کارکن مستقل بوده است.

هزار میلیارد تومان بیشتر از بزرگترین اختلاس تاریخ ایران، صرف گردش مردم شد


هزار میلیارد تومان بیشتر از بزرگترین اختلاس تاریخ ایران، صرف گردش مردم شد

بهار 92، 447 هزار و 754 سفر خارجی در کشور صورت گرفته بوده است که هزینه این سفرها به طور کلی نهصد میلیارد تومان شده است. از این میزان بیشترین هزینه به اندازه 440 میلیارد تومان مربوط به هزینه تور و گشت و کمترین میزان یعنی، سه میلیارد تومان مربوط به هزینه های فرهنگی، تفریحی و ورزشی بوده است. براساس این آمار، نحوه تصرف محل سکونت کل خانوارهای سفر خارجی رفته از کل سفرها، 338 هزار و 128 مورد سکونت ملکی، 93 هزار و 855 مورد سکونت استیجاری و 15 هزار و 772 مورد، سایر مکان ها بوده است. از میان کل سفرهای خارجی انجام شده، 419 هزار مورد را مردان و 28 هزار سفر را زنان انجام داده اند.

116 هزار و 180 سفر یعنی بیشترین سفر توسط خانوارهایی با سرپرستی که وضعیت شغلی اش کارکن مستقل بوده، صورت گرفته است. کمترین سفر با میزان 5 هزار و 40 مورد هم متعلق به خانوارهایی با سرپرست مزد و حقوق بگیر بخش تعاونی بوده است.


ویدیو مرتبط :
بهداد سلیمی رکورد قهرمان جهان(رکورد دوضرب) را زد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزینه برگزاری جام جهانی برزیل رکورد زد/ بحران به اقتصاد برزیل روی خوش نشان داد




  اخبار ورزشی - هزینه برگزاری جام جهانی برزیل رکورد زد/ بحران به اقتصاد برزیل روی خوش نشان داد

 بحران های اقتصادی برزیل موجب شده تا نگرانی هایی در مورد بروز رکود در اقتصاد این کشور پس از جام جهانی ایجاد شود.

به گزارش  خبرآنلاین، بررسی های آماری نشان می دهد، هزینه های برگزاری جام جهانی برزیل رکورد مالی جام های قبلی را شکسته است. به گزارش اکونومیست، برزیل وعده داده بود که تا زمان برگزاری جام جهانی بسیاری از زیرساخت ها از جمله شبکه حمل و نقل، راه ها و فرودگاه های این کشور را توسعه خواهد داد اما اکنون بسیاری از این وعده ها محقق نشده اند و حتی دولت برزیل برای به پایان رساندن زیرساخت های ضروری مانند ورزشگاه ها نیز با چالش اساسی مواجه بوده است.

اخبار,اخبار ورزشی,رقابتهای جام جهانی

 

اقتصاد برزیل طی سال های گذشته روند رو به رشدی داشته است ولی در حال حاضر هزینه های بالای برگزاری مسابقات جام جهانی فرآیند توسعه برزیل را با اخلال مواجه کرده است.
اخبار ورزشی - خبرآنلاین